Transportatorii au fost păcăliți. Rambursarea accizelor, nefuncțională!

95
Transportatorii au fost păcăliți. Rambursarea accizelor, nefuncțională! - 0607camionshutterstock381-1412683481.jpg

Articole recomandate

Cei patru eurocenți din "supracciza" de șapte eurocenți pe litrul de carburant, introdusă de la 1 aprilie, nu au fost restituiți transportatorilor așa cum a promis guvernul, pentru că procedura nu este funcțională. După aproape jumătate de an de la aprobarea mecanismului de rambursare, Ministerul de Finanțe vine cu un proiect de OUG pentru a "pune efectiv în aplicare" măsura. Operatorii spun că, deja, consumul s-a mutat în alte țări europene.

Ministerul de Finanțe a publicat un proiect de ordonanță de urgență" în scopul creării cadrului legal care să permită punerea efectivă în aplicare a schemei de ajutor de stat, prin delimitarea clară a responsabilităților pentru fiecare entitate implicată în gestionarea acestei scheme". Cele două entități sunt Autoritatea Rutieră Română și Ministerul de Finanțe. Cu toate acestea, până acum, ministrul finanțelor a spus, de câte ori a avut ocazia, că a oferit această facilitate companiilor de transport.

"Guvernul a aprobat ordonanța de urgență pentru restituirea celor 4 eurocenți pe litrul de carburant, imediat după introducerea supraacizei, dar, cum se spune, dracul se află în detalii. Au trecut trei luni până când au publicat normele de aplicare a procedurii care, până acum, nu a fost funcțională", declară Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Potrivit acestuia, o foarte mare parte a consumului de carburanți s-a mutat în alte state. Operatorii de transport se orientează tot mai mult spre achiziționarea de autovehicule cu rezervoare de peste 1.000 de litri pentru a nu fi nevoiți să mai alimenteze în țară. La rândul lor, firmele din județele aflate în apropierea granițelor fac plinul în Ungaria sau în Bulgaria, iar tir-urile care traversează România nu mai opresc pentru alimentare. Despre metodele pe care le folosesc marile rețele de benzinării și transportatorii pentru a ocoli taxele românești, Capital a scris aici:

Situația este rezultatul majorării bruște a prețului carburanților din cauza taxelor, la începutul acestui an, dar și a comportamentului statului care caută tertipuri pentru a nu returna 4 din cei 7 eurocenți pe litru, așa cum s-a angajat, scrie capital.ro.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.7169 secunde