Farmaciile Catena, acuzate de practici comerciale înșelătoare. Reacția companiei: "Este o campanie de defăimare"

2404
Farmaciile Catena, acuzate de practici comerciale înșelătoare. Reacția companiei:

Articole de la același autor

Asociația Pro Consumatori (APC), organizație de utilitate publică, a realizat, recent, în cadrul campaniei "Fii un pacient activ!", o cercetare de piață având drept scop observarea comportamentului economic al farmaciilor în raport cu consumatorii.


În urma acestei cercetări, APC a constatat o practică "interesantă" a lanțului de farmacii Catena. "Aceasta introduce pe bonul fiscal un număr de 10 sacoșe mici sau mari cu o anumită valoare, fără să fi fost solicitate de consumator sau justificate de numărul produselor cumpărate. Sacoșele sunt evidențiate pe bon ca reducere, creând impresia unei economii consistente pentru consumator la achiziționarea medicamentelor. 


Cu toate acestea, pe bonul fiscal, sacoșa apare având prețul de 0,30 lei pentru o sacoșă mică și 0,50 lei pentru o sacoșă mare la care se aplică reducerea rezultată de 3 lei pentru 10 sacoșe mici și de 5 lei pentru 10 sacoșe mari. Împreună cu reducerea de 2,70 lei, acordată pe baza cardului de fidelitate pentru siropul cumpărat, rezultă o reducere în total de 5,79 lei, respectiv 7,70 lei. Sumele sunt prezentate cu litere mari drept ECONOMIE, creând astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanțiale. În realitate, reducerea reală a fost de doar 2,70 lei și nu de 5,70 lei, respectiv 7,70 lei", explică conf. univ. dr. Costel Stanciu, președintele APC.


Cine induce în eroare?
Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, prin art. 6, interzice o astfel de practică comercială înșelătoare care conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o.


"Crearea falsei impresii consumatorului că a realizat o economie importantă prin achiziția efectuată, deși în realitate nu este vorba de așa ceva, sacoșele fiind oferite cu titlu gratuit, este de natură a induce în eroare consumatorul și îl poate determina, în viitor, să revină, în speranța unor reduceri la fel de consistente. Ca o curiozitate, din cele patru farmacii de unde a fost achiziționat siropul de tuse, farmacia Catena a avut cel mai mare preț de vânzare, chiar și după aplicarea reducerii", a mai spus președintele APC.


"Este o campanie de defăimare!"
În replică, reprezentanții Catena susțin că este vorba despre o campanie de defăimare a brandului. 
"Asociația APC România, abonată la defăimarea lanțului de farmacii Catena, a identificat un produs mai puțin cunoscut publicului larg și cu consum redus, al cărui preț era cu câțiva bani mai scump decât în farmacii aparținând altor lanțuri concurente. Considerăm această abordare ca fiind neprofesionistă și profund defăimătoare. Rezultatele unui studiu independent, realizat de o publicație de prestigiu în toamna anului trecut, în care sunt analizate cele mai vândute produse OTC din Romania (Nurofen, Aspenter, Aspacardin, Parasinus și No-spa) arată că pacientul plătește în farmaciile Catena un preț mai mic la aceste produse comparativ cu alte lanțuri naționale sau farmacii independente", explică reprezentanții Catena.


Referitor la sacoșele invocate de studiul APC, aceștia precizează că trebuie menționate pe bonul fiscal.
"Pungile biodegradabile Catena suportă taxa de mediu conform legislației din România, deoarece nu sunt confecționate din materiale bioregenerabile. Cu alte cuvinte, ele trebuie să fie menționate pe bonul fiscal. Publicul este informat și de produsele unde nu se pot oferi reduceri. Aspectele menționate sunt minore, dar ne vom ocupa de rezolvarea oricăror probleme semnalate de consumatorii noștri, inclusiv posibile confuzii. Precizăm că APC România nu are nicio legătură cu ANPC - Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (http://www.anpc.gov.ro/), iar studiul în cauză nu este realizat conform regulilor statistice", se mai arată în comunicatul oficial al companiei Catena.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0682 secunde