Ecaterina Andronescu, reclamată la CNCD pentru declarațiile privind copiii cu nevoi speciale

109
Ecaterina Andronescu, reclamată la CNCD pentru declarațiile privind copiii cu nevoi speciale - ecaterinaandronescu605x-1550490778.jpg

Articole recomandate

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a fost reclamată luni la CNCD pentru declarațiile privind copiii cu nevoi speciale. Sesizarea a fost formulată de către Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități, scrie romaniatv.net


"Am sesizat CNCD cu privire la declarațiile ministrului Educației", a anunțat președintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități, Mădălina Turza.

Anterior, într-o postare pe Facebook, ea a remarcat că, la Digi 24, Ecaterina Andronescu a afirmat, referindu-se la copiii cu nevoi speciale: "Mă gândeam dacă nu am putea să îi împărțim mai mulți într-un loc și să punem profesori de sprijin acolo". Ulterior, ministrul a negat că ar fi vorba despre segregare.

"Veți avea ocazia, doamna ministru, să lămuriți problema la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării", a precizat Tuzla.

"Noi acum îi avem pe cei cu dificultăți de învățare, să îi numim așa generic, împărțiți în două categorii. Pe unii îi trimitem în școlile speciale, iar alții sunt în școlile normale, integrați în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reușim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integrați în clasele normale și atunci creăm dificultăți la profesori. Și mă gândeam dacă nu am putea să îi împărțim mai mulți într-un loc și să punem profesori de sprijin acolo. Adică aș vrea: ca și lor, celor integrați în școlile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin", a declarat Andronescu la Digi 24, declarația sa provocând reacții din partea mai multor ONG-URI.

Ministerul Educației Naționale (MEN) a transmis, duminică seară, un comunicat de presă în care face precizări privind integrarea copiilor cu nevoi speciale în sistemul învățământului public de masă.

Ministerul Educației precizează că nu intenționează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerințe educaționale speciale, ci urmărește integrarea copiilor cu dificultăți de învățare în școlile de masă și creșterea numărului profesorilor de sprijin și al consilierilor școlari. Precizările vin în urma unor declarații ale ministrului Ecaterina Andronescu, declarații despre care reprezentanții MEN spun că se referă tocmai la necesitatea de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăți de învățare.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.7817 secunde