Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
O afacere de succes

WaterMota Constanța a făcut saltul de la comerț la producția de motoare navale

Ştire online publicată Joi, 17 Mai 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN
Click pe imagine pentru a parcurge galeria

Drumul parcurs de români din 1990 și până astăzi este unul al nașterii spiritului antreprenorial. Cei mai mulți dintre acei ce au pășit în lumea afacerilor au ales calea regală a comerțului și serviciilor. Lipsa de capital și de know-how nu le permitea să abordeze, direct, activitățile productive. Dar pe măsură ce au acumulat experiență și capital, unii dintre întreprinzători au făcut pasul spre industrie. În cele ce urmează vom prezenta o afacere de succes care exemplifică cum se face trecerea dinspre comerț și servicii spre producția industrială.

v v v

În 2008, Bogdan Moise și Călin Petculescu, doi tineri ofițeri electromecanici, foști colegi la Institutul de Marină din Constanța, în asociere cu inginerul mecanic Michael William Beacham, cetățean britanic, au înființat firma WaterMota SRL. „Singurul nostru capital erau cei zece ani de experiență în industria navală”, își aduce aminte Bogdan Moise.

Firma celor trei tineri a pornit la drum ca dealer exclusiv în România și Bulgaria al companiei WaterMota Ltd. din Anglia, al cărei obiect de activitate este distribuția de echipamente, motoare și generatoare pentru nave militare și comerciale, pentru ambarcațiuni de agrement și pentru industrie, în Marea Britanie și Irlanda.

A început prin a căuta clienți în industria navală și în zona navigației de agrement. Aducea echipamente din Anglia, iar echipa sa de service le instala la nave.

Când a dobândit mai multă experiență și un portofoliu mai mare de clienți, WaterMota Constanța s-a desprins de tutela companiei britanice și a devenit importator direct, luând echipamentele direct de la producători. În prezent, lucrează cu unele dintre cele mai importante companii din producția de echipamente navale, din lume: Mitsubishi Heavy Industries (Japonia), Doosan Infracore (Coreea de Sud) și Baudouin (Franța). Firma livrează o gamă largă de motoare pentru propulsie și generatoare, echipamente conexe propulsiei și echipamente auxiliare pentru nave.

„În decursul celor zece ani de când ne-am început activitatea, am ajuns să colaborăm cu toate șantierele navale din țară. De asemenea, lucrăm și în afara României. Avem proiecte în Bulgaria, Nigeria, Congo, Egipt, Marea Britanie, Vietnam și Algeria. N-aș putea să vă spun cu precizie numărul, va trebuie să facem o statistică, dar sunt peste 200 de nave pe care le-am echipat. Cel mai complex proiect este cel realizat pentru Institutul Național de Cercetare - Dezvoltare pentru Geologie și Geoecologie Marină - GeoEcoMar, la nava Istros, care a fost complet motorizată și modernizată de echipa noastră. Am schimbat elicele, reductoarele, motoarele de propulsie, diesel generatoarele, tabloul principal de distribuție. Noi am fost furnizorul de echipamente, dar și șantierul naval”, relatează Bogdan Moise.

Și iată că WaterMota a făcut saltul spre producție. „Întrucât piața avea nevoie de motoare între 30 și 40 de KVA (kilovolți-amperi), iar marii producători nu prea aveau soluții eficiente din punct de vedere al costurilor, am venit noi cu o gamă de generatoare care sunt mult mai accesibile pentru operatorii români, pe care noi le ansamblăm. Am început cu un proiect, la rugămintea unui client, după care am trecut la producția de serie a generatoarelor de 30, 35, 40 KVA. Acestea sunt realizate după o concepție proprie. Avem în plan, ca peste doi, trei ani să construim o hală de producție pentru o gamă mai largă de generatoare și alte echipamente legate de echipamentele termice: motopompe și pachete hidraulice de putere”, povestește Bogdan Moise.

Extrem de interesantă este experiența financiară a firmei WaterMota. „Am lucrat doar cu banii noștri, reinvestind întregul profit. Am construit încet, dar sigur. Nu am vrut să muncim pentru bănci. Aceasta ne-a conferit siguranță și liniște în afaceri. Salariile celor 12 angajați pe care îi avem au fost plătite întotdeauna la zi, iar în cei zece ani nu am avut o zi de întârziere la plata lor”, spune Bogdan Moise

PUBLICITATE
Citeşte şi
The prime minister Victor Ponta shows a close relationship with the shipbuilding industry. After being present at the launching of “Histria Ambra” chemical tank 41.000 ...
Marine Equipment Trade Show - METS, din Amsterdam (Olanda), este cel mai mare târg din lume, pentru echipamente, materiale și sisteme destinate așa-numitei industrii a navigației ...
Cea de a șaptea ediție a Salonului Nautic Internațional București s-a încheiat. Acum, este momentul evaluării, concluziilor și finalizării contactelor stabilite. Impresia ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Ministerul Mediului are în vedere bugetarea, și în 2019, a programului „Rabla pentru electrocasnice”. Ghidul de finanțare ar putea fi modificat prin adăugarea și de ...
În anul 2018, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a accesat fonduri europene pentru lucrări de cadastru general, urmând ca 660 de comune ...
În perioada 18 - 27 ianuarie 2019, la Berlin are loc Expoziția „Săptămâna Verde 2019” (Grüne Woche). România participă cu un stand de 335 mp, în care expun ...
În cele șase luni de mandat la Președinția Consiliului Uniunii Europene, România va organiza peste 140 de reuniuni de coordonare ale delegațiilor statelor ...
În ședința din data de 17 ianuarie 2019, Guvernul a aprobat lista terenurilor agricole situate în extravilan, pe care va fi amplasată conducta ce va transporta gazul ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 18 ianuarie 2019, euro a câștigat 0,0085 lei, variația ...
Federația „Solidaritatea Sanitară” a făcut publice rezultatele unui sondaj de opinie privind impactul OUG nr. 114/2018 asupra salariaților din sectorul ...
Banca Națională a României (BNR) a anunțat un curs de referință de 4,6975 lei/euro, 4,1192 lei/dolar, 4,1441 lei/franc elvețian. Este pentru prima dată când euro sare de pragul de ...
Data de 31 ianuarie 2019 este termenul limită pentru depunerea cererilor de plată pentru anul 2019, pentru angajamentele multianuale aflate în derulare în cadrul măsurii ...
Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța inaugurează anul expozițional 2019 cu Târgul de îmbrăcăminte și încălțăminte ...
Compania Oil Terminal din Constanța s-a născut în 1898, fiind parte componentă a rafinăriei „Steaua Română”, cea mai modernă rafinărie din Europa, la acea vreme ...
Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a crescut cu 9,1%, înPrimele 11 luni ale anului ...
În primele 11 luni ale anului 2018, cifra de afaceri din serviciilede piață prestate în principal întreprinderilor, serie brută, a crescut pe ansamblu cu 10,1%, față de ...
Data de 31 ianuarie 2019 este termenul limită pentru depunerea cererilor de plată pentru anul 2019, pentru angajamentele multianuale aflate în derulare în cadrul măsurii ...
Primul grup al termocentralei de la Rovinari a fost închis în cursul nopții de 16 spre 17 ianuarie 2019. Urma ca restul grupurilor să fie închise în cursul dimineții de ...
Data de 7 februarie 2019 este zi de informare privind apelul pentru depunerea propunerilor de programe, destinată potențialilor beneficiari ai programelor de informare ...
Dolarul recuperează teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 17 ianuarie 2019, de pe piața bancară s-au încheiat cu aprecierea cu 0,0063 ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 17 ianuarie 2019, euro a câștigat 0,0060 lei, variația ...
Francul elvețian pierde conducerea în lupta cu leul, spre satisfacția celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 17 ianuarie ...
Premierul Viorica Dăncilă a anunțat, la începutul ședinței de Guvern, din 17 ianuarie 2019, că a solicitat tuturor structurilor de siguranță națională ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Arhiva