Cu telefonul la școală. „Nu putem să-i ferim de ceva ce este viitorul lor!”

de Andreea PERHAIȚĂ Joi, 07 Noiembrie 2019 627
Să fii cadru didactic în ziua de astăzi nu este deloc ușor. Prichindeii născuți în epoca vitezei învață din mers să folosească tehnologia, merg la școală când deja știu să scrie și să citească și este din ce în ce mai dificil să îi surprinzi și să le captezi atenția. 


Vorbim mereu despre programe școlare noi, despre metode noi de învățare sau de evaluare a copiilor însă puțini profesori și mai puțini părinți sunt dispuși să le accepte și chiar să le folosească. O învățătoare din Constanța ne-a povestit că a avut curajul să introducă telefonul mobil ca mijloc de lucru la clasa a IV-a. Și, deși copiii au fost foarte încântați, părinții au privit-o destul de ciudat la început, considerând că este o metodă greșită.


„Jocul se numește Kahoot. Este un quizz practic, pe care fiecare cadru didactic îl alcătuiește pe ce temă dorește. Poate fi folosit în orice disciplină sau ca și test de cultură generală, incluzând întrebări din toate materiile predate. Copiii venind cu telefonul mobil la școală și folosindu-l în timpul orelor, ora devine cu totul altceva, nu mai este metoda tradițonală de predare scriere, în care ei sunt puțin plictisiți. Astfel îi atragi mai mult să fie prezenți, să fie conectați la ceea ce întâmplă, să fie dispuși să răspundă. În plus, își însușesc mult mai ușor materia, sunt dornici să meargă acasă să învețe, să citească despre ce s-a discutat la respectivul joc, care a fost tema jocului, să se informeze cât mai mult, astfel ca data viitoare să încerce să răspundă și să fie mai rapizi, să apară apoi în clasament”, explică învățătoarea Teodora Steliana Toșa, de la Școala nr. 23 „Constantin Brâncoveanu” din Constanța.


Kahoot este o aplicație online, care se găsește pe magazinul de aplicații al fiecărui tip de telefon și care poate fi descărcată și folosită ca joc educativ de învățare pentru orice disciplină de studiu. Acesta conține întrebări în multiple variante, ca un test, discuții sau sondaj, în orice subiect, limbaj sau abilitate. Este proiectat să fie susținut în fața clasei și jucat de întreaga clasă, în timp real.


Învățare prin joacă
Dacă elevii s-au arătat foarte deschiși la acest tip de joc, părinții nu au privit cu ochi buni inițiativa învățătoarei. „La început, au fost destul de sceptici. Acasă, copiii au la discreție telefonul mobil, dar la școală părinții își doresc ca noi să facem minuni și să nu stea deloc pe telefonul mobil. Eu le-am permis să vină cu telefonul la școală în ideea în care unii elevi vin și pleacă singuri, să poată fi monitorizați de către părinți. Dacă tot aducem telefoanele la școală, haideți să le și folosim util la oră. La început, părinții au fost foarte sceptici, considerând că este suficient cât stau copiii cu ochii în telefon. «De ce mai trebuie să mai stea și la școală?» Am încercat să le explic că acesta este mersul. Nu putem să-i ferim de ceva ce este viitorul lor. Ceea ce poate pe noi ne depășește sau ne e greu să înțelegem, pentru ei reprezintă normalitate. Inițial, au fost destul de reticenți, nu înțelegeau cum copilul lor va primi un calificativ după un joc pe telefon. Apoi le-am explicat la următoarele ședințe despre ce este vorba. De fiecare dată când foloseam acest joc la ore, elevii mergeau acasă foarte încântați. Premiam elevul câștigător cu câte un fruct, pentru a stimula puțin și partea de nutriție naturală și benefică lor. Și, în cele din urmă a fost bine, au înțeles și părinții cât de utile pot fi telefoanele”, ne-a mai povestit învățătoarea Teodora Toșa.


Taguri

Alte ştiri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei