CAZURI REALE LA CONSTANȚA / Cum storc băncile bani de la constănțenii cu credite

4392
1
CAZURI REALE LA CONSTANȚA / Cum storc băncile bani de la constănțenii cu credite - cumstorcbancile1-1410806404.jpg

Articole de la același autor

Practicile bancare nelegale sau de "stoarcere de bani" de la consumatori nu se mai opresc. Băncile sunt, se pare, o sursă inepuizabilă de modalități de a le lua banii celor care îndrăznesc să le treacă pragul și să le ceară ajutorul. Și nu o spunem noi, ci sunt cazuri concrete, depistate de reprezentanții Protecției Consu-matorilor, chiar la Constanța. "Recent, am găsit două cazuri asemănătoare, dar la bănci diferite. Este vorba despre comisionări duble și încasări de dobânzi la comisioane. Într-una din situații, cu ocazia a două restructurări de credite la același consumator, banca a încasat comisioane timp de 49 de luni, în perioada 30 iunie 2010 - 3 iunie 2014, pentru o restructurare, și, apoi, pentru a doua restructurare, după cinci luni, a majorat creditul de rambursat cu valoarea comisionului, generând deci dubla comisionare și dobânzi încasate la comisioane (!) pentru a doua restructurare", explică comisarul șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Mihai Perifan.
Potrivit acestuia, practic, în primul act adițional al contractului cu pricina se prevedea "comision unic în valoare de 0,05 la sută, calculat la soldul creditului existent la data actului adițional, respectiv suma lunară de 6,62 de franci elvețieni". "Se reține faptul că în actul adițional în cauză, nu se prevede nici valoarea totală a comisionului datorat și nici perioada de timp, adică numărul de luni, cât banca va încasa lunar comisionul de 6,62 franci elvețieni, ca și cum banca ar fi îndreptățită să încaseze acest comision la nesfârșit", precizează Mihai Perifan. În al doilea act adițional încheiat după numai cinci luni, banca a schimbat atât procentul aplicat, percepând 1 la sută, dar și procedeul, incluzând comisionul în valoarea creditului rambursat, majorând astfel valoarea acestuia cu valoarea comisionului. "Consecința: a aplicat procentul de dobândă la valoarea creditului majorat, încasând astfel implicit dobânzi la comisioane. Ca urmare a cercetărilor, consumatorului i-au fost restituite sumele încasate eronat", a adăugat șeful CJPC.


"Erori" comise de bănci

Alte situații se referă la "erori" comise de bancă la încheierea contractului de credit, neîndeplinirea obligațiilor sale contractuale și demararea executării silite. "În acest caz, s-a constatat că, la acordarea creditului unei familii, banca a luat în garanție un imobil, adică un apartament în Constanța, aparținând unui proprietar care în contractul de credit respectiv are calitatea de garant al creditului. La puține luni de la acordarea creditului, familia în cauză a început să înregistreze restanțe la plata ratelor, restanță care, în prezent, este de circa 22.000 de euro, pentru 1.144 de zile de întârziere. Banca a trimis membrilor familiei respective 21 de notificări pentru perioada august 2009 - decembrie 2011, dar nu a trimis nicio notificare garantului, care, conform contractului este și el răspunzător de rambursarea creditului", a declarat Mihai Perifan. Potrivit acestuia, după perioada respectivă, banca nu a mai trimis nicio notificare, nici către beneficiarii creditului, nici către garantul acestuia, până la data de 9 mai 2014, când anunța în scris toți contractanții că a predat imobilul respectiv la executare silită. "Cer-cetând reclamația consumatorului-garant, instituția noastră a constatat că garantului nu i-a fost predat un exemplar din contractul de credit, că banca nu a prezentat pentru întreaga perioadă de derulare a contractului, nicio notificare către garant, ci doar cea din 9 mai 2014, când este înștiințat că a predat cazul la executorul judecătoresc. Banca nu a respectat un număr de patru prevederi înscrise distinct în contractul de credit prin care avea obligația de a «comunica împrumutaților și, după caz, garanților, prin scrisoare re-comandată, consecințele ce decurg din contractul de împrumut, urmare nerespectării obligațiilor asumate». Furnizorul de servicii financiare a fost sancționat cu amendă contra-vențională de 10.000 de lei, conform Legii 363 din 2007, cu modificări, privind combaterea practicilor comerciale incorecte", a mai spus șeful CJPC Constanța. Acesta atrage atenția tuturor consumatorilor că "serviciile bancare sunt un domeniu sensibil și, atunci când este cazul, vom acționa la eliminarea ambiguităților ce pot submina încrederea consumatorilor, dar și a deficiențelor de natura celor prezentate, care pot afecta în mod semnificativ interesele economice ale consumatorilor". 




Comentează știrea

george
19 septembrie 2014
cele mai noi locuri de munca

Cele mai noi locuri de munca, la domiciliu ca operator on-line cu contract legal si posibilitati de castig nelimitate.pentru detalii trimiteti textul< Info> la adresa de e-mail:[email protected]

Articole pe aceeași temă

Marţi, 05 August 2014
Stire din Economie : BNR dă un nou impuls creditării
Luni, 04 August 2014
Stire din Cetățenești : Unde schimbi valuta deteriorată
Pagina a fost generata in 0.5236 secunde