Istoria reabilitării podului Agigea, un "monument" de incompetență. Lucrările continuă și la anul

1590
3
Istoria reabilitării podului Agigea, un

Articole de la același autor

 "Lupta" autorităților cu reabilitarea Podului Agigea se apropie de final. Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță că lucrările vor fi finalizate în luna aprilie a anului viitor. În tot acest timp, șoferii vor fi nevoiți să respecte în continuare restricțiile de circulație care se vor prelungi până la începutul anului 2018.

Podul Agigea și reparațiile care au avut loc aici timp de peste șase ani, deși vorbim de o lungime de niciun kilometru, reprezintă poate cel mai bun exemplu al incompetenței de care au dat dovadă autoritățile române. Pe parcursul reabilitării, au fost schimbați mai mulți miniștri ai Transporturilor, dar și șefi ai CNADNR, instituția care între timp și-a schimbat denumirea în CNAIR.

Proiectul inițial a fost suspendat din cauza stării grave a structurii

În rândurile ce urmează vă vom prezenta, pe scurt, motivul prelungirii termenului de execuție, în repetate rânduri. Pe parcursul execuției lucrărilor de reabilitare, Constructorul Implenia Baugesellschaft (fost Bilfinger Berger Baugesellschaft) și Consultantul Louis Berger Group INC au constatat, în cadrul operațiunilor de revizuire a hobanelor, că anumite componente ale hobanelor sunt afectate de coroziune și există un proces de degradare în curs de desfășurare.

Întrucât situația de degradare și rupere a firelor de sârmă din interiorul hobanelor evolua rapid, la solicitarea beneficiarului, au fost făcute o serie de expertize în vederea stabilirii gradului de degradare a hobanelor și a măsurilor ce trebuie luate în vederea remedierii acestor degradări.

"În perioada ianuarie-iulie 2012, mai multe firme de consultanță, atât naționale, cât și internaționale, au fost solicitate să analizeze starea podului, rezultând trei expertize tehnice. În toate analizele/expertizele tehnice s-a menționat că starea structurii este gravă și că «înlocuirea hobanelor ar trebui considerată o problemă urgentă». În data de 17 august 2012, inginerul a instructat antreprenorul să facă toate demersurile necesare, în limitele legale și contractuale, în vederea proiectării și executării lucrărilor de punere în siguranță a podului, iar lucrările inițiale de reabilitare au fost suspendate", a declarat, pentru "Cuget Liber", Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Două hobane, înlocuite în aproape trei ani

După suspendarea contractului inițial, a fost demarat în regim de urgență Proiectul de "Punere în siguranță a podului Agigea, pe DN 39, km 8+988", acesta fiind alcătuit din două etape. Prima etapă viza punerea în siguranță a podului, fiind montate hobanele provizorii. Cea de-a doua etapă cuprinde înlocuirea hobanelor existente ale podului, cablu cu cablu, proiectul tehnic fiind avizat la data de 1 august 2013. Până la data de 15 iunie 2014 au fost schimbate opt dintre cele 10 hobane permanente ale podului. Etapa de înlocuire a hobanelor a fost finalizată abia după aproape trei ani, în condițiile în care doar două hobane rămăseseră neschimbate.

"Începând cu data de 15 aprilie 2015, antreprenorul a suspendat toate lucrările ca urmare a neefectuării obligațiilor de plată de către CNAIR SA. Lucrările de înlocuire a hobanelor au fost reluate de către antreprenor în septembrie 2016. Etapa a II-a de înlocuire a hobanelor a fost finalizată în luna mai 2017. Din luna mai, antreprenorul Implenia a reluat lucrările din contractul inițial de reabilitare a podului, iar la acest moment acesta execută lucrări de reparații la intradosul dalei din beton și reparații betoane la Pilonul C", ne-a mai precizat Alin Șerbănescu. 

Comentează știrea

borat
21 noiembrie 2017
hmm

La fel si podul del a Cora .... Nu suntem in stare sa reparam dar suntem foarte buni in promisiuni

europeanu
21 noiembrie 2017
Hotii la parnaie !

La reparatia podului absolut totul e facut cu premeditare.Banii de la buget trebuie furati.Hoti sunt destui.

Panea
21 noiembrie 2017
Sa traiti cum meritati

Podul are importanta inclusiv strategica. Ar fi putut sa fie reparat repede si excellent,chiar de firme si cu oameni specializati de afara, daca in CSAT s-ar lua in considerare ca transporturile sunt de importanta strategica,asadar si pe unde transporti ,adica infrastructura macar cea existenta trebuie mentinuta corect. Probabil interesul multor din cei ce conduc Romania din umbra este tocmai sa fragilizeze tara deci sa o lase pe mainile unor insi dubiosi si,prosti . Este de parca singurul obiectiv de importanta nationala este curul presedintelui tarii si lauda de sine a unor nemernici antiromani. Populatia,poporul,teritoriul national,sunt doar parti de lozinci folosite de jigodiile subumane care ne conduc destinele spre intuneric.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4881 secunde