Ce drepturi aveți când acceptați, prin telefon, email sau online, o ofertă de la furnizori

de Andreea PERHAIȚĂ Miercuri, 09 Mai 2018 273
Furnizorii de telefonie, internet sau televiziune au dezvoltat, în ultimii ani, o tactică foarte interesantă, de a obține prelungirea sau achiziționarea serviciilor de către clienți, mult mai rapid, prin acord verbal telefonic.

Atenție, însă, atunci când utilizatorii achiziționează servicii de telefonie, internet sau televiziune prin intermediul telefonului, e-mailului sau al unei aplicații online, furnizorul trebuie să pună la dispoziție o serie de informații minime, relevante pentru ca aceștia să poată lua o decizie adaptată nevoilor de consum. Contractul la distanță, inclusiv cel telefonic, se consideră încheiat doar după ce utilizatorii și-au exprimat consimțământul în scris. Utilizatorii au dreptul de a se retrage dintr-un contract la distanță în termen de 14 zile de la încheierea acestuia, fără a invoca un motiv.

Operatorii telecom sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor, înainte de încheierea contractului, informații precum toate costurile asociate serviciului care urmează să fie furnizat, cum ar fi prețul, respectiv tariful și modalitatea de calcul al acestuia, beneficiile, opțiunile și extra opțiunile incluse, perioada contractuală minimă, costurile de transport pentru primirea echipamentul achiziționat, dacă este cazul, termenul de la care utilizatorul va beneficia de serviciile achiziționate, modul de soluționare a reclamațiilor, informații despre dreptul de retragere din contract și condițiile în care utilizatorul își poate exercita acest drept.

Dacă ați încheiat un contract la distanță și furnizorul nu v-a respectat drepturile, puteți sesiza ANCOM sau Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Ambele au atribuții privind verificarea și sancționarea modului în care este implementată legislația privind încheierea contractelor la distanță. 

Taguri

Alte ştiri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei