La Garda de Coastă, investiții cu țârâita, probleme multe. Lucrări de reparații pentru ambarcațiuni

344
La Garda de Coastă, investiții cu țârâita, probleme multe. Lucrări de reparații pentru ambarcațiuni - gardadecoasta-1533743418.jpg

Articole de la același autor

La Garda de Coastă banii vin cu țârâita, ca în multe domenii de altfel, din țara noastră. Cu toate acestea, s-au făcut eforturi pentru a rezolva problemele cele mai urgente, fiind desfășurate diferite lucrări de reparații curente, astfel încât personalul să-și desfășoare activitatea în condiții decente. Cel puțin asta susțin reprezentanții instituției.


Astfel, din numărul total al sediilor și clădirilor aflate în administrare, sunt clădiri care necesită diferite lucrări de intervenție. În ultimii doi ani s-au derulat lucrări de întreținere pentru 49 de construcții aparținând Gărzii de Coastă (reparații la pavilioane administrative la sediul Gărzii de Coastă, reparații interioare la sediul Punctelor de Trecere a Frontierei, reparații privind rețeaua de termoficare etc.) în valoare de aproximativ 332.000 lei, iar în următoarea perioadă sunt planificate lucrări de întreținere și reparații, respectiv la acoperișurile sediilor ce aparțin Gărzii de Coastă, instalații de apă, instalații termice interioare.


În același timp, Poliția de Frontieră Română derulează mai multe proiecte de investiții prin care se regăsesc atât construirea de sedii noi (SPF Isaccea), cât și reabilitarea unor sedii existente. De exemplu, sediile S.P.F. Băneasa, P.T.F. Vama Veche și P.T.F. Negru Vodă se află în diferite stadii de întocmire a documentației necesare demarării procedurilor de reabilitare. Toate acestea sunt finanțate din fonduri europene (Programe operaționale regionale și fonduri dedicate structurilor de ordine publică). 


De asemenea, sediile Grupului de Nave Mangalia și Centrului de Pregătire a Personalului Navigant (CPPN) Agigea au fost reabilitate în anul 2015, în prezent fiind efectuate lucrări de întreținere. În perioada imediat următoare, urmează a fi inițiate procedurile specifice și pentru întreținerea clădirii în care se află SCOMAR.


La frontiera româno-bulgară, în zona de competență a Gărzii de Coastă, sunt deschise traficului internațional patru puncte de trecere a frontierei, majoritatea fiind construite la nivelul anilor 1970, toate fiind însă dimensionate conform traficului existent la data respectivă. În prezent, infrastructura existentă în punctele de trecere a frontierei este subdimensionată în comparație cu volumul traficului de pasageri și mijloace de transport.


Pentru rezolvarea acestui neajuns major, la nivel guvernamental, a fost inițiat și aprobat în urmă cu două săptămâni un memorandum.


O treime din mașinile Gărzii de Coastă necesită reparații 


Din numărul total al autovehiculelor aflate în dotarea Gărzii de Coastă pentru desfășurarea misiunilor de supraveghere și control, 30% necesită reparații și întreținere.


Defecțiunile ce au survenit pe timpul derulării activității sunt în curs de remediere, fără a fi afectată desfășurarea activităților operative, respectiv misiunile de supraveghere a frontierei de stat.


Există un acord cadru încheiat la nivelul Gărzii de Coastă având ca obiect servicii de întreținere și reparație, iar în funcție de fondurile alocate se pot repara toate autovehiculele.


De asemenea, s-au făcut demersuri pentru dezvoltarea parcului auto al instituției, în dotarea Gărzii de Coastă urmând să intre 34 de autovehicule de patrulare, tip Dacia Duster.


În ceea ce privește mijloacele de mobilitate navală aflate în dotarea Gărzii de Coastă, menționăm că, în ultimii doi ani, pentru 12 ambarcațiuni au fost desfășurate lucrări de reparații și întreținere, iar în prezent 4 ambarcațiuni sunt planificate pentru derularea unor astfel de lucrări. 


De asemenea, în prezent, la nivelul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră a fost obținută, din Fondul pentru Securitate Internă, finanțarea pentru achiziționarea unei nave maritime de patrulare (tip CPV) și a 3 șalupe maritime de intervenție, valoare estimată de 18.500.000 euro.


În ceea ce privește consumabilele, acestea sunt achiziționate în mod constant la nivelul fiecărui ordonator terțiar de credite, fiind asigurate fondurile necesare în acest scop. Astfel, la nivelul Gărzii de Coastă, în anul 2018, au fost cheltuite pe consumabile aproximativ 107.600 lei. De asemenea, în ceea ce privește alimentarea cu combustibil pentru mijloacele de mobilitate navală și terestră în vederea desfășurării misiunilor de supraveghere, precizăm că la structurile Gărzii de Coastă este asigurat combustibilul necesar până în primul trimestru al anului viitor, conform evaluărilor existente.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.9778 secunde