Constănțenii vor parcări - subterane sau supraetajate! "Înfloresc" țărușii, dar nu se oferă soluții. Mai găsim terenuri?
Articole de la același autor
Primul pas pe care ar trebui să îl facă urgent administrația locală ar fi construirea de parcări de cartier. Subterane sau supraetajate. Știu că se naște imediat întrebarea: dar unde să fie construite, mai sunt terenuri libere, rămase nevândute? Îndrăznesc să spun că da, mai sunt terenuri, și am să ofer și un exemplu în acest caz.
Ne îndreptăm pașii spre strada B.P. Hașdeu, din cartierul Tomis III/Anadalchioi. Trecând de Școala nr. 12, la o distanță de aproximativ 200 m, faceți dreapta și ajungeți la ceea ce era, odinioară, parcarea necesară zonei. Vă imaginați că, din anii 80, când s-au construit blocurile, și până astăzi, numărul de automobile a crescut considerabil. Practic, nu mai suportă termen de comparație. Dacă acum, 20-30 de ani parcarea găzduia fără probleme 50-80 de mașini, astăzi, ea este insuficientă pentru nevoile populației din cartier. În locul său, ar putea fi construită o parcare supraetajată sau una subterană, cu o capacitate mult superioară.
Foarte multe avantaje ar avea o asemenea investiție. Rezolvând în bună măsură problema locurilor de parcare, trotuarele străzii Hașdeu ar putea fi redate pietonilor. La ora actuală, este o adevărată aventură să mergi pe jos pe artera amintită. Neavând unde parca, șoferii și-au lăsat mașinile pe trotuar și sunt de înțeles. Dar ce faci tu, ca pieton, și să mai ai și un cărucior de bebeluși după tine? N-ai de ales, cobori în stradă și te rogi să nu te agațe vreun mic Schumacher.
Deci, trotuarele trebuie curățate de mașini, dar pentru acest lucru, șoferilor trebuie să li se ofere alternativă: parcarea de cartier!
Situația dată drept exemplu se regăsește în toate zonele Constanței, indiferent că vorbim despre centru, Poarta 6 ori Inel II. Au "înflorit" țărușii precum ciupercile după ploaie, însă nici vorbă de vreo construcție de parcare. Iar terenuri există, proiecte pe fonduri europene se pot scrie, lucrurile trebuie odată urnite din loc!
Bine că avem festivaluri peste festivaluri, evenimente culturale și asistați social, mulți asistați social…
XXX
Într-o ediție viitoare, voi reveni cu un articol tot pe această temă, a peisajului urban constănțean, iar subiectul va fi cel legat de pasarele și pasaje subterane, plus rețeaua de piste de biciclete și transport în comun pe bandă separată.
Dragi cititori, vă aștept cu opinii pe această temă.
Comentează știrea
Sugestie pentru descongestionare trafic: construirea unui pasaj rutier sub/suprateran la intersrctia Tomis cu Aurel Vlaicu. Dupa ce a crescut galopant numărul de masini, intersecția spre Ovidiu se blochează frecvent. La vară ba fi menorocire. Ar mai fi alte locuri. Ideea e să se înceapă de undeva
Vrem locuri de parcare dar nimeni nu vrea sa plateasca.Ar trebui impozite mari ptr a doua sia treia masina pe aceiasi adresa sau nume. Sunt cate doua masini pe apartament dar nu au bani de parcare si impozit.
Bai tovarăși de la cuget liber Vorbiți SF cu parcări și alte minuni iar la noi merg țiganii cu căruțele iar de podul ăla de la Cora nu vreți sa comentați nimic De ce ? Probleme tehnice ?!!!! Sunt doar interese personale
Constanta e plina de spatii unde se pot amenaja parcari dar stau parloaga cu balarii de 2m ..platim taxe degeaba ,cine sa le amenajeze?In Inel 2 in jurul biserici sf Spiridon sunt sute de locuri de parcare care au balarii cat casa.fostul stadion al fabricii de mobila la fel sta de 25 de ani degeaba si masinile stau pe trotuare ,Asteapta probabil pe cei cu bani sa le peaduiasca..Astai primarie ?Nu-si rezolva decat interesele lor de aia s-au dus acolo.Am ales toti taranii de aia am ajuns aici.
Doua perimetre pt constructia unor parcari: zona Abator in perimetrul blocurilor A X1 X2 D1...si al doilea ar fi intra limita de vest a cimitirului central si blocurile H4 H5...trrrr, a sunat ceasul, gata cu visele!
eu am incercat sa iau si al 2 -lea loc de parcare, dar surpriza nu mi sa aprobat :)) ca doar un singur loc de parcare iti da voie. asa ca nu mai comentati aiurea.