Vameșii europeni au confiscat mărfuri contrafăcute în valoare de aproape 740 de milioane euro, în 2018

de Ion TIȚA-CĂLIN Sâmbătă, 21 Septembrie 2019 214
Datele publicate recent de Comisia Europeană arată că numărul de interceptări de mărfuri contrafăcute importate în UE a crescut în 2018, ca urmare a sporirii semnificative a numărului de colete mici expediate prin poștă sau prin serviciile de curierat expres. Cifrele referitoare la transporturile confiscate au crescut de la 57.433, în 2017, la 69.354, în 2018, deși numărul total de articole reținute a scăzut în comparație cu anii precedenți. În 2018, au fost reținute aproape 27 de milioane de articole care încălcau drepturile de proprietate intelectuală, având o valoare de piață de aproximativ 740 de milioane euro.


Principalele categorii de articole reținute au fost țigările, care au reprezentat 15% din volumul total al articolelor reținute, urmate de jucării (14%), de materiale de ambalare (9%), de etichete, marcaje și autocolante (9%) și de îmbrăcăminte (8%). Produsele de uz zilnic personal la domiciliu, cum ar fi articolele de îngrijire a corpului, medicamentele, jucăriile și aparatele electrocasnice, au reprezentat aproape 37% din numărul total al articolelor reținute.


China a rămas în continuare principala țară de origine a mărfurilor care încalcă drepturile de proprietate intelectuală. Macedonia de Nord a fost principala țară de proveniență a băuturilor alcoolice contrafăcute, iar Turcia a constituit principala sursă a altor băuturi, a parfumurilor și a produselor cosmetice. Autoritățile vamale din UE au constatat o creștere a numărului de ceasuri, telefoane mobile și accesorii, cartușe de imprimantă și tonere, CD-uri, DVD-uri, etichete, marcaje și autocolante contrafăcute provenite din Hong Kong, China. Echipamentele informatice au provenit, în principal, din India, țigările, din Cambodgia, iar materialele de ambalare, din Bosnia și Herțegovina.


Pierderile de vânzări directe ale întreprinderilor din UE, cauzate de mărfurile contrafăcute se ridică la 56 de miliarde euro pe an, ceea ce corespunde unei pierderi de aproximativ 468.000 de locuri de muncă. Dacă se ia în considerare și efectul de domino asupra altor sectoare, pierderile totale de vânzări se ridică la 92 de miliarde euro.




Taguri

Alte ştiri din sectiunea Economie

ieri, ora 16:55

Ultima oră

Titlurile zilei