Când poți rezilia contractul de telefonie, internet sau televiziune

453
Când poți rezilia contractul de telefonie, internet sau televiziune - candpotirezilia-1457455565.jpg

Articole de la același autor

Furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune din țara noastră folosesc de multe ori în favoarea lor lipsa de informații a consumatorilor. Astfel, este bine de știut că ei  nu pot impune decât anumite perioade minime contractuale, iar în-afara lor, rezilierea contractului, la solicitarea consumatorului, se poate face fără a-i fi percepute penalizări. 


Potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Administrare și Re-glementare în Comunicații (ANCOM), utilizatorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune din România pot cere furnizorilor și aceștia au obligația să le pună la dispoziție oferte cu o perioadă minimă contractuală de cel mult 12 luni, utilizatorii având de asemenea dreptul de a beneficia de o perioadă contractuală inițială de maximum 24 de luni.


Astfel, furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune pot stabili o perioadă contractuală minimă, denumită și perioada contractuală inițială, în cazul contractelor ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicații electronice. 


"La rândul lor, utilizatorii sunt protejați de legislația din România prin stabilirea a două praguri pentru perioada contractuală minimă - de 12, respectiv 24 de luni - perioadă în care nu pot rezilia contractul fără plata unor taxe. Unii furnizori le oferă utilizatorilor opțiunea de a încheia un contract pe perioadă nedeterminată, la prețuri standard (fără beneficii sau reduceri), avantajul fiind că acest contract poate fi reziliat oricând, fără plata unor penalități", precizează Cătălina Dragomir, purtătorul de cuvânt al ANCOM. 


Când se prelungește de la sine contractul 
Prin urmare, furnizorii de comu-nicații din România nu pot încheia cu utilizatorii contracte cu o durată inițială mai mare de 24 de luni. În cazul persoanelor juridice, durata contractuală minimă se stabilește prin negociere și poate depăși 24 de luni. Totuși, persoanele juridice pot solicita aplicarea regimului de consumator, respectiv oferirea posibilității înche-ierii unui contract pentru o perioadă contractuală minimă de până la 24 de luni. 


"Perioada contractuală minimă nu trebuie confundată cu durata totală a contractului. Astfel, după expirarea perioadei contractuale minime, contractul se va derula în continuare pe o perioadă nedeterminată sau se va prelungi succesiv cu perioade egale cu perioada contractuală minimă, în funcție de prevederile concrete ale contractului, dacă abonații nu solicită încetarea acestuia. În această situație, renunțarea la contract se face fără plata unor penalități asociate perioadei minime contractuale, pentru că durata minimă inițială a expirat", mai adaugă reprezentantul ANCOM. 


Utilizatorii care doresc rezilierea unui contract de servicii de comunicații electronice trebuie să verifice dacă a expirat perioada minimă a contractului, iar în caz contrar, care sunt sumele pe care ar trebui să le plătească pentru încetarea contractului. Acest lucru este valabil și pentru persoanele care doresc să-și porteze numărul de telefon, având în vedere că, prin depunerea unei cereri de portare, solicită automat și încetarea con-tractului cu furnizorul din rețeaua căruia vor să plece.


Stabilirea prin contract a unor sume de bani pe care clientul trebuie să le plătească în cazul în care dorește rezilierea contractului înainte de expirarea perioadei minime contractuale nu este interzisă, dar este regle-mentată de legislația din domeniul protecției consumatorilor. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 16 Decembrie 2015
Stire din Social : Câte milioane de români au cablu TV
Pagina a fost generata in 0.5295 secunde