Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
O afacere de succes

WaterMota Constanța a făcut saltul de la comerț la producția de motoare navale

Ştire online publicată Joi, 17 Mai 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN
Click pe imagine pentru a parcurge galeria

Drumul parcurs de români din 1990 și până astăzi este unul al nașterii spiritului antreprenorial. Cei mai mulți dintre acei ce au pășit în lumea afacerilor au ales calea regală a comerțului și serviciilor. Lipsa de capital și de know-how nu le permitea să abordeze, direct, activitățile productive. Dar pe măsură ce au acumulat experiență și capital, unii dintre întreprinzători au făcut pasul spre industrie. În cele ce urmează vom prezenta o afacere de succes care exemplifică cum se face trecerea dinspre comerț și servicii spre producția industrială.

v v v

În 2008, Bogdan Moise și Călin Petculescu, doi tineri ofițeri electromecanici, foști colegi la Institutul de Marină din Constanța, în asociere cu inginerul mecanic Michael William Beacham, cetățean britanic, au înființat firma WaterMota SRL. „Singurul nostru capital erau cei zece ani de experiență în industria navală”, își aduce aminte Bogdan Moise.

Firma celor trei tineri a pornit la drum ca dealer exclusiv în România și Bulgaria al companiei WaterMota Ltd. din Anglia, al cărei obiect de activitate este distribuția de echipamente, motoare și generatoare pentru nave militare și comerciale, pentru ambarcațiuni de agrement și pentru industrie, în Marea Britanie și Irlanda.

A început prin a căuta clienți în industria navală și în zona navigației de agrement. Aducea echipamente din Anglia, iar echipa sa de service le instala la nave.

Când a dobândit mai multă experiență și un portofoliu mai mare de clienți, WaterMota Constanța s-a desprins de tutela companiei britanice și a devenit importator direct, luând echipamentele direct de la producători. În prezent, lucrează cu unele dintre cele mai importante companii din producția de echipamente navale, din lume: Mitsubishi Heavy Industries (Japonia), Doosan Infracore (Coreea de Sud) și Baudouin (Franța). Firma livrează o gamă largă de motoare pentru propulsie și generatoare, echipamente conexe propulsiei și echipamente auxiliare pentru nave.

„În decursul celor zece ani de când ne-am început activitatea, am ajuns să colaborăm cu toate șantierele navale din țară. De asemenea, lucrăm și în afara României. Avem proiecte în Bulgaria, Nigeria, Congo, Egipt, Marea Britanie, Vietnam și Algeria. N-aș putea să vă spun cu precizie numărul, va trebuie să facem o statistică, dar sunt peste 200 de nave pe care le-am echipat. Cel mai complex proiect este cel realizat pentru Institutul Național de Cercetare - Dezvoltare pentru Geologie și Geoecologie Marină - GeoEcoMar, la nava Istros, care a fost complet motorizată și modernizată de echipa noastră. Am schimbat elicele, reductoarele, motoarele de propulsie, diesel generatoarele, tabloul principal de distribuție. Noi am fost furnizorul de echipamente, dar și șantierul naval”, relatează Bogdan Moise.

Și iată că WaterMota a făcut saltul spre producție. „Întrucât piața avea nevoie de motoare între 30 și 40 de KVA (kilovolți-amperi), iar marii producători nu prea aveau soluții eficiente din punct de vedere al costurilor, am venit noi cu o gamă de generatoare care sunt mult mai accesibile pentru operatorii români, pe care noi le ansamblăm. Am început cu un proiect, la rugămintea unui client, după care am trecut la producția de serie a generatoarelor de 30, 35, 40 KVA. Acestea sunt realizate după o concepție proprie. Avem în plan, ca peste doi, trei ani să construim o hală de producție pentru o gamă mai largă de generatoare și alte echipamente legate de echipamentele termice: motopompe și pachete hidraulice de putere”, povestește Bogdan Moise.

Extrem de interesantă este experiența financiară a firmei WaterMota. „Am lucrat doar cu banii noștri, reinvestind întregul profit. Am construit încet, dar sigur. Nu am vrut să muncim pentru bănci. Aceasta ne-a conferit siguranță și liniște în afaceri. Salariile celor 12 angajați pe care îi avem au fost plătite întotdeauna la zi, iar în cei zece ani nu am avut o zi de întârziere la plata lor”, spune Bogdan Moise

PUBLICITATE
Citeşte şi
The prime minister Victor Ponta shows a close relationship with the shipbuilding industry. After being present at the launching of “Histria Ambra” chemical tank 41.000 ...
Noi acuzații ale procurorilor Direcției Naționale Anticorupție lovesc Universitatea Ovidius. De această dată este vorba de Facultatea Teologie. Decanul Bogdan Moise a fost pus sub ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Începând cu data de 15 octombrie 2018, Banca Națională a României a lansat în circuitul numismatic o monedă din aur cu tema 175 de ani de la nașterea reginei Elisabeta a ...
Investițiile directe ale străinilor în România au însumat 2.863 milioane euro, în primele opt luni ale anului 2018 (comparativ cu 2.955 milioane euro în perioada ianuarie - ...
În primele opt luni ale anului 2018, volumul lucrărilor de construcții, ca serie brută, a scăzut per total cu 4,6%, comparativ cu perioada de referință din 2017. În ...
În perioada ianuarie - august 2018, balanța de plăți a României a înregistrat un deficit de 5.830 milioane euro, comparativ cu 4.231 milioane euro în perioada similară ...
În perioada ianuarie - august 2018, datoria externă totală a României a crescut cu 648 milioane euro. În structură: datoria externă pe termen lung a însumat 67.395 milioane euro ...
„Proiectul de modernizarea și sistematizarea accesului în portul Constanța, pe la Poarta 1 a fost finalizat” , a anunțat Nicolae Dan Tivilichi ...
Statul ar trebui să câștige cât mai mult din licitația 5G, lăsând companiilor resurse pentru a putea investi în rețele, în condițiile în care frecvențele sunt tot resurse ale ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
duminica, 14 octombrie Pulsul economiei
În primele opt luni ale anului 2018, producția de energie electrică a fost de 44.930,4 milioane kWh, în creștere cu 104,0 milioane kWh, față de perioada ...
Guvernul sud-coreean inten-ționează să construiască șantiere navale inteligente, echipate cu tehnologie inteligentă, pentru a crește competitivitatea industriei ...
Pe data de 13 octombrie 2018, cargoul de mărfuri generale „Fom”, încărcat cu deșeuri metalice, a lansat semnalul de primejdie. Vasul a raportat o înclinare de 20 ...
Fiscul face concurență agențiilor imobiliare, târgurilor auto și furnizorilor de utilaje grele. În galantarele lui găsești ce vrei și ce nu vrei, la ...
La bordul yacht-ului de lux „Lalibela”, aflat în Golfe-Juan, la Cannes, Franța, a izbucnit un incendiu, în noaptea de 12 spre 13 octombrie 2018. Pentru stingerea ...
Pe data de 13 octombrie 2018, cargoul de mărfuri generale „Fom”, încărcat cu deșeuri metalice, a lansat semnalul de primejdie. Vasul a raportat o înclinare de 20 ...
Cargoul de mărfuri generale „Chang Sheng 3” a intrat în coliziune cu o navă de pescuit, în Marea Chinei de Est, și a început să se scufunde. Toți cei 11 ...
Principalele resurse de energetice ale României, în primele opt luni din 2018, au totalizat 22.919,5 mii tone echivalent petrol (tep), fiind în creștere cu 627,3 mii tep ...
În primele opt luni ale anului 2018, producția de energie electrică a fost de 44.930,4 milioane kWh, în creștere cu 104,0 milioane kWh, față de perioada ...
În primele opt luni din 2018 comparativ cu aceeași perioadă a anului 2017, cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor a crescut cu ...
duminica, 14 octombrie Comerțul en-gros e pe val
Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția celui cu autovehicule și motociclete) a crescut, în primele opt luni ale anului 2018, cu 9,2%, față de ...
Social Eveniment Sport
Cultură-Educație Politică Economie
Actual Fun Arhiva