Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
Alertă în shipping!

Trei navigatori români sunt abandonați la bordul a două nave liberiene, la Djibouti

Ştire online publicată Joi, 17 Octombrie 2019
de Ion TIȚA-CĂLIN

Sindicatul Liber al Navigatorilor a transmis un mesaj de alertă, prin care îi informează pe marinarii români că echipajele de pe bulk-carrier-ele „Arybbas” și „Ptolemeos”, aparținând companiei Probulk Shipping and Trading, se confruntă cu probleme de neplată a salariilor și de aprovizionare. 

Cele două cazuri au fost raportate la statul de pavilion Liberia și la clubul de asigurare P&I din Londra, urmând a fi puse în aplicare procedurile de securitate financiară a echipajelor în caz de abandon, conform prevederilor Convenției internaționale MLC 2006. 

La bordul navei „Arybbas” se află un singur navigator român, iar pe „Ptolemeos”, alți doi români. Dar acasă, în țară, sunt mai mulți navigatori care au lucrat pe respectivele nave și așteaptă să li se achite salariile restante.
„SLN atenționează personalul navigant să evite angajarea pe aceste nave. Recomandăm evitarea ambarcării pe nave care întâmpină deja astfel de probleme. Pentru o informare corectă înaintea semnării contractului individual de muncă accesați și site-ul www.itfseafarers.org. Informații detaliate se pot găsi și la Sindicatul Liber al Navigatorilor numai pentru membrii de sindicat”, precizează comunicatul.

Românul de pe nava „Arybbas” (fostă „Anarchos”) este constănțean. Are funcția de electrician. A fost recrutat prin intermediul unei companii de crewing din Constanța. El este cel ce a adus cazul în atenția sindicatului, solicitându-i ajutorul, deși nu face parte din organizație. Marinarul a relatat că a cerut în mai multe rânduri să fie repatriat, întrucât încă din prima lună de voiaj nu a fost plătit, fiind ținut în continuare la bord împotriva voinței sale. 

Angajatorul, neavând interes să îl înlocuiască, i-a solicitat să mai facă un voiaj din Yanbu, Arabia Saudita, la Djibouti, promițându-i că îl va plăti și repatria. Dar nici de această dată nu s-a ținut de cuvânt. La câteva zile după ce nava a ajuns în Djibouti, compania Probulk Shipping and Trading nu a mai răspuns la emailuri, iar telefonul ei este mut.  

Navigatorul susține că agenția de crewing care i-a recrutat pe români „a știut situația acestei companii care nu a mai plătit salariile echipajelor din 2018, sau a plătit un salariu la trei sau patru luni, rămânând cu debite către echipaje care acumulează șapte sau opt luni neplătite, dar a continuat să trimită echipaje acestei companii de shipping.”

Cei mai mulți navigatori de pe nava „Arybbas” sunt filipinezi. Ei au acționat prin agenția de crewing care i-a recrutat, anunțând că vasul a fost abandonat de către Probulk Shipping and Trading. Mai apoi, asiguratorul navei a trimis un reprezentant la fața locului, care a luat legătura cu echipajul și a promis că va reveni cu o decizie a companiei de asigurare.

Cei trei români ar fi putut evita necazurile prin care trec în prezent, dacă ar fi fost membri de sindicat. Înainte de semnarea contractului de îmbarcare, ar fi putut obține, de la SLN, informații despre situația navei și, cu siguranță, ar fi refuzat să mai plece în voiaj. 

Având în vedere situația disperată și faptul că nimeni altcineva nu îi poate ajuta pe cei trei români abandonați, conducerea SLN a decis să intervină în favoarea lor, în limitele permise de statul organizației. 

PUBLICITATE
Citeşte şi
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
Comandantul petrolierului iranian „Grace 1” sechestrat cu o săptămână în urmă de autoritățile din Gibraltar și ofițerul său secund au fost arestați, astăzi, de poliția ...
Astăzi, 14 octombrie, este o zi importantă pentru navigatorii români. Grupul de lucru pentru elaborarea legii speciale privind regimul fiscal al navelor sub pavilion românesc a ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a realizat o analiză a dosarelor de daună aferente polițelor auto obligatorii (RCA), avizate de societățile de asigurare în ...
Țara noastră, prin intermediul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), reprezentată de către Dan Armeanu - vicepreședinte al Sectorului Sistemului de Pensii ...
ieri, ora 23:29 Pulsul economiei
Premierul Ludovic Orban a avut luni, 11 noiembrie 2019, o discuție pe tema salariului minim cu ministrul finanțelor, Florin Cîțu, și ministrul muncii, Violeta ...
Cantitatea de lapte de vacă colectată de unitățile procesatoare a crescut cu 16.116 tone (+1,9%), în primele nouă luni ale anului 2019, comparativ cu perioada de ...
Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Formel D GmbH (Germania) preia compania CPS S.A.S. (Franța). Ambele companii sunt furnizori de servicii care ...
Aprovizionarea navelor străine care fac escală în portul Constanța, cu cele necesare vieții și muncii la bord, se dovedește a fi o afacere atractivă având în ...
În primele nouă luni ale anului 2019, exporturile României au însumat 51.846,7 milioane euro, fiind mai mari cu 2,0% față de aceeași perioadă din 2018. Importurile au ...
Premierul Ludovic Orban a avut luni, 11 noiembrie 2019, o discuție pe tema salariului minim cu ministrul finanțelor, Florin Cîțu, și ministrul muncii, Violeta ...
Se află sub tipar un nou volum colectiv al Clubului Umoriștilor Constănțeni. Sub titlul „SATIRĂ ȘI UMOR CU VÂNT BUN DIN PUPA” sunt adunate epigrame ...
​În Monitorul Oficial din data de 6 noiembrie 2019, a fost publicat OpANAF nr. 2862/2019 care aprobă procedura de stabilire din oficiu a impozitului anual pe veniturile ...
Veste bună pentru europeni, veste bună pentru români! Economia comunitară este de șapte ani în creștere, iar previziunile Comisiei Europene arată că tendința va ...
Agenția de rating Fitch a reconfirmat atât calificativul aferent datoriei guvernamentale a României la BBB-/F-3 pentru datoria pe termen lung și scurt în valută și ...
La sfârșitul săptămânii trecute, Ministerul Finanțelor Publice a împrumutat de pe piața internă, prin emisiuni de titluri de stat, suma de 776,25 milioane de lei ...
Societatea Română de Televiziune (SRTv) vrea să obțină o frecvență de emisie care ar permite difuzarea analogică a programelor postului TVR MOLDOVA pe întreg teritoriul ...
Romgaz ar trebui să preia participația ExxonMobil în proiectul Neptun din Marea Neagră, în cazul în care americanii decid să se retragă din România, a declarat Iulian Iancu ...
România a livrat cea mai mare cantitate de grâu, porumb, floarea soarelui, boabe de soia, din Uniunea Europeană, de la 1 iulie și până în data de 3 noiembrie 2019, și ...
sambata, 9 noiembrie Pulsul economiei
În luna septembrie 2019, câștigul salarial mediu nominal brut a fost 5.041 lei, cu 60 lei (1,2%) mai mare decât în luna august 2019. Câștigul salarial mediu nominal net ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 8 noiembrie 2019, euro a câștigat 0,0018 lei, variația ...
sambata, 9 noiembrie Deparazitarea politică a statului
O liniște mormântală a cuprins instituțiile centrale ale statului. Pe holurile ministerelor și agențiilor guvernamentale e pustiu. În birouri, armatele de ...
În „Monitorul Oficial al României” nr. 648, a fot publicată OG nr. 6/ 2019 privind instituirea unor facilități fiscale care, la Capitolul II, reglementează ...
Social Politică Sănătate
Eveniment Sport Cultură-Educație
Actual Economie Fun
Tehnologie Arhiva