Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
O afacere de succes

WaterMota Constanța a făcut saltul de la comerț la producția de motoare navale

Ştire online publicată Joi, 17 Mai 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN
Click pe imagine pentru a parcurge galeria

Drumul parcurs de români din 1990 și până astăzi este unul al nașterii spiritului antreprenorial. Cei mai mulți dintre acei ce au pășit în lumea afacerilor au ales calea regală a comerțului și serviciilor. Lipsa de capital și de know-how nu le permitea să abordeze, direct, activitățile productive. Dar pe măsură ce au acumulat experiență și capital, unii dintre întreprinzători au făcut pasul spre industrie. În cele ce urmează vom prezenta o afacere de succes care exemplifică cum se face trecerea dinspre comerț și servicii spre producția industrială.

v v v

În 2008, Bogdan Moise și Călin Petculescu, doi tineri ofițeri electromecanici, foști colegi la Institutul de Marină din Constanța, în asociere cu inginerul mecanic Michael William Beacham, cetățean britanic, au înființat firma WaterMota SRL. „Singurul nostru capital erau cei zece ani de experiență în industria navală”, își aduce aminte Bogdan Moise.

Firma celor trei tineri a pornit la drum ca dealer exclusiv în România și Bulgaria al companiei WaterMota Ltd. din Anglia, al cărei obiect de activitate este distribuția de echipamente, motoare și generatoare pentru nave militare și comerciale, pentru ambarcațiuni de agrement și pentru industrie, în Marea Britanie și Irlanda.

A început prin a căuta clienți în industria navală și în zona navigației de agrement. Aducea echipamente din Anglia, iar echipa sa de service le instala la nave.

Când a dobândit mai multă experiență și un portofoliu mai mare de clienți, WaterMota Constanța s-a desprins de tutela companiei britanice și a devenit importator direct, luând echipamentele direct de la producători. În prezent, lucrează cu unele dintre cele mai importante companii din producția de echipamente navale, din lume: Mitsubishi Heavy Industries (Japonia), Doosan Infracore (Coreea de Sud) și Baudouin (Franța). Firma livrează o gamă largă de motoare pentru propulsie și generatoare, echipamente conexe propulsiei și echipamente auxiliare pentru nave.

„În decursul celor zece ani de când ne-am început activitatea, am ajuns să colaborăm cu toate șantierele navale din țară. De asemenea, lucrăm și în afara României. Avem proiecte în Bulgaria, Nigeria, Congo, Egipt, Marea Britanie, Vietnam și Algeria. N-aș putea să vă spun cu precizie numărul, va trebuie să facem o statistică, dar sunt peste 200 de nave pe care le-am echipat. Cel mai complex proiect este cel realizat pentru Institutul Național de Cercetare - Dezvoltare pentru Geologie și Geoecologie Marină - GeoEcoMar, la nava Istros, care a fost complet motorizată și modernizată de echipa noastră. Am schimbat elicele, reductoarele, motoarele de propulsie, diesel generatoarele, tabloul principal de distribuție. Noi am fost furnizorul de echipamente, dar și șantierul naval”, relatează Bogdan Moise.

Și iată că WaterMota a făcut saltul spre producție. „Întrucât piața avea nevoie de motoare între 30 și 40 de KVA (kilovolți-amperi), iar marii producători nu prea aveau soluții eficiente din punct de vedere al costurilor, am venit noi cu o gamă de generatoare care sunt mult mai accesibile pentru operatorii români, pe care noi le ansamblăm. Am început cu un proiect, la rugămintea unui client, după care am trecut la producția de serie a generatoarelor de 30, 35, 40 KVA. Acestea sunt realizate după o concepție proprie. Avem în plan, ca peste doi, trei ani să construim o hală de producție pentru o gamă mai largă de generatoare și alte echipamente legate de echipamentele termice: motopompe și pachete hidraulice de putere”, povestește Bogdan Moise.

Extrem de interesantă este experiența financiară a firmei WaterMota. „Am lucrat doar cu banii noștri, reinvestind întregul profit. Am construit încet, dar sigur. Nu am vrut să muncim pentru bănci. Aceasta ne-a conferit siguranță și liniște în afaceri. Salariile celor 12 angajați pe care îi avem au fost plătite întotdeauna la zi, iar în cei zece ani nu am avut o zi de întârziere la plata lor”, spune Bogdan Moise

PUBLICITATE
Citeşte şi
Marine Equipment Trade Show - METS, din Amsterdam (Olanda), este cel mai mare târg din lume, pentru echipamente, materiale și sisteme destinate așa-numitei industrii a navigației ...
Noi acuzații ale procurorilor Direcției Naționale Anticorupție lovesc Universitatea Ovidius. De această dată este vorba de Facultatea Teologie. Decanul Bogdan Moise a fost pus sub ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) organizează, duminică, o nouă extragere a bonurilor fiscale, la care participă bonurile emise în perioada 1 - 31 iulie.Conform unui comunicat ...
 Țările membre ale Uniunii Europene cu cele mai mici prețuri la carne în anul 2017 au fost Polonia, cu aproximativ 43% sub media din UE, Bulgaria, cu prețuri mai mici cu 42% ...
Indicele ROBOR la trei luni, în funcție de care se calculează costul creditelor în lei cu dobânda variabilă, a scăzut vineri pe piața interbancară cu 0,01 puncte procentuale, la ...
Federația „Solidaritatea Sanitară” solicită Guvernului (în calitate de inițiator al proiectului privind noua lege a pensiilor) și Parlamentului României ...
Banca Națională a României (BNR) a anunțat un curs de referință de 4,6569 lei/euro, 4,0889 lei/dolar, 4,1043 lei/franc elvețian. ROBOR 3M a scăzut ușor, iar indicele la șase luni ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 16 august 2018, euro a cedat 0,0004 lei, variația fiind de ...
Clasamentul mărfurilor derulate în porturile Constanța, Midia și Mangalia, în primele șapte luni ale anului 2018, a fost următorul (în paranteză sunt ...
joi, 16 august Pulsul economiei
Produsul intern brut al României din trimestrul al doilea al anului 2018 a înregistrat o creștere de 4,1%, pe seria brută, și de 4,2%, pe seria ajustată sezonier ...
Guvernul Rusiei va subvenționa cu 500 de milioane de ruble, în prima fază, construcția navelor de pescuit de tonaj mic. Se presupune că navele vor fi destinate Mării ...
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) desfășoară, în această perioadă, controlul la fața locului pentru cererile unice de plată ...
Portul Constanța are o importanță strategică pentru municipiul și județul Constanța, pentru economia națională în ansamblu. De activitatea sa depind ...
În primul semestru al anului 2018, volumul lucrărilor de construcții, ca serie brută, a scăzut pe total cu 0,1%, față de aceeași perioadă din 2017. Ca serie ...
Guvernul Rusiei va subvenționa cu 500 de milioane de ruble, în prima fază, construcția navelor de pescuit de tonaj mic. Se presupune că navele vor fi destinate Mării ...
În data de 13 august 2018, la ora 13,15, în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de Banca Transilvania. Se ...
Cotațiile barilului de petrol sunt în creștere. Pe data de 16 august 2018, la ora 13,15 pe contractele futures, bursa din Londra a afișat o cotație de 70,90 ...
Francul elvețian preia conducerea în lupta cu leul, spre nemulțumirea celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 16 august 2018 ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 16 august 2018, euro a cedat 0,0004 lei, variația fiind de ...
Dolarul recuperează teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 16 august 2018, de pe piața bancară s-au încheiat cu aprecierea cu 0,0122 ...
Produsul intern brut al României din trimestrul al doilea al anului 2018 a înregistrat o creștere de 4,1%, pe seria brută, și de 4,2%, pe seria ajustată sezonier ...
În primele șase luni ale anului 2018, cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor a crescut, față de perioada de referință ...
Social Eveniment Sport
Cultură-Educație Politică Economie
Actual Diverse Fun
Arhiva