Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Un ofițer român a fost răpit de pirații nigerieni

Ştire online publicată Marţi, 25 Septembrie 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN

Golful Guineei rămâne punctul cel mai fierbinte al pirateriei pe mare, numărul incidentelor fiind în creștere în ultima vreme.

Iată, pe data de 17 septembrie 2018, tancul de produse petroliere „STI Hammersmith” a fost atacat de patru pirați, în timp ce se afla ancorat în zona de ancoraj Conakry, Guineea. Comandantul a dat alarma la timp, echipajul reușind să se refugieze în încăperea special amenajată și să blocheze intrarea. Bandiții au deschis focul asupra hublourilor și au reușit să pătrundă în cabine, unde s-au pus pe jaf. Au părăsit vasul, luând cu ei toate bunurile marinarilor, înainte de sosirea unei nave militare, venită ca urmare a primirii semnalului de primejdie. Echipajul se află, acum, în siguranță.

La distanță de numai câteva zile, pe data de 22 septembrie 2018, bulk-carrier-ul elvețian de 46. 513 tdw „Glarus” a fost atacat de pirați la circa 48 mile marine sud de Bonny, în zona de coastă a Nigeriei, în Golful Guineea. 12 dintre cei 19 membri ai echipajului au fost răpiți. Printre ostatici se află navigatori din Filipine, Slovenia, Ucraina, România, Croația și Bosnia. Se pare că pe navă era un singur marinar român. Nu există alte informații disponibile în acest moment privind nava, echipajul rămas la bord, starea de sănătate a ostaticilor și dacă există vreo solicitare de răscumpărare, din partea piraților.

Evoluția explozivă a fenomenului pirateriei din Golful Guineei demonstrează că autoritățile statelor din zonă nu sunt capabile să îl țină sub control. Dimpotrivă, unii dintre cei ce dețin puterea în zona de coastă a golfului sunt mână în mână cu pirații. Faptul că bandiții dețin ambarcațiuni de mare viteză, că pleacă din porturi când vor, înarmați până în dinți, că revin de pe mare cu ostateci și prăzi, nu se poate întâmpla fără complicitatea autorităților statale.

Dacă ar dori, cu adevărat, să pună capăt fenomenului pirateriei, autoritățile ar putea recurge la o măsură foarte simplă: rechiziționarea tuturor ambarcațiunile rapide sau cel puțin a motoarelor acestora.

PUBLICITATE
Citeşte şi
Problema navigatorilor care au activat în fosta flotă comercială a României și care au acum pensii de mizerie (sunt foști comandanți „răsplătiți” cu 1.000 de lei pe ...
Problema pensiilor navigatorilor este departe de a se fi încheiat. Subiectul este dezbătut constant, de reprezentanții sindicatului, de marinari, chiar și de politicieni, atunci ...
Tancul de produse petroliere „Key Fighter” a solicitat asistent medicală pe data de 1 septembrie 2018, în timp ce se afla la nord de Maloy, Norvegia. Nava era ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Clasamentul mărfurilor derulate în porturile Constanța, Midia și Mangalia, în luna ianuarie 2019, a fost următorul (în paranteză sunt creșterile, respectiv ...
Măsurile fiscal-bugetare institute de Guvernul Dăncilă prin OUG 114/2018 i-au nemulțumit pe bancheri, pe energeticieni, pe operatorii din comunicații, pe mai toți ...
Consiliul Concurenței a acceptat angajamentele asumate de E-Distribuție Muntenia SA pentru a elimina îngrijorările concurențiale ce au condus la declanșarea ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 15 februarie 2019, euro a cedat  0,0068 lei, variația ...
Porturile maritime românești au încheiat prima lună a anului 2019, cu un trafic general de mărfuri cu doar 0,11% sub nivelul atins în ianuarie 2018. Împreună, porturile ...
În anul 2018, comparativ cu anul precedent, o serie de ramuri de activitate economică au înregistrat creșteri semnificative. Iată, cifra de afaceri în comerțul ...
În data de 15 februarie 2019, la ora 15,10 în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de Banca Transilvania. Se ...
Sub președinția României, Consiliul și Parlamentul European au convenit asupra propunerii Comisiei Europene de a descentraliza și simplifica regulamente ...
Ministrul interimar al Transporturilor, Rovana Plumb, și ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, s-au întâlnit cu reprezentanții Confederației Operatorilor ...
l Gheorghe Ungureanu a așezat Constanța pe harta culturii naționale Casa de Cultură a Sindicatelor Constanța a fost dată în exploatare în anul 1983. „În ...
Din data de 8 august până în prezent, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală au oprit și verificat în trafic 124.800 de autovehicule de transport marfă în ...
La solicitarea ministrului Agriculturii, Petre Daea, o echipă de experți ai Comisiei Europene a venit la București. Împreună cu experți de la ANSVSA, aceștia ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 13 februarie 2019, euro a câștigat 0,0023 lei, variația ...
Administrația Județeană a Finanțelor Publice Constanța anunță că termenul de depunere a formularului 204 - „Declarație anuală de venit pentru ...
Siguranța alimentară a populației României depinde într-o mare măsură de importurile de alimente și animale vii. În 2018, acestea au depășit 6,066 miliarde de ...
Deoarece majoritatea angajatorilor din județ se confruntă cu lipsa de personal, Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța ...
Traficul de animale vii prin portul Midia va crește. România va începe, în luna martie 2019, exportul a 200.000 de ovine către țările din Golful Persic. Tranzacția ...
miercuri, 13 februarie Pulsul economiei
„Doar un număr mic de companii sunt bancabile, deși sursele de finanțare interne sunt mai mari decât nivelul creditării - a declarat guvernatorul BNR, Muguri ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 12 februarie 2019, euro a cedat 0,0025 lei, variația fiind de ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Fun
Arhiva