Cartea electronică de identitate va înlocui cardul de sănătate. Când vor fi emise noile buletine cu cip

555
Cartea electronică de identitate va înlocui cardul de sănătate. Când vor fi emise noile buletine cu cip - p249146900x6750065-1594823106.jpg

Articole recomandate

Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a adoptat, marți, proiectul de lege ce prevede eliberarea noilor cărți de identitate electronice cu cip. Noile buletine sunt opționale, astfel încât românii vor avea posibilitatea de solicita și cărți de identitate simple. Legea urmează să fie promulgată de președintele Klaus Iohannis, conform Antena3.


Cartea electronică de identitate va înlocui cardul de sănătate și va putea fi folosită la autentificarea în sistemele informatice ale instituțiilor statului și nu numai.


În premieră, va putea fi emis buletin (simplu sau electronic) și copiilor sub 14 ani. Astfel, opțional, numai la solicitarea părinților sau a reprezentanților legali, se poate elibera o carte de identitate simplă sau o carte electronică de identitate, indiferent de vârsta copilului. Până la împlinirea vârstei de 12 ani, cartea electronică de identitate se eliberează fără imaginile impresiunilor papilare.


Conform proiectului de lege, cărțile de identitate vor avea următoarele termene de valabilitate, de la  data eliberării: 
 a) valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 și 14 ani;
 b) valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsăîntre 14 și 18 ani;
 c) valabilitate de 10 ani, du pă împlinirea vârstei de 18 ani;
 d) cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.


Cartea electronică de identitate permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne și în sisteme informatice ale altor instituții publice sau private, precum și utilizarea semnăturii electronice, în condițiile legii.


De asemenea, cetățenii români cu domiciliul în România aflați temporar în străinătate pot depune cerere pentru eliberarea actului de identitate: la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, în cazul în care, din motive obiective, nu se pot deplasa la serviciul public comunitar de de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu sau reședință, cu excepția cererii pentru eliberarea unei cărți de identitate provizorii, precum și la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor, prin împuternicit, pe bază de procură specială autentificată la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din țara respectivă.


Cartea electronică de identitate conține date în format tipărit și în format inscripționat prin tehnici speciale, date în format electronic, precum și elemente de particularizare și de siguranță. Datele cu caracter personal care se înscriu pe cartea electronică de identitate sunt următoarele: 
 
a) datele din formatul tipărit, cu excepția semnăturii olografe a titularului;
 b) prenumele părinților titularului;
 c) un certificat pentru semnătură electronică și, după caz,certificate calificate pentru semnătură electronică, astfel cum acestea suntdefinite în legislația din domeniu;
 d) datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială și, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.


După personalizarea și transmiterea cărții electronice de identitate și a cărții de identitate simple la autoritatea competentă să le elibereze, toate datele stocate în bazele de date de producție se șterg imediat prin procedură automată și ireversibilă.


Noile cărți de identitate se vor imprima în mod eșalonat în termen de 18 luni de la data emiterii primei cărți electronice deidentitate sau a primei cărți de identitate simple. Un regulament al Uniunii Europene obligă autoritățile să schimbe cartea de identitate până în 2 august 2021.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.7222 secunde