Dragoș Anastasiu: Antreprenorii români sunt permanent pregătiți de crize

145
Dragoș Anastasiu: Antreprenorii români sunt permanent pregătiți de crize - dragosanastasiu-1591286192.jpg

Articole recomandate

Antreprenorii români sunt permanent pregătiți de crize, având în vedere lipsa de predictibilitate cu care s-au confruntat în ultimii 10-12 ani, și, dacă au avut succes în România, pot avea oriunde în lume, susține președintele Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK), Dragoș Anastasiu, conform Agerpres.


"Cred că noi, antreprenorii români, suntem permanent pregătiți de crize, suntem antrenați la câtă lipsă de predictibilitate am trăit în ultimii 10-12 ani. Antreprenorii care au avut succes în România pot avea succes oriunde în lume, dacă treci de provocările României nu ai cum să mai greșești radical în altă parte. Chestiunile de care m-am lovit din nou în această perioadă: 


1. Trebuie să pui deoparte ceva atunci când ți-e bine pentru că atunci când ți-e rău să ai de unde să cheltui și să supraviețuiești 2. Solidaritate - lucrurile sunt executate în echipă. Per total, ca țară, mai avem de învățat în legătură cu solidaritatea, dacă noi, Guvernul și Președinția ne-am uni în grupuri efective de lucru, nu doar tip talk show, ne-ar fi fost mai ușor pe de-o parte. Sunt firme care se pregătesc de criză, au 'continuity management', 'crisis management', resurse, provizioane făcute pentru crize, așa trebuie să se acționeze", a afirmat Dragoș Anastasiu, la evenimentul online 'VorbIMM despre: relansare economică și managementul crizei', organizat de Consiliul Național al IMM-urilor din România.


La rândul său, Ionut Stanimir, director de Marketing și Comunicare la BCR, a afirmat că la Banca Comercială Română au fost amânate rate și au fost prelungite linii de creditare pentru firme care angajează un total de 150.000 de oameni.


"Cred că pentru prima dată descoperim că situația nu este o salvare individuală, ci chiar suntem în asta împreună, ceea ce ar trebui să ne stimuleze să ne gândim la toate aceste lanțuri de producție, unde sunt vulnerabilitățile noastre și unde avem posibilitatea de a crește. Lecția la fel de importantă este cea a vitezei, timpul nu are răbdare într-o asemenea criză, deci ori acționezi foarte repede, ori mai târziu. Spațiul îl poți recupera, dar timpul niciodată. Nu în ultimul rând, chestiunea pe care o simțim cu toții, nu o vedem, dar ne va afecta foarte puternic (...) ceea ce descoperim cu toții este că digitalizarea este aici pentru a rămâne foarte multă vreme. Asta ne va afecta și business-urile bancare, și business-urile din HoReCa, la fel și business-urile din turism și business-urile din toate domeniile. Dacă ar trebui să aleg trei direcții foarte importante: 1. Să ne mișcăm foarte repede 2. Să ne mișcăm foarte smart pe lanțurile de producție unde credem că avem avantaje și putem fi câștigători 3. Să nu uităm că viitorul deja a ajuns, 2030 este deja aici. Înainte de orice, la BCR am amânat rate și am prelungit linii de creditare pentru firme care angajează un total de 150.000 de oameni, împreună asta înseamnă, de fapt, 150.000 de oameni care pot să spere că se vor întoarce la lucru", a menționat Stanimir.


Pe de altă parte, Dragoș Petrescu, președintele HORA, susține că a identificat cu secretarul de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri Liviu Rogojinaru, dar și cu alți specialiști din minister, cele 350 de milioane de euro care vor fi distribuite către HoReCa, transport internațional și industria de spectacole în următoarea lună.


"Aceste 350 de milioane de euro vor fi distribuite în funcție de aceste două criterii: numărul de angajați și cifra de afaceri din 2019 și vor fi distribuiți către mii de IMM-uri", a precizat Dragoș Petrescu.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.8031 secunde