Prima încercare de ridicare a navei răsturnate la Midia a eșuat. Ce se întâmplă mai departe

301

Articole de la același autor

Operațiunea de ridicare a navei "Queen Hind" în poziție verticală va fi reluată, cel mai probabil, la începutul acestei săptămâni, după ce prima încercare, realizată sâmbătă, a eșuat. Cablurile cu care a fost "prinsă" epava au început să cedeze, iar cercetările realizate cu scafandrii, în timpul operațiunii, au scos la iveală existența mai multor punți decât prevedeau actele și, implicit, mai multă marfă. 


La aproximativ două luni de la momentul în care nava "Queen Hind" s-a răsturnat în portul Midia, având la bord o încărcătură de peste 14.000 de ovine, angajații Grup Servicii Petroliere au început operațiunea de scoatere a epavei. După vreo două săptămâni de pregătiri, sâmbătă, încă de la prima oră, s-a trecut la operațiunea de verticalizare. O macara de 1800 de tone a fost adusă, iar pe epavă au fost montate grinzi suplimentare, pentru a oferi o mai multă stabilitate. 


Însă, după aproximativ trei ore de la începerea operațiunii, specialiștii au constatat că firele cablurilor de prindere au început să se rupă. "Operațiunea care a început la 8 fără zece s-a oprit, motivul fiind că au cedat câteva spire ale cablurilor de ridicare. Operațiunea a fost oprită și urmează să se schimbe întregul sistem de prindere, astfel încât să suporte o greutate mai mare", a afirmat reprezentantul firmei care se ocupă de ranfluarea epavei. 


Pe parcursul zilei de sâmbătă, având în vedere că s-a reușit ridicarea parțială a navei, scafandrii au putut să studieze mai bine interiorul epavei. Astfel, s-a descoperit că firele cablurilor s-au rupt după ce puntea navei a cedat, creând o tensiune suplimentară asupra celorlalte punți. S-a ajuns la ruperea punții opt, din cauza greutății suplimentare. Căci, după cum a subliniat Gabriel Comănescu, șeful firmei care se ocupă de ranfluare, "în timpul operațiunii, scafandrii au găsit punți suplimentare, care au și încărcătură de animale la bord". "Am cerut cargo-planul de la Căpitănie, este clar că aceste punți nu au fost incluse în cargo-plan. Sunt punți nedeclarate, iar de aceste aspecte au fost informate autoritățile. Urmează să reconsiderăm configurația cablurilor", a arătat reprezentantul firmei de ranfluare. 


Cum vor fi scoase cadavrele ovinelor din epavă 
După ranfluare, urmează operațiunea de ecarisaj. Iar Comănescu a arătat că această parte o consideră mai problematică, având în vedere că este o premieră. "După ce nava va fi adusă la linia de plutire, urmează să fie scoasă apa din tancuri. Este vorba despre apă contaminată. Ulterior nava va fi deplasată la dana 10, unde urmează operațiunea de tăiere. Apoi, se va acționa cu mini buldoexcavatoare, cu care scafandrii vor începe să împingă cadavrele ovinelor într-o cutie. Ulterior, cutiile vor fi transportate la incineratorul din Tulcea. Totul se va realiza cu mașinării, nu va exista contact fizic cu cadavrele. De asemenea, toți cei care lucrează la această operațiune au fost vaccinați, scafandrii vor fi în carantină, vor sta la bordul navei companiei. Totodată, lucrăm îndeaproape cu Direcția de Sănătate Publică și Direcția Sanitar Veterinară", a mai arătat șeful firmei de ranfluare. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3244 secunde