Vor mai fi păzite liniile de cale ferată?

167
Vor mai fi păzite liniile de cale ferată? - jandarmicfrfiervechi-1371494325.jpg

Articole de la același autor

Liniile de cale ferată reprezintă o adevărată mină de aur pentru hoții de fier vechi, care sustrag saboți, cabluri, relee, contrașine. Concret, tot ce pot desface, pentru ca ulterior să le valorifice la centrele de colectare a fierului vechi. 

În urmă cu patru luni, după ce toate semnalizările de la trecerile pentru liniile de cale ferată s-au defectat, iar trenurile pe ruta București - Constanța și retur au avut întârzieri de câteva ore, totul din cauza acestor furturi, ministerele Transporturilor și Afacerilor Interne au căzut de acord ca magistrala București - Constanța să fie considerată de importanță strategică și să fie dată în grijă Jandarmeriei Constanța, la nivelul căreia urma să fie înființată o unitate care să asigure paza liniilor de cale ferată. 

Până în prezent, protocolul de colaborare nu a fost pus în aplicare. 

"Au fost purtate discuțiile respective, iar pe 1 mai echipajele de jandarmi au acționat în zona liniilor de cale ferată, dar au fost acțiuni punctuale. Până în prezent nu au fost realizate echipaje speciale pentru paza acestui sector", a declarat pentru "Cuget Liber" col. Costică Cojoc, șeful Inspectoratului Județean de Jandarmi Constanța. 

Motivul principal pentru care se întârzie este lipsa fondurilor, fiind necesară o rectificare bugetară, aprobată de Ministerul Finanțelor.

Chiar și așa, ne-a precizat col. Cojoc, echipajele de jandarmi și-au modificat traseele pentru a patrula și în zona tronsoanelor CFR. 

Negru Vodă și Mihail Kogălniceanu, noile zone preferate de hoți

Directorul Regionalei CFR Constanța, Dorin Maer, ne-a declarat că, din luna februarie, când și populația a conștientizat cât de grave sunt furturile de componente de cale ferată (având de suferit după ce semnalizările de la trecerile peste liniile de cale ferată s-au defectat!) hoții și-au schimbat locurile de "atac". 

"Am înregistrat mai puține furturi pe magistrala Constanța - București, în schimb sunt mai multe furturi pe liniile secundare, pe Călărași, Ciulnița, Slobozia, Mihail Kogălniceanu, Negru Vodă. Sunt tronsoane mai puțin circulate", a afirmat reprezentantul CFR Constanța. 

Până în prezent, paguba suferită de Regionala CFR Constanța, din cauza furturilor de cale ferată se ridică la aproape 20 de milioane de lei. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6523 secunde