Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Veste bună pentru navigatorii români: ST Management le oferă mai multe locuri de muncă!

• Interviu cu Benoît Tridon, președintele companiei ST Management
Ştire online publicată Sâmbătă, 14 Septembrie 2019
de Ion TIȚA-CĂLIN

- Domnule Tridon, compania ST Management este cunoscută în rândul navigatorilor români. După știința mea, are în exploatare o flotă de tancuri de produse petroliere rafinate, de produse chimice și LPG, de la 3.000 tdw până la 19.000 tdw. Pentru corecta informare a cititorilor ziarului nostru, printre care sunt numeroși navigatori, vă rog să ne spuneți ce schimbări au avut loc în cadrul companiei în ultimul timp? 
- Grupul ST Management a fost vândut în timpul acestei veri și navele aparținând Sea Tankers Shipping au fost preluate de grupul Valloeby Shipping din Malta, care deține încă 19 nave similare. De-acum înainte, ST Management își propune să ofere servicii tehnice, de management, de angajare și urmărire a navelor în exploatare și de crewing, de o manieră independentă nu numai pentru navele mai sus menționate. În acest context, relația dintre ST Management și compania de crewing Arpinav din Constanța va continua. Avem intenția să dezvoltăm serviciile de shipmanagement, pentru un portofoliu de clienți diversificat, bazându-ne pe Arpinav pentru serviciile de crewing.

- ST Management are proiecte de construcții de nave noi, de întinerire a flotei? Șantierul Naval din Constanța vă poate sprijini în această direcție.
- Clienții sunt cei ce vor decide în această privință. Ei vor comanda nave noi și ni le vor da în exploatare. Suntem deja în discuții și în căutări cu un client pentru a asigura servicii la navele existente și la cele în construcție. Noi oferim, printre altele, servicii de supervizare a construcțiilor în șantierele navele, dar și pe parte de proiectare și design.

- Câți navigatori muncesc pe navele companiei ST Management, din care câți sunt români?
- Firma Arpinav asigură circa 200 de navigatori pentru ST Management Avem nevoie de navigatori în plus pentru navele pe care le vom prelua în management. De aceea, îi invităm pe toți tinerii ofițeri să candideze la Arpinav, pentru a lucra la noi în anii care vin. 

- Invitația este pentru toate categoriile de ofițeri?
- Da, pentru toate categoriile de ofițeri. În acest moment, compania are nave tanc și nave de gaz. Intenționăm să ne extindem serviciile și la alte tipuri de nave: portcontainere și vrachiere de toate mărimile.

- Este o veste bună pentru navigatorii români. Sunt convins că vor asalta firma de crewing Arpinav cu solicitări. 
- Suntem preocupați să îi alegem pe cei mai buni dintre candidați. 

- Cum apreciați calitatea navigatorilor români?
- Sunt 30 de ani de colaborare între Arpinav și flota noastră. Și aceasta spune totul. Trebuie menționat că rata de retenție a personalului navigant românesc este de peste 90%. Foarte puțini părăsesc compania.

- Printre navigatorii români din compania dumneavoastră sunt și femei?
- Avem un ofițer român femeie. Suntem foarte deschiși în a primi candidaturi din partea ofițerilor femei și a le angaja pe navele noastre. 

- Asigurarea stagiilor de practică pentru cadeți constituie una dintre problemele cu care se confruntă învățământul marinăresc din România. Compania dvs. oferă locuri de practică pentru cadeții români?
- Într-adevăr, aceasta este o problemă pentru întreaga Europă. Noi avem o politică de formare a tinerilor de ofițeri, începând cu stagiul de cadet.

- Piața petrolului este volatilă, generând o serie de probleme pentru flotele de tancuri petroliere. Cum vedeți viitoarea evoluție a shipping-ului din acest sector? 
- Este foarte important să se lucreze într-un grup integrat. Noi suntem o societate de servicii a cărei activitate nu este influențată de valoarea navelor și de veniturile pe care le pot asigura ele. Grija noastră este să fim cei mai buni în domeniul shipmanagement-ului, pentru a ni se încredința navele în exploatare. 

PUBLICITATE
Citeşte şi
Spre sfârșitul anilor Ž90, pe măsură ce criza flotei naționale se adâncea, România maritimă și-a schimbat treptat statutul, devenind rezervor de forță de muncă ...
Un număr de 428 de locuri de muncă le sunt puse la dispoziție șomerilor, în această perioadă, prin intermediul rețelei EURES România. Cele mai multe oferte sunt valabile în ...
În fiecare lună, angajatorii din Spațiul Economic European pun la dispoziția celor în căutarea unui loc de muncă, oferte care mai de care mai generoase. Pentru săptămâna aceasta ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Autoritatea Europeană a Muncii este o nouă agenție a UE. Ea va contribui la dezvoltarea pieței interne a muncii. În acest scop, Autoritatea va sprijini statele membre în ...
Consiliul UE a analizat activitățile de foraj ilegale ale Turciei în zona de est a Mării Mediterane și a adoptat următoarele concluzii. Având în vedere continuarea ...
Într-un articol intitulat „Laura Codruța Kovesi va fi prima procuroare-șefă a UE”, instituția europeană informează că numirea ei a fost aprobată, pe 16 ...
În urmă cu mai bine de un an și jumătate, un comandant de navă român, în vârstă de 64 de ani, a fost chemat de compania la care mai lucrase să preia o navă. Angajatorul i-a ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 17 octombrie 2019, euro a câștigat 0,0013 lei, variația ...
Ministerul Dezvoltării Regionale și Institutul Național de Statistică au semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Consolidarea sistemului ...
O cercetare sociologică privind desfășurarea primelor două ediții ale programului Start-Up Nation, arată că în 2017, la prima ediție, 74% dintre start-up-uri au ...
Cargoul de mărfuri generale „Jia De” s-a scufundat pe data de 12 octombrie 2019, în apropiere de Yokohama, Japonia, fiind surprins de taifunul Hagibis care a lovit ...
Sindicatul Liber al Navigatorilor a transmis un mesaj de alertă, prin care îi informează pe marinarii români că echipajele de pe bulk-carrier-ele „Arybbas” și ...
miercuri, 16 octombrie Ce mănâncă românii?
Potrivit Institutului Național de Statistică, structura consumuluialimentar al locuitorilor României, în anul 2018, a fost următorul (valorile reprezintă media pe o persoană ...
În data de 16 octombrie 2019, la ora 14,40 în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de SNGN Romgaz. Se înregistraseră ...
Cargoul de mărfuri generale „Jia De” s-a scufundat pe data de 12 octombrie 2019, în apropiere de Yokohama, Japonia, fiind surprins de taifunul Hagibis care a lovit ...
În timp ce se deplasa pe râul Rhone din Franța, cargoul de mărfuri generale lituanian „Aramis” a lovit un pod feroviar de lângă Lyon, iar după prima coliziune s-a ...
Francul elvețian cedează teren în lupta cu leul, spre satisfacția celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 16 octombrie 2019 ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 16 octombrie 2019, euro a câștigat 0,0013 lei, variația ...
Dolarul cedează teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 16 octombrie 2019, de pe piața bancară s-au încheiat cu deprecierea cu 0,0082 ...
Federația Națională PRO AGRO a dat publicității o scrisoare de susținere, în care se afirmă: „Sectorul agroalimentar din România este atent la ...
marti, 15 octombrie Pulsul economiei
În primele opt luni ale anului 2019, comparativ cu perioada similară din 2018, cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor a crescut, pe ...
Producția agricolă, în ansamblu, a crescut cu 7,2%, în anul 2018 față de anul 2017, ajungând la 86,349 miliarde de lei, se arată într-un raport al Institutului ...
Consiliul Uniunii Europene a convenit să elimine Emiratele Arabe Unite (EAU) și Insulele Marshall de pe lista UE a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale ...
Social Politică Eveniment
Sport Cultură-Educație Economie
Actual Fun Arhiva