Vremuri grele pentru tinerii ofițeri și cadeții români

898
2
Vremuri grele pentru tinerii ofițeri și cadeții români - vremurigreleflorinurziceanu-1468511441.jpg

Articole de la același autor

Industria shipping-ului nu se simte prea bine. Pe fondul prețurilor energetice scăzute, criza din sectorul off-shore continuă să se adâncească.

"Situația este de-a dreptul dramatică. În ultima perioadă, până și ofițerii în a căror pregătire companiile off-shore au investit chiar și 100.000 de euro au fost puși pe liber. Armatorii înregistrează mari pierderi", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Florin Urziceanu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing din România și membru în consiliul de conducere al Eurocrew.

Pe celelalte segmente ale pieței forței de muncă marinărești situația este diferită.

"La nivelul ofițerilor superiori există un deficit de personal. Fenomenul are mai multe cauze: pe de o parte, fiind vară, unii ofițeri și-au prelungit concediile; alții își prelungesc vacanța fără voia lor, fiind obligați să parcurgă cursurile pentru reînnoirea brevetelor conform Amendamentului de la Manila, la Convenția internațională STCW. În schimb, la nivelul ofițerilor juniori există un surplus de personal. La sfârșitul toamnei, când mulți dintre ofițeri vor avea cursurile finalizate, vom avea o imagine mai clară a situației în privința ofertei de forță de muncă. În prezent, pe piața tancurilor petroliere, cererea de echipaje e staționară.

Pe segmentul transportului de mărfuri uscate, piața a atins probabil nivelul cel mai scăzut de când se fac măsurători în shipping-ul internațional", a afirmat Florin Urziceanu.

În aceste condiții, șansele cadeților români de a mai prinde o îmbarcare, pentru a se putea prezenta la examenul de brevet, sunt extrem de scăzute.

"Criza de ofițeri va fi, în continuare mare, chiar dacă multe nave vechi sunt trimise la scrap. În următorii zece ani, deficitul de ofițeri va continua să crească. Cadeții trebuie să nu își piardă speranța și să aibă răbdare. În doi-trei ani, lucrurile se vor schimba în shipping. Armatorii, mai ales cei mari, care își planifică activitatea pe termen lung, vor trebui să ia măsuri de asigurare a schimbului de ofițeri. Trebuie avut în vedere și un alt factor conjunctural favorabil. Statul filipinez prelungește studiile liceale cu doi ani. Pe acea perioadă, universitățile maritime nu vor avea candidați și, de asemenea, timp de doi ani vor scoate mai puțini absolvenți. Deficitul din piață va fi acoperit și cu români", a explicat președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing.

Comentează știrea

florin 1
16 iulie 2016
cadeții

Dar cínd au fost vreodată vreodată veștile bune??Ce ușor e de dat sfaturi...de pe scaunul de la birou!!Flota,unde e flota??

florin
16 iulie 2016
shipping

De ce nu faceți mai mult?? de ce nu interveniți mai sus la guvern ca să ajute și acei oameni care aduc bani în țară??? La comentarii și sugestii suntem campioni mondiali!!!De ce nu se vrea să se susțină mai mult și ac.categorie de oameni?Cre că suntem printre puținele țăro fā ră o flotă comercială!!!S-a vrut distrugerea acestei economii.Și acu stăm și analizăm,și comentăm.Astai țara!!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 13 Iulie 2016
Stire din Economie : Incidente pe mări și oceane
Pagina a fost generata in 0.5842 secunde