Șoferi, schimbări importante la efectuarea ITP. Care sunt clasele de defecțiuni și cum puteți rămâne cu mașina pe bară

de Alina RADU Sâmbătă, 27 Mai 2017 3493
Inspecția Tehnică Periodică le dă bătăi de cap șoferilor, pentru că nimeni nu vrea să fie în pielea unui conducător auto respins pe motiv că mașina sa nu este conformă cu normele în vigoare. Mai nou, ITP-ul vehiculelor înmatriculate în România se va face după reguli schimbate.

O noutate care este introdusă se referă la clasificarea defecțiunilor constatate cu prilejul inspecției tehnice periodice, defecțiuni care vor fi încadrate în funcție de grade de risc asupra siguranței rutiere, dar și de impactul asupra mediului.

Concret, autovehiculele vor primi certificatul ITP dacă au defecțiuni minore, dar în condițiile în care sunt constatate nereguli majore sau periculoase, mijloacele de transport vor fi nevoite să facă o nouă inspecție în maxim 30 de zile de la constatare!

Este vorba despre un proiect de lege aprobat pe 25 mai de către Guvern, menit să adapteze normele din România celor din Europa.

Reguli mai aspre

Practic, sunt stabilite trei grade ale defecțiunilor autovehicului: minore, majore și periculoase.

Așadar, șoferii trebuie să știe că dacă un vehicul bifează mai mult de o categorie de deficiențe va fi clasificat în categoria corespunzătoare deficienței mai grave! Dacă la același element inspectat se constată mai multe nereguli, vehiculul poate fi încadrat în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficiențe ar genera un risc mai mare la adresa siguranței rutiere.

„Un vehicul care prezintă deficiențe încadrabile la mai mult de o categorie de deficiențe va fi clasificat în categoria corespunzătoare deficienței mai grave. Dacă la același element inspectat se constată mai multe deficiențe, vehiculul poate fi încadrat în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficiențe ar genera un risc mai mare la adresa siguranței rutiere. După finalizarea inspecției tehnice periodice, persoana care prezintă vehiculul la inspecție este informată cu privire la orice deficiențe constatate și care necesită remediere. De asemenea, primește certificat ITP conținând elementele standardizate aferente codurilor armonizate ale Uniunii Europene, iar vehiculului i se aplică un ecuson de inspecție tehnică periodică. În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe majore sau periculoase, se consideră că inspecția nu a fost trecută și va fi necesară o nouă inspecție a vehiculului în cel mult 30 de zile de la inspecția inițială”, precizează reprezentanți din cadrul Guvernului.

Contravenții mai multe, amenzi mai mari

De asemenea, conform aceluiași document, lista faptelor considerate contravenții a fost extinsă, cuantumul amenzilor aplicate fiind între 1.000 și 5.000 lei.

„Pe lângă faptele penalizate conform reglementărilor actuale, se vor considera contravenții efectuarea ITP în stații care nu dețin autorizare pentru categoria în care se încadrează vehiculul inspectat, nerespectarea metodologiei, a procedurilor ori a fluxului tehnologic comunicat de RAR cu ocazia autorizării, atestarea ca bun de circulație a unui vehicul care nu a fost prezentat în stația de inspecție tehnică, precum și efectuarea ITP la vehiculele care prezintă modificări ale caracteristicilor din cartea de identitate a vehiculului fără ca modificările să fi fost înscrise în documentele respective”, se mai arată în comunicat.

Modificările urmează să fie explicate suplimentar printr-un ordin al ministrului Transporturilor.


Taguri

Alte ştiri din sectiunea Eveniment

Ultima oră

Titlurile zilei