Fii mereu în formă, îmbunătățindu-ți memoria și concentrarea

de Madlena CĂLUGĂREANU Miercuri, 18 Septembrie 2019 94
După perioada de vacanță, foarte mulți copii, studenți și chiar adulți au dificultăți în a se readapta la programul încărcat de studiu și muncă, ce solicită permanent activitatea cognitivă. Câteva schimbări în stilul de viață pot ajuta să ne îmbunătățim atenția, memoria, puterea de concentrare și nivelul de energie, indiferent de vârstă. 


Pentru a funcționa în parametri normali, corpul uman are nevoie de hrană optimă pentru a-și asigura aportul necesar de nutrienți, menționează doc.ro. Acizii grași Omega 3 sunt deseori neglijați în favoarea vitaminelor și mineralelor precum vitamina C, magneziu sau calciu. Adevărul este însă că acizii grași Omega 3 sunt o componentă majoră a membranelor celulare de la nivelul neuronilor și afectează multiple procese neurologice. De aceea, este esențial să obținem o cantitate suficientă de Omega 3 din alimentație și suplimente. 


De asemenea, este benefic să avem un program de somn organizat și constant pentru a obține odihnă de calitate pentru regenerarea nivelelor de energie pentru ziua următoare. Numărul de ore dedicate somnului sunt reduse, iar această problemă nu apare doar la adulți, ci și la copii, dar cu precădere la adolescenți și tinerii studenți. Ora de culcare este deseori târzie, 11-12 noaptea, iar trezirea se face după doar 5-6 ore de somn. 


Atunci când nu ne odihnim corespunzător, organismul nostru este privat, în primul rând, de energia necesară pe parcursul zilei. Devenim, astfel, irascibili, nivelul de stres crește, suntem somnolenți și lipsiți de motivație. Nu trebuie să uităm nici că în timpul somnului organismul nostru intră într-un program de „întreținere și reparare”, extrem de important mai ales la copii și tineri, care se află încă în perioada de dezvoltare. 
Pentru adulți, fiecare noapte ar trebui să aducă minimum 7 ore de somn, iar pentru copiii școlari, chiar și 9-10 ore, în funcție de vârsta celui mic. Trebuie să reținem că este important să ne adaptăm programul pentru a ne asigura această nevoie esențială, așa cum ne facem timp pentru a mânca sau a ne îngriji de igienă. 


Taguri

Alte ştiri din sectiunea Sănătate

Ultima oră

Titlurile zilei