Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
O afacere de succes

WaterMota Constanța a făcut saltul de la comerț la producția de motoare navale

Ştire online publicată Joi, 17 Mai 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN
Click pe imagine pentru a parcurge galeria

Drumul parcurs de români din 1990 și până astăzi este unul al nașterii spiritului antreprenorial. Cei mai mulți dintre acei ce au pășit în lumea afacerilor au ales calea regală a comerțului și serviciilor. Lipsa de capital și de know-how nu le permitea să abordeze, direct, activitățile productive. Dar pe măsură ce au acumulat experiență și capital, unii dintre întreprinzători au făcut pasul spre industrie. În cele ce urmează vom prezenta o afacere de succes care exemplifică cum se face trecerea dinspre comerț și servicii spre producția industrială.

v v v

În 2008, Bogdan Moise și Călin Petculescu, doi tineri ofițeri electromecanici, foști colegi la Institutul de Marină din Constanța, în asociere cu inginerul mecanic Michael William Beacham, cetățean britanic, au înființat firma WaterMota SRL. „Singurul nostru capital erau cei zece ani de experiență în industria navală”, își aduce aminte Bogdan Moise.

Firma celor trei tineri a pornit la drum ca dealer exclusiv în România și Bulgaria al companiei WaterMota Ltd. din Anglia, al cărei obiect de activitate este distribuția de echipamente, motoare și generatoare pentru nave militare și comerciale, pentru ambarcațiuni de agrement și pentru industrie, în Marea Britanie și Irlanda.

A început prin a căuta clienți în industria navală și în zona navigației de agrement. Aducea echipamente din Anglia, iar echipa sa de service le instala la nave.

Când a dobândit mai multă experiență și un portofoliu mai mare de clienți, WaterMota Constanța s-a desprins de tutela companiei britanice și a devenit importator direct, luând echipamentele direct de la producători. În prezent, lucrează cu unele dintre cele mai importante companii din producția de echipamente navale, din lume: Mitsubishi Heavy Industries (Japonia), Doosan Infracore (Coreea de Sud) și Baudouin (Franța). Firma livrează o gamă largă de motoare pentru propulsie și generatoare, echipamente conexe propulsiei și echipamente auxiliare pentru nave.

„În decursul celor zece ani de când ne-am început activitatea, am ajuns să colaborăm cu toate șantierele navale din țară. De asemenea, lucrăm și în afara României. Avem proiecte în Bulgaria, Nigeria, Congo, Egipt, Marea Britanie, Vietnam și Algeria. N-aș putea să vă spun cu precizie numărul, va trebuie să facem o statistică, dar sunt peste 200 de nave pe care le-am echipat. Cel mai complex proiect este cel realizat pentru Institutul Național de Cercetare - Dezvoltare pentru Geologie și Geoecologie Marină - GeoEcoMar, la nava Istros, care a fost complet motorizată și modernizată de echipa noastră. Am schimbat elicele, reductoarele, motoarele de propulsie, diesel generatoarele, tabloul principal de distribuție. Noi am fost furnizorul de echipamente, dar și șantierul naval”, relatează Bogdan Moise.

Și iată că WaterMota a făcut saltul spre producție. „Întrucât piața avea nevoie de motoare între 30 și 40 de KVA (kilovolți-amperi), iar marii producători nu prea aveau soluții eficiente din punct de vedere al costurilor, am venit noi cu o gamă de generatoare care sunt mult mai accesibile pentru operatorii români, pe care noi le ansamblăm. Am început cu un proiect, la rugămintea unui client, după care am trecut la producția de serie a generatoarelor de 30, 35, 40 KVA. Acestea sunt realizate după o concepție proprie. Avem în plan, ca peste doi, trei ani să construim o hală de producție pentru o gamă mai largă de generatoare și alte echipamente legate de echipamentele termice: motopompe și pachete hidraulice de putere”, povestește Bogdan Moise.

Extrem de interesantă este experiența financiară a firmei WaterMota. „Am lucrat doar cu banii noștri, reinvestind întregul profit. Am construit încet, dar sigur. Nu am vrut să muncim pentru bănci. Aceasta ne-a conferit siguranță și liniște în afaceri. Salariile celor 12 angajați pe care îi avem au fost plătite întotdeauna la zi, iar în cei zece ani nu am avut o zi de întârziere la plata lor”, spune Bogdan Moise

Vezi comentariile (0)
PUBLICITATE
loading...
Citeşte şi
Criza din shipping-ul internațional este departe de final. Cele mai afectate sunt șantierele navale. Scăderea volumului de construcții noi le-a obligat să se reorienteze spre ...
Părinții care au copii cu vârsta până în 18 ani vor avea, conform legii dreptul la o zi liberă pe an pentru a-și însoți micuții la medic. Vizita la doctor va putea fi făcută atât ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Inspectorii antifraudă au efectuat controale operative la 69 de comercianți de fructe și legume din angrourile bucureștene și din județul Ilfov. Pentru ...
Statul român face încă un pas spre preluarea controlului asupra companiei Daewoo Mangalia Heavy Industries. Pe data de 21 iunie 2018 va avea loc adunarea generală a ...
Ministrul transporturilor Lucian Șova și Nicolae Dan Tivilichi - directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța ...
În climatul de instabilitatea legislativă și fiscală din România, întreprinzătorilor privați le este tot mai greu să facă afaceri, să reziste pe piață, să facă ...
Un proiect de Ordonanță de Urgență al Ministerului Dezvoltări Regionale și Administrației Publice vine să închidă portițele prin care șoferii UBER ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 21 mai 2018, euro a cedat 0,0075 lei, variația fiind de ...
ieri, ora 16:36 Pulsul economiei
Astăzi, 22 mai 2018, Bursa de Valori București găzduiește prima conferință „Impact Investing in Romania”. Invitați speciali sunt ...
Astăzi, 22 mai 2018, Bursa de Valori București găzduiește prima conferință „Impact Investing in Romania”. Invitați speciali sunt ...
La bordul cargoului de mărfuri generale „Chuang Sheng HAI” a avut loc o explozie, în după-amiaza zilei de 16 mai 2018. Nava se afla într-o zonă situată la vest de ...
La bordul cargoului de mărfuri generale „Chuang Sheng HAI” a avut loc o explozie, în după-amiaza zilei de 16 mai 2018. Nava se afla într-o zonă situată la vest de ...
Cargoul de mărfuri generale „Hong Peng” s-a scufundat în apele provinciei Fujian din estul Chinei, în Strâmtoarea Taiwan, în dimineața de 16 mai 2018. A fost ...
Ferry-boat-ul botul „Labitra Adinda”, care leagă portul Gilimanuk, din Insula Bali, de Ketapang, Java, a luat foc în după-amiaza de 17 mai 2018, în timp ce traversa ...
Bonurile fiscale emise în data de 15 aprilie 2018, cu o valoare de 338 lei, au fost desemnate câștigătoare la extragere specială a Loteriei bonurilor fiscale organizată ...
Contribuțiile la pilonul II de pensii se suspendă. Măsura întră în vigoare de la 1 iulie 2018 și va fi valabilă până la sfârșitul anului ...
Inspectorii antifraudă au identificat un circuit comercial ilicit, destinat sustragerii de la achitarea debitelor fiscale aferente comercializării pe piața internă a ...
Nava de pasageri „Bukit Raya”, cu aproximativ 250 de pasageri la bord, a eșuat pe un recif sau o stâncă, în Strâmtoarea Lapma, în Marea Chinei de Sud. Incidentul ...
■ În urma intervenției ziarului „Cuget Liber“,se amână cu trei luni aplicarea măsurilor de sancționare a celor ce nu respectă legeaCu excepția ...
Contractele de închiriere nu mai trebuie să fie înregistrate la Fisc, cei care încasează venituri din chirii urmând doar să depună declarația 212, potrivit unui proiect adoptat ...
Cu prilejul participării la evenimentul Black Sea Defence&Aerospace 2018, ministrul economiei Dănuț Andrușcă a declarat că industria națională de apărare ...
Autoritatea Națională Fitosanitară efectuează în această perioadă controale în piețe și la locul de producție (sere și solarii), după recoltare, în ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Fun
Arhiva