Șoferi, vreți să contestați o amendă? CUM SĂ NU VĂ PIERDEȚI TIMPUL ÎN INSTANȚĂ

7193
Șoferi, vreți să contestați o amendă? CUM SĂ NU VĂ PIERDEȚI TIMPUL ÎN INSTANȚĂ - rdr1-1471957986.jpg
Miturile "graficul cu orele de funcționare", "ordinul de serviciu", "radarul nu avea autotestarea făcută", "lipsa manualului aparatului radar" au fost demontate de instanța de judecată. Așadar, iată cum să nu vă pierdeți timpul în instanță atunci când vă hotărâți să contestați o sancțiune contravențională ce a fost aplicată pentru viteză peste limita legală:


1. În ceea ce privește aspectul invocat de petent, constând în solicitarea de a fi depus graficul aprobat de I.P.J. cu zonele și intervalul orar de acțiune pe traseele rutiere, instanța a apreciat că ACESTA NU ESTE RELEVANT, întrucât NU EXISTĂ NICIO DISPOZIȚIE LEGALĂ care condiționează posibilitatea constatării și sancționării contravențiilor de către agenții de poliție rutieră de existența acestui GRAFIC.


2. A considerat instanța că, întrucât polițistul rutier este abilitat prin lege să acționeze în sensul arătat, nu este necesară existența, în plus, a unui ORDIN DE SERVICIU sau a unui grafic aprobat de I.P.J. cu zonele și intervalul orar de acțiune pe traseele rutiere, care să prevadă aceeași abilitare pentru un anumit membru al poliției rutiere, cu atât mai mult cu cât nicio dispoziție legală în vigoare nu condiționează legalitatea unui proces verbal de constatare a contravenției de existența unui asemenea ordin.


3. Cu privire la criticile petentului referitoare la funcția de autotestare a cinemometrului, instanța a apreciat că acestea sunt nefondate, reținând că potrivit adresei nr. 10260/10.12.2009 emisă de Institutul Național de Metrologie -Biroul Român de Metrologie Legală rezultă că cinemometrul de control rutier, prin construcție, este conceput astfel încât să-și efectueze autotestul LA PORNIRE, în mod obligatoriu, după care trece în regim de măsurare și ca urmare NU ESTE NECESAR CA ÎNREGISTRAREA SĂ CONȚINĂ REFERIRI LA AUTOTEST, acest tip de cinemometru neputând intra în regim de măsurare fără efectuarea autotestului.


4. Referitor la susținerile petentului că nu în toate fotografiile radar apare indicativul "T" ce reprezintă ținta și că nu s-ar distinge numărul autovehiculului în toate fotografiile radar, cadrele apreciindu-se că ar fi dispuse haotic în pagină fără a avea o continuitate între ele, instanța de fond a reținut că din manualul privind metodologia de utilizare a aparatului radar reiese semnificația vitezelor afișate pe monitorul sistemelor de radar Autovision.


A arătat judecătorul fondului că viteza precedată de litera "T" reprezintă întotdeauna VITEZA REALĂ A AUTOVEHICULULUI ȚINTĂ, măsurată de către sistemul radar Autovision și se află inscripționată pe imaginea captată și prezentată ca poză în fotografiile 1, 2, 3, 4, 5. În fotografiile 6 și 7 apare mesajul ID 26798 care reprezintă numărul de identificare al operatorului radar și de asemenea o pictogramă cu data și ora privind înregistrarea electronică, lipsa indicatorului "T" din fotografiile 6 și 7 putându-se explica în raport de modul de acțiune în meniul radarului.


Pentru aceste considerente, hotărârea instanței de fond fiind temeinică și legală, văzând și dispozițiile art. 480 alin. 1 din N.C.P.C., VA FI RESPINS APELUL, ca nefondat.

sursa: politistiiauumor.ro


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.3978 secunde