Fregata/Distrugătorul "Mărășești" 1998. Un scandal de proporții, dar nimeni n-a pățit nimic…
Articole de la același autor
A rămas fără permis, dar nu poate contesta în instanță! Răspuns primit de la poliție: "Am crezut că ați plecat acasă"…
06 Aprilie 2018
Crima care a îngrozit Londra, DEZVĂLUIRI ȘOCANTE. Ucigașul montase camere video la dușul Florinei
14 Martie 2018
Emoționant! Ultima postare a tânărului mort în accidentul de ieri: "Eu și când pierd câștig!"
12 Aprilie 2018
Scad pensiile militarilor! Cine a mințit și cine pierde cel mai mult? "Probabil urmăresc selecția naturală!"
21 Martie 2018
Geanina, roba și șpaga. Să nu vă fie milă că a luat un șut în fund!
21 Februarie 2018
S-au împlinit, recent, 20 de ani de când fregata "Mărășești" (F 111) a participat la unul dintre cele mai mari exerciții organizate de NATO în Oceanul Atlantic, STRONG RESOLVE 98, primul exercițiu multinațional naval NATO la care Forțele Navale Române au participat cu cea mai mare navă de război construită în România.
Despre acest subiect, s-au făcut fel de fel de comentarii, dar unul dintre ele, semnat de Mihai Istrati, cititor fidel "Cuget Liber", mi-a atras în mod special atenția. Este cu referire directă la scandalul reparațiilor F 111, un dosar în care nimeni n-a pățit nimic…
Vă mai aduceți aminte?
"Distrugătorul «Mărășești» a avut de înfruntat două furtuni: furtuna din Golful Byscaia și furtuna (scandalul) provocată de reparația navei. Pentru a putea participa la aplicația STRONG RESOLVE '98, Statul Major General a hotărât ca nava-amiral a Marinei Militare să execute o serie de reparații și dotare. În acest scop, a avut loc o licitație publică, la care au participat Șantierul Naval Mangalia, SC REMARC GROUP SA Constanța, Șantierul Naval Constanța și SC MECONST SA Constanța. Abia la a doua licitație a fost declarată câștigătoare firma SC REMARC GROUP SA. S-au estimat lucrări în valoare de cca 8,9 miliarde de lei fără TVA. Sumele au variat funcție de situația reală a navei și verificările tehnice executate pe parcurs ale căror detalii nu fac obiectul prezentului comentariu.
După executarea lucrărilor, s-a apreciat că nava este aptă să participe la aplicația din Marea Mediterană și din Oceanul Atlantic. Cât de bine au fost executate lucrările a reieșit din raportul întocmit de comandantul navei, comandorul Dumitru Preda, raport în care se menționau nereguli și din care prezentăm câteva: pilotul automat prezenta dereglări la lucrul în regim automat, radiolocatorul de navigație a prezentat întreruperi în condiții dificile de navigație, sistemul de poziționare globală a necesitat schimbarea procesorului în portul Lisabona, în condițiile unui regim de marș cu valuri, la viteze mici, comenzile navei răspundeau necorespunzător din cauza uzurii morale și tehnice a pilotului de bord, toate aceste nereguli putând afecta grav siguranța navei și a echipajului, inclusiv prestigiul Marinei Militare Române.
În consecință, în luna iunie 1998, s-a dispus efectuarea unui control pentru verificarea modului de licitare și executare a lucrărilor. Departamentul de control al guvernului a constatat ilegalitatea licitației câștigată de către REMARC, care la data licitației nu îndeplinea toate condițiile. Conducerea REMARC SA a întocmit o serie de documente menite să spele murdăria, dar banii încasați au dispărut. Singurii beneficiari au fost cei din conducerea REMARC și câteva grade superioare din Comandamentul Marinei Militare. Au mai fost comise o serie de fărădelegi pentru care nimeni n-a fost tras la răspundere, toate faptele, cu complicitatea interesată a organelor de cercetare, fiind astăzi prescrise", a scris Mihai Istrati.
XXX
De acest scandal îmi amintesc foarte bine, pentru că a coincis fix cu intrarea mea în presă. Au curs tone de cerneală pe acest subiect de acum 20 de ani, a vuit presa, dar nu s-a întâmplat nimic. Erau acei ani ai "haiduciei", fără DNA, fără anti-mafie, nimeni n-a pățit nimic…
Despre acest subiect, s-au făcut fel de fel de comentarii, dar unul dintre ele, semnat de Mihai Istrati, cititor fidel "Cuget Liber", mi-a atras în mod special atenția. Este cu referire directă la scandalul reparațiilor F 111, un dosar în care nimeni n-a pățit nimic…
Vă mai aduceți aminte?
"Distrugătorul «Mărășești» a avut de înfruntat două furtuni: furtuna din Golful Byscaia și furtuna (scandalul) provocată de reparația navei. Pentru a putea participa la aplicația STRONG RESOLVE '98, Statul Major General a hotărât ca nava-amiral a Marinei Militare să execute o serie de reparații și dotare. În acest scop, a avut loc o licitație publică, la care au participat Șantierul Naval Mangalia, SC REMARC GROUP SA Constanța, Șantierul Naval Constanța și SC MECONST SA Constanța. Abia la a doua licitație a fost declarată câștigătoare firma SC REMARC GROUP SA. S-au estimat lucrări în valoare de cca 8,9 miliarde de lei fără TVA. Sumele au variat funcție de situația reală a navei și verificările tehnice executate pe parcurs ale căror detalii nu fac obiectul prezentului comentariu.
După executarea lucrărilor, s-a apreciat că nava este aptă să participe la aplicația din Marea Mediterană și din Oceanul Atlantic. Cât de bine au fost executate lucrările a reieșit din raportul întocmit de comandantul navei, comandorul Dumitru Preda, raport în care se menționau nereguli și din care prezentăm câteva: pilotul automat prezenta dereglări la lucrul în regim automat, radiolocatorul de navigație a prezentat întreruperi în condiții dificile de navigație, sistemul de poziționare globală a necesitat schimbarea procesorului în portul Lisabona, în condițiile unui regim de marș cu valuri, la viteze mici, comenzile navei răspundeau necorespunzător din cauza uzurii morale și tehnice a pilotului de bord, toate aceste nereguli putând afecta grav siguranța navei și a echipajului, inclusiv prestigiul Marinei Militare Române.
În consecință, în luna iunie 1998, s-a dispus efectuarea unui control pentru verificarea modului de licitare și executare a lucrărilor. Departamentul de control al guvernului a constatat ilegalitatea licitației câștigată de către REMARC, care la data licitației nu îndeplinea toate condițiile. Conducerea REMARC SA a întocmit o serie de documente menite să spele murdăria, dar banii încasați au dispărut. Singurii beneficiari au fost cei din conducerea REMARC și câteva grade superioare din Comandamentul Marinei Militare. Au mai fost comise o serie de fărădelegi pentru care nimeni n-a fost tras la răspundere, toate faptele, cu complicitatea interesată a organelor de cercetare, fiind astăzi prescrise", a scris Mihai Istrati.
XXX
De acest scandal îmi amintesc foarte bine, pentru că a coincis fix cu intrarea mea în presă. Au curs tone de cerneală pe acest subiect de acum 20 de ani, a vuit presa, dar nu s-a întâmplat nimic. Erau acei ani ai "haiduciei", fără DNA, fără anti-mafie, nimeni n-a pățit nimic…
Comentează știrea
Ilustrul comandant...
13 aprilie 2018
Si alte subiecte...
Dar de celebra "Tigareta I" nu spuneti nimic....cand dupa o aplicatie in Grecia o anumita nava militara s a reintors in tara burdusita cu tigari Assos...si din care scandal unii cu grade mari au iesit nepedepsiti(si cu bani in portofele), iar altii au primit cu executare/suspendare....
Articole pe aceeași temă
Marţi, 10 Aprilie 2018
Luni, 09 Aprilie 2018
Vineri, 06 Aprilie 2018
Joi, 05 Aprilie 2018
Miercuri, 04 Aprilie 2018
Miercuri, 04 Aprilie 2018
Marţi, 03 Aprilie 2018
Luni, 02 Aprilie 2018
Vineri, 13 Aprilie 2018