Cer senin! MiG-uri, elicoptere și aeronave Eurofighter Typhoon, la Ziua Aviației

281
Cer senin! MiG-uri, elicoptere și aeronave Eurofighter Typhoon, la Ziua Aviației - aviatie-1563709881.jpg

Articole recomandate

Sărbătorită la 20 iulie, zi în care este prăznuit Sfântul Proroc Ilie Tesviteanul, Ziua Aviației Române și a Forțelor Aeriene îl celebrează astfel pe ocrotitorul spiritual al temerarilor zborului.

Aviația militară română a luat naștere în anul 1910, primul avion militar, proiectat de Aurel Vlaicu și realizat de Arsenalul Armatei, zburând la 17 iunie 1910, notează volumul "Calendarul Tradițiilor Militare" (2010). Un an mai târziu, în 1911, au fost brevetați primii ofițeri ca piloți, iar în 1912, s-a creat prima școală de zbor, urmând ca prima lege de organizare a aeronauticii să apară în 1913, se arată pe site-ul roaf.ro, consultat de Agerpres.

În 1915, a luat ființă Corpul de Aviație, aviația devenind astfel armă de sine stătătoare, iar în 1917, a fost înființată Direcția Aeronauticii din Marele Cartier General român, ulterior Aeronautica română participând la marile bătălii purtate de armata română în sudul Moldovei (Mărăști, Mărășești și Oituz). În anul 1923, s-a înființat Inspectoratul General al Aeronauticii din Statul Major General, în 1932 a luat ființă Subsecretariatul de Stat al Aerului din Ministerul de Război, iar la 16 noiembrie 1936 - Ministerul Aerului și Marinei. În perioada 1941-1945, aviația și artileria antiaeriană române au participat la toate campaniile purtate de armata română în cel de-Al Doilea Război Mondial. În 1950, aviația militară a primit denumirea de Forțele Aeriene Militare.

Între 1951 și 1960, în dotarea Forțelor Aeriene Române au intrat avioanele cu reacție, elicopterele, stațiile de radiolocație și rachetele sol-aer, Forțele Aeriene cunoscând, astfel, o etapă importantă de dezvoltare și de modernizare.

În anul 1977, Forțele Aeriene Militare sunt redenumite, primind numele de Aviația Militară, la 1 mai același an fiind înfiin-

țat Comandamentul Aviației Militare.

În 1972, aviația civilă fusese trecută în subordinea MApN, în cadrul căruia fusese înființat Comandamentul Aviației Civile - TAROM, care și-a încetat activitatea în 1976, în locul său fiind creat Departamentul Aviației Civile, în cadrul aceluiași minister.

Un moment important în acest domeniu l-a constituit participarea, între 14 și 22 mai 1981, a cosmonautului român Dumitru Prunariu, la misiunea Soiuz-40. Împreună cu Leonid Popov, acesta a realizat experimente științifice, majoritatea fiind de concepție românească, cu aparatură realizată în România.

După anul 1989, Forțele Aeriene au cunoscut un amplu proces de reorganizare, astfel că, în 1993, s-a înființat Statul Major al Aviației și Apărării Antiaeriene, devenit în anul 2000 Statul Major al Forțelor Aeriene, ce are menirea de a coordona apărarea spațiului aerian al României.

v v v

Anul acesta, cu ocazia sărbătorii Zilei Aviației Române și a Forțelor Aeriene, la Monumentul Eroilor Aerului din Piața Aviatorilor a fost oficiată o ceremonie militară și religioasă în cadrul căreia s-au depus coroane de flori în memoria eroilor aviatori.

Pe timpul ceremoniei, au evoluat aproximativ 25 de aeronave militare de tip F-16 Fighting Falcon, MiG-21 LanceR, IAR-99 Șoim, IAR-99 Standard, C-27J Spartan și IAR-330 Puma aparținând Forțelor Aeriene Române, două aeronave de tip Eurofighter Typhoon ale Forțelor Aeriene Italiene, șase elicoptere tip EC-135 și Mi-17 aparținând Ministerului Afacerilor Interne, trei elicoptere IAR-330 Puma ale Serviciului Român de Informații și cinci aeronave tip Extra 300 aparținând Școlii Superioare de Aviație Civilă.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 25 Aprilie 2015
Stire din Eveniment : O catapultare istorică. "Salt" din MIG-23
Pagina a fost generata in 0.301 secunde