O locomotivă cu aburi, din 1911, a garat la Constanța
399
Articole de la același autor
Timbrul de mediu, restituit integral! Cum puteți primi banii pentru înmatricularea mașinii
21 Iulie 2015
SĂ VINĂ TURIȘTII! Plaje ca-n Miami! Lucrările de reabilitare, pe ultima sută de metri
17 August 2015
O locomotivă de pe vremuri se află expusă, începând de ieri, lângă Gara Constanța. Exemplarul a fost recondiționat de compania Oil Terminal și le va aduce tuturor constănțenilor, dar și turiștilor care ajung la Constanța parfumul călătoriilor de odinioară.
Locomotiva a fost construită în anul 1911, special pentru manevre în locații ce prezintă pericol de foc și explozie, cum ar fi rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare și fabrici de muniții sau produse periculoase. Locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709, cu o putere de 60 de cai putere, cu o viteză maximă de
15 km pe oră, lungime de 5,9 metri și cu o greutate de 18.000 de kg, a fost fabricată de Orenstein & Koppel pentru Rafinăria Astra Ploiești, în anul 1911. Locomotiva reprezintă unul dintre cele două exemplare de acest tip din Ro-mânia, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu.
"Societate cu o lungă tradiție în domeniul activității de export produse petroliere, Oil Terminal SA manifestă un profund respect pentru istoricul și valorile patrimoniale naționale. În acest sens, a recondiționat și a atribuit în custodia CFR o locomotivă fără foc, cu abur înmagazinat, care a și fost expusă publicului", explică directorul general al Oil Terminal, Sorin Ciutureanu.
Locomotiva a fost construită în anul 1911, special pentru manevre în locații ce prezintă pericol de foc și explozie, cum ar fi rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare și fabrici de muniții sau produse periculoase. Locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709, cu o putere de 60 de cai putere, cu o viteză maximă de
15 km pe oră, lungime de 5,9 metri și cu o greutate de 18.000 de kg, a fost fabricată de Orenstein & Koppel pentru Rafinăria Astra Ploiești, în anul 1911. Locomotiva reprezintă unul dintre cele două exemplare de acest tip din Ro-mânia, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu.
"Societate cu o lungă tradiție în domeniul activității de export produse petroliere, Oil Terminal SA manifestă un profund respect pentru istoricul și valorile patrimoniale naționale. În acest sens, a recondiționat și a atribuit în custodia CFR o locomotivă fără foc, cu abur înmagazinat, care a și fost expusă publicului", explică directorul general al Oil Terminal, Sorin Ciutureanu.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 19 August 2015
Luni, 20 Iulie 2015
Luni, 20 Iulie 2015
Vineri, 17 Iulie 2015
Joi, 09 Iulie 2015
Miercuri, 08 Iulie 2015
Joi, 13 August 2015
Miercuri, 29 Iulie 2015
Marţi, 14 Iulie 2015
Luni, 13 Iulie 2015