Senatorul Chiru cere desființarea "carnavalului electoral" prin lege

169
Senatorul Chiru cere desființarea

Articole de la același autor

Senatorul Gigi Chiru, de la PNL, a susținut în Parlament o declarație politică cu tema "Carnavalul electoral sufocă orașele".


În cuvântarea sa, parlamentarul constănțean a susținut că finanțarea campaniilor electorale și prove-niența banilor donați în scop electoral reprezintă unul dintre subiectele arzătoare la ordinea zilei. El a scos în evidență faptul că banii, declarați sau nu, se duc pe pomeni electorale, panotaj electoral sau publicitate, și ar trebui să fie responsa-bilitatea fiecăruia. Cu alte cuvinte, oricine participă în campaniile electorale trebuie să își asume responsabili-tatea deciziilor pe care le ia și a banilor pe care îi cheltuiește.


"Totuși, ar trebui să mai avem o responsabilitate, cea față de cetățeni, față de orașele pe care le reprezen-tăm și în care candidăm pentru diverse funcții. România se transformă într-un mare panou electoral în timpul campaniilor, orașele se împodobesc ca pentru un carnaval grotesc, se nasc dispute, lupte, se fac plângeri la poliție pentru distrugere de afișe, de bannere sau de alte materiale de promovare. Mai mult, după campanii, urmele electorale rămân și, trebuie să fim sinceri, ne urâțesc orașele. În contextul actual, în care se discută despre micșorarea bugetelor de campanie, eu vă propun să începem prin a nu ne mai chinui orașele", a spus senatorul Chiru în Parlament.


El a precizat că, în opinia sa, cea mai bună soluție este stoparea publicității electorale prin afișe, bannere și tot ceea ce înseamnă promovare outdoor. "Nu ne lipsesc metodele de a ne promova și poate că, odată cu această măsură, am învăța să ne apropiem și mai mult de cetățeni, așa cum ar fi normal, nu doar să îi «asediem» cu afișe elec-torale, fețe, sigle și sloganuri", a mai precizat senatorul Gigi Chiru. Parlamentarul consideră necesară reglementarea publicității outdoor pentru înlăturarea a ceea ce se poate numi "poluare vizuală". Acesta s-a referit la bannerele puse haotic, panourile amplasate "alandala" care, în multe cazuri, îngreunează vizibilitatea semnelor de circulație sau a semafoarelor sau reduc vizibilitatea în intersecții. 


"Un model demn de urmat, în acest sens, este orașul francez Grenoble, primul mare oraș european în care panourile publicitare sunt înlocuite cu copaci. În Grenoble, autoritățile locale au decis să nu semneze un nou contract cu compania care se ocupă de spațiile publicitare outdoor din oraș și să planteze arbori în loc. Dacă francezii pot, putem și noi! Este un prim pas, pentru a ne înfrumuseța orașele!", și-a încheiat senatorul Gigi Chiru declarația politică susținută în Parlament.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3615 secunde