Microbuzele, pe făraș! Autobuze Mercedes sau Isuzu, pentru constănțeni

9948
15
Microbuzele, pe făraș! Autobuze  Mercedes sau Isuzu, pentru constănțeni - fond1-1517761618.jpg
Se anunță schimbări majore în acest an, în ceea ce privește transportul public în comun pe raza municipiului Constanța. O directivă europeană obligă municipalitatea să încheie contract cu o singură societate. Înzestrarea cu autobuze noi a Regiei Autonome de Transport în Comun Constanța, transformată în societate, înseamnă în mare parte dispariția firmelor de transport pasageri. 


"Din momentul în care am demarat transformarea Regiei în societate, drumul este ireversibil. Municipalitatea își înzestrează compania care este operator public de transport cu o flotă modernă, este evident că vom merge către un contract de servicii publice, încheiat între municipiu și compania municipiului. Va rezulta din studiul de trafic și din strategia de transport a municipiului Constanța, dacă sunt necesare rute în completare, de ce gabarite, cu ce cadență și cu ce tip de compensație plătită de municipalitate", a declarat, pentru "Cuget Liber", primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău. 


Esența directivei europene transpusă în legislație este că trebuie să existe un singur operator, iar în situația în care acesta nu face față tuturor solicitărilor de transport, rutele în completare, nu cele suprapuse, se scot la licitație. Mai exact, în cazul în care RATC nu reușește să acopere toate nevoile călătorilor, societățile de transport în comun din municipiul Constanța vor trebui să se mulțumească cu "firimituri". 


"Primul pas pe care noi îl facem este să ne uităm către marea masă de călători, iar în prezent, Regia Autonomă de Transport în Comun este cel mai mare transportator de pe raza municipiului Constanța. Era evident să începem reforma aici. După ce vom avea elaborată strategia de transport public și vom avea un regulament, vom vedea dacă sunt necesare rute în completare", adaugă Făgădău. 


Potrivit edilului Constanței, municipalitatea urmează să primească, în această vară, până într-o sută de autobuze. La prima licitație au participat firmele Karsan, Isuzu, Man și Mercedes. După prima evaluare, au rămas în competiție Mercedes și Isuzu. În prezent, ca urmare a ședinței tehnice, Comisia de evaluare și specialiștii Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare au hotărât să solicite un nou set de clarificări, pentru a putea lua o decizie în ceea ce privește câștigătorul licitației. 


Din momentul desemnării societății câștigătoare, urmează transmiterea rezultatului către BERD și analiza de către experții în achiziție a Băncii. Dacă nu va fi nicio problemă semnalată, se va trece la semnarea contractului, urmând plata unui avans și un grafic de livrare. 


"Vorbim de o flotă personalizată, adaptată la nevoile Constanței, nu ceva ce se găsește ca produs de linie. Flota este adaptată din punct de vedere al dotărilor tehnice și de siguranță", a conchis primarul Constanței. 


Contractul încheiat între Primăria Constanța și BERD, în urmă cu aproximativ un an, este în valoare de 10 milioane de lei. Banii împrumutați vor fi înapoiați în 12 ani, cu o dobândă de 1,3%, cu mențiunea că în primii doi ani nu se va plăti dobânda.


Comentează știrea

15 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Mesterul
5 februarie 2018
Manole

ok.. dar parca tot sunt necesare si microbuze noi.. nu doar autobuze.

Andrei
5 februarie 2018
Transport

Vorbim de 100 de milioane de lei. Iar chestia asta cu licitația durează din decembrie 2016....e de tot râsul...

Vasile
5 februarie 2018
Autobuze

Isuzu....sau Mercedes ? Ce e așa de greu ?......ce specialiști aveți frate la primărie?

Constantean care nu va vota psd niciodata
5 februarie 2018
Rugam OPC sa verifice saptamanal firmele de microbuze din Tomis 3 si Gara.

In toate celelalte judete, la licitatii nu au voie sa participe firme care nu au microbuze cel mult vechi de 2 ani. In cta sunt harburi pt ca procurorii inchid ochii la coruptia din multe domenii se pare. De ce primaria nu asigura transportul cu Ratc si pe rute din tot judetul cta? Taxele noastre se duc la primarie, nu vrem sa ajunga la nici un patron mafiot evazionist si de acolo la partidul X sau Y.

Gogu
5 februarie 2018
Fara microbuze , reprezinta riscuri !

Microbuzele pot fi si noi ca tot reprizinta risc , nu sunt sigure pentru pasageri in caz de impact ....un autobuz are o rezistenta marita in caz de coliziune , nu se rastoarna la un impact lateral ! Aceste DUBE ar trebui scoase si din traseele exterioare , decat un microbuz la 15 min mai bine un autobuz la 30 min , chiar daca stai mai mult in statie este sigur ptr viata ta ! Multi nu vor sa inteleaga asta si prefera DUBE evazioniste ale unor sociteati DUBIOASE doar ptr simplul fapt ca-i lasa in fatza blocului ....

gogu 2
5 februarie 2018
hai cu tancu'

Daca pui problema asa inseamna ca nici taxiurile nu sunt sigure. Orice mijloc de transport implica riscuri. In conditii civilizate concurenta duce la servicii mai bune.

Răspuns la: Fara microbuze , reprezinta riscuri !
Adăugat de : Gogu, 5 februarie 2018
Microbuzele pot fi si noi ca tot reprizinta risc , nu sunt sigure pentru pasageri in caz de impact ....un autobuz are o rezistenta marita in caz de...
vali
5 februarie 2018
fără RATC

Liniile de transport in comun sa fie privatizate. Călătorii vor face selecția. Implicarea primăriei sa fie minima. Fără licitații de autobuze plătite de cetățeni. S-a furat prea mult cu RATC.

ct
5 februarie 2018
totusi... de ce autobuze?

de ce nu se introduc tramvaie pe principalele artere din oras? ecologic, economic....

jj
5 februarie 2018
jj

curentul nu se poate fura, dar motorina da

Răspuns la: totusi... de ce autobuze?
Adăugat de : ct, 5 februarie 2018
de ce nu se introduc tramvaie pe principalele artere din oras? ecologic, economic....
Cetatean
5 februarie 2018
Mafia BABINCIUC si LOCOTENENTII

Acum vedem daca intra la puscarie Babinciuc cu clanul lui de parazitii AURAS si SORIN sagetile de pe strada niste infractori cu istoric de puscariasii care au inmultit banii pe spatele cetatenilor din constanta!!!

15 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.8922 secunde