Măsuri de protecție. Dosarele de pensionare se preiau doar telefonic

427
Măsuri de protecție. Dosarele de pensionare se preiau doar telefonic - fondpensii1-1584980075.jpg

Articole de la același autor

Vârstnicii constănțeni sunt rugați să fie foarte atenți în această perioadă pe unde umblă și mai ales să respecte deciziile care au fost luate la nivel național, pentru prevenirea răspândirii și infectării cu COVID-19.

Potrivit reprezentanților Casei Județene de Pensii Constanța, începând de săptămâna aceasta, pe toată durata decretării stării de urgență au fost luate o serie de măsuri. În primul rând, operațiunea de înregistrare a cererilor de deschidere a drepturilor de pensie (dosare noi) se va realiza doar telefonic sau pe e-mail, conform celor mai recente proceduri. Astfel, cei care îndeplinesc condițiile de înscriere la unul dintre tipurile de pensie prevăzute de lege (limită de vârstă, anticipată, anticipată parțială, invaliditate sau de urmaș) apelează unul dintre cele două numere de telefon sau una dintre cele două adrese de e-mail alocate acestei proceduri: 0241.484.434 - telefon direct, 0241- 484.433 / tasta 6 / tasta 1; [email protected] sau [email protected].

"Prin telefon, funcționarii Casei Județene de Pensii Constanța vă vor solicita datele necesare înregistrării solicitării în aplicația informatică.

Pe e-mail vă rugăm să transmiteți numele, prenumele, codul numeric personal și numărul de telefon, precum și tipul pensiei pentru care ați îndeplinit condițiile. Beneficiarii sunt rugați să pună la dispoziția funcționarilor datele solicitate, apelul telefonic sau transmiterea solicitării pe e-mail reprezentând totodată acordul dumneavoastră cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul înregistrării și soluționării cererilor. Ulterior, beneficiarii vor fi anunțați telefonic pentru a prezenta documentația în plic sigilat care să cuprindă în original, carnetul de muncă, adeverințe de sporuri/ stagii/condiții de muncă. În copie, aceștia, vor trebui să prezinte actele de stare civilă (BI/CI, certificat de naștere, căsătorie și/ sau sentințe de divorț unde este cazul, livret militar, dacă este cazul, diplomă facultate curs de zi și foaie matricolă / adeverință facultate dacă este cazul) și carnetul de muncă (pe lângă original fiind necesară și o copie a acestuia)", a declarat directorul CJP, Cristina Samoilă.

În plus, a mai precizat că procedura este absolut necesară în vederea evitării expunerii acestui segment de populație și totodată pentru a-i asigura că nu își pierd drepturile de pensie cuvenite. Referitor la celelalte tipuri de servicii, ordonatorul superior de credite recomandă să se apeleze la poștă (letrică sau electronică), iar acolo unde se impune depunerea unor documente originale, cererea și documentele în cauză, acestea vor fi transmise în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

În situația copiilor urmași care împlinesc vârsta de 16 ani și care nu pot prezenta adeverință școlară pentru a face dovada continuării studiilor din cauza suspendării cursurilor școlare, plata pensiei de urmaș se va face fără a fi necesară prezentarea acestei dovezi, urmând ca adeverința doveditoare să fie prezentată în termen de 30 de zile, de la data expirării stării de urgență.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.6722 secunde