Dublul standard nu-i minciună! Diferențe clare între produse din România și Franța
1144
Articole recomandate
Tinerii din cadrul Complexului „Antonio” au primit o vizită inedită în cadrul programului „Plan de Viață”
28 Martie 2024
Societate responsabilă cu transferul de deșeuri prin Portul Constanța Sud, amendată de către comisarii de mediu
28 Martie 2024
Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a comparat, astăzi, produse alimentare asemănătoare vândute de același hipermarket în România și în Franța, pentru a demonstra astfel practicarea unui dublu standard de calitate de către rețelele comerciale multinaționale, informează Agerpres.
Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a arătat că eticheta unui pachet de biscuiți Petit-Beurre comercializat în România indică un conținut de grăsimi vegetale, în timp ce eticheta unui pachet de biscuiți Petit-Beurre vândut în Franța de același comerciant indică un conținut de produs lactat. Produsele comparate erau din același brand, Petit-Beurre, dar din sortimente diferite.
Președintele ANPC, Marius Pîrvu, a respins posibilitatea ca diferența semnificativă de preț dintre cele două produse să fie motivul determinant al conținutului diferit al acestora. Președintele ANPC a susținut că există un dublu standard de calitate utilizat de comerciant pe cele două piețe, prin faptul că ambele produse sunt vândute sub același brand - Petit-Beurre.
De asemenea, directorul general al ANPC a comparat un croissant cu caise vândut de un supermarket în România, cu același croissant vândut în Franța de același supermarket. Potrivit etichetelor, croissantul comercializat în România are piure de caise cu o concentrație de caise în proporție de 2%, iar croissantul vândut în Franța include piure de caise cu o concentrație de caise de 35%. Și în cazul acestei comparații, conducerea ANPC a susținut că prețul este irelevant și că rețeaua de retail practică un standard diferit de calitate în România comparativ cu piețele din Europa de Vest.
În context, Marius Pîrvu a acuzat marile rețele comerciale prezente în România de practicarea unui dublu standard în ceea ce privește calitatea.
"Există o legislație europeană, Regulamentul 1169, pe care ei ar trebui să îl respecte. Din nefericire, ei găsesc anumite posibilități și fac astfel de lucruri. Ei consideră că sunt două produse diferite", a acuzat Marius Pîrvu.
Acesta a subliniat că el, personal, "are o problemă" cu importurile de proastă calitate.
"Tot timpul am considerat că mediul de afaceri trebuie să fie un partener pentru noi, autoritățile. Dar când eu, cel puțin de un an de zile, constat că media celor sancționați rămâne constantă, înseamnă că chiar avem o problemă, adică trebuie cumva să găsim soluția, am parcurs toate etapele necesare vizavi de ceea ce înseamnă parteneriatul cu agentul economic. Unii răspund, dar eu personal am o problemă, o spun public, cu ceea ce vine din import de proastă calitate", a afirmat președintele ANPC.
Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a arătat că eticheta unui pachet de biscuiți Petit-Beurre comercializat în România indică un conținut de grăsimi vegetale, în timp ce eticheta unui pachet de biscuiți Petit-Beurre vândut în Franța de același comerciant indică un conținut de produs lactat. Produsele comparate erau din același brand, Petit-Beurre, dar din sortimente diferite.
Președintele ANPC, Marius Pîrvu, a respins posibilitatea ca diferența semnificativă de preț dintre cele două produse să fie motivul determinant al conținutului diferit al acestora. Președintele ANPC a susținut că există un dublu standard de calitate utilizat de comerciant pe cele două piețe, prin faptul că ambele produse sunt vândute sub același brand - Petit-Beurre.
De asemenea, directorul general al ANPC a comparat un croissant cu caise vândut de un supermarket în România, cu același croissant vândut în Franța de același supermarket. Potrivit etichetelor, croissantul comercializat în România are piure de caise cu o concentrație de caise în proporție de 2%, iar croissantul vândut în Franța include piure de caise cu o concentrație de caise de 35%. Și în cazul acestei comparații, conducerea ANPC a susținut că prețul este irelevant și că rețeaua de retail practică un standard diferit de calitate în România comparativ cu piețele din Europa de Vest.
În context, Marius Pîrvu a acuzat marile rețele comerciale prezente în România de practicarea unui dublu standard în ceea ce privește calitatea.
"Există o legislație europeană, Regulamentul 1169, pe care ei ar trebui să îl respecte. Din nefericire, ei găsesc anumite posibilități și fac astfel de lucruri. Ei consideră că sunt două produse diferite", a acuzat Marius Pîrvu.
Acesta a subliniat că el, personal, "are o problemă" cu importurile de proastă calitate.
"Tot timpul am considerat că mediul de afaceri trebuie să fie un partener pentru noi, autoritățile. Dar când eu, cel puțin de un an de zile, constat că media celor sancționați rămâne constantă, înseamnă că chiar avem o problemă, adică trebuie cumva să găsim soluția, am parcurs toate etapele necesare vizavi de ceea ce înseamnă parteneriatul cu agentul economic. Unii răspund, dar eu personal am o problemă, o spun public, cu ceea ce vine din import de proastă calitate", a afirmat președintele ANPC.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 06 Iunie 2018
Luni, 03 Septembrie 2018
Luni, 27 August 2018
Sâmbătă, 25 August 2018
Vineri, 24 August 2018
Luni, 11 Iunie 2018
Luni, 21 Mai 2018
Miercuri, 16 Ianuarie 2019