Pasarela din zona Cazino – Mamaia, conservată. Trei variante propuse către Ministerul Culturii

954
Pasarela din zona Cazino – Mamaia, conservată. Trei variante propuse către Ministerul Culturii - fotofondpasarelacazino-1588505892.jpg

Articole de la același autor

Bătrâna pasarelă de la Cazinoul din Mamaia, considerată monument istoric, ar putea să mai dăinuie mulți ani de-acum încolo în stațiune. Într-un fel sau altul, ea va fi păstrată, chiar și după reabilitarea plajei. Sunt propuse trei variante pentru refacerea digului.

Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral a propus Ministerului Culturii trei variante de conservare a pasarelei din zona Cazinoului din Mamaia oferite de antreprenorul lucrărilor de pe Lotul 2 Mamaia - SC Boskalis SRL în cadrul proiectului european "Reducerea eroziunii costiere, Faza II (2014-2020)" cofinanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.

Ținând cont de avizul Ministerului Culturii și al Direcției Județene pentru cultură Constanța prin care este interzisă demolarea obiectivului "Pod cu bar maritim" - fiind declarat monument istoric (cunoscut de localnici și turiști ca pasarela de la Cazino), ABADL a solicitat antreprenorului studii de impact și câteva concepte de încorporarea monumentului în profilul plajei.

"Ca măsură de siguranță, pentru oricare concept, va fi ridicat un gard în jurul Monumentului Cazino Mamaia pentru a proteja, atât monumentul, cât și publicul de pe plajă, dar în același timp s-a luat în calcul ca digurile din larg să rămână pe poziție, deoarece aceste structuri reduc expunerea valurilor asupra Monumentului Cazino Mamaia", a declarat directorul ABADL, Bogdan Bola.

Una dintre cele trei variante propuse de antreprenor beneficiarului – ABADL, pentru conservarea pasarelei Cazino de la Mamaia, este acoperirea parțială a structurii cu nisip, care din studii reiese că va avea cel mai mic impact general. În această variantă monumentul va rămâne conservat, cu excepția părții neacoperite care se va degrada în timp dacă nu va fi restaurat. Aceasta este varianta ideală în cazul în care autoritățile competente, monumentul fiind în proprietatea Litoral SA - societate aflată în faliment, nu vor lua cu celeritate măsuri de reabilitare și de punere în valoare a monumentului.

Păstrată și încorporată în peisajul stațiunii

Cel de-al doilea mod de conservare a monumentului, prin care acesta va fi total vizibil este prin panta de tranziție, dar acesta va fi afectat în timp, în mod natural de procesele de eroziune și sedimentare, iar profilul plajei nu ar fi unul uniform.

În ceea ce privește cel de-al treilea concept care, deși presupune o construcție solidă și stabilă prin protecția marginilor prin piatră, beton și panouri metalice, implică, ca și în cazul celei de-a doua soluții, același impact crescut asupra proiectării, execuției și mediului, dar mai ales prin includerea altor materiale decât nisip.

"Specialiștilor din Ministerul de Cultură le-am pus la dispoziție cele trei concepte urmând să ne fie comunicat un punct de vedere cu obiecțiunile sau nelămuririle și apoi i-am invitat să participe la o dezbatere transparentă organizată de ABADL cu scopul de a clarifica situația expusă. Având în vedere că antreprenorul nostru a pus pe masă trei variante viabile de conservare a monumentului, trebuie acum să știm și ce are de gând ministerul pentru viitorul acestei pasarele, când și dacă se dorește reabilitarea ei. Decizia finală le va aparține, însă noi vom fi aici pentru a le da cele mai bune soluții tehnice pentru ca pasarela să fie încorporată, în mod natural, în profilul plajei constănțene", a mai precizat directorul ABADL, Bogdan Bola.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.307 secunde