Timbrul de mediu, cine și pentru ce mașină îl plătește

578

Articole de la același autor

Timbrul de mediu va fi aplicat numai autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri și va fi stabilit luând în calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30%, ca în prezent. 

Cuantumul taxei pentru mașinile non-euro, Euro 1 și Euro 2 urmează să scadă comparativ cu valorile actuale. 

Timbrul de mediu va fi aplicat numai mașinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu și celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto. 

Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuată o singură dată pe toată durata de funcționare a mașinii, indiferent de câte ori aceasta va fi vândută ulterior. 

Conform propunerii prezentate Guvernului de către ministrul Mediului, timbrul de mediu va lua în calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual, în care este calculată și cilindreea. Emisia de dioxid de carbon va fi luată în calcul integral la stabilirea valorii timbrului de mediu. , în condițiile în care în prezent aceste emisii au o proporție de doar 30% la stabilirea taxei auto. 

Timbrul de mediu va fi calculat în continuare și în funcție de cota de depreciere a mașinii, rezultată din vechimea acesteia. 

Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru mașinile non-euro, Euro 1 și Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuși mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că acest tip de mașini mai au o durată scurtă de funcționare și, deci, va polua pentru un interval mai mic. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 18 Ianuarie 2013
Stire din Eveniment : Cum e cu timbrul de mediu
Pagina a fost generata in 0.7125 secunde