Transportul maritim contribuie cu doar 3,7% la emisiile de CO2 ale UE

de Ion TIȚA-CĂLIN Joi, 28 Mai 2020 151
Comisia Europeană a publicat primul raport anual privind emisiile de CO2 provenite din transportul maritim. Raportul analizează emisiile de CO2 și informațiile privind eficiența energetică a tuturor navelor cu un tonaj de peste 5.000 tone registru brut care au desfășurat activități de transport maritim legate de spațiul economic european, în 2018. Emisiile raportate de 11.600 nave au însumat peste 138 milioane tone. Această cantitate reprezintă 3,7% din emisiile totale de CO2 ale UE..

Raportul arată că aproximativ două treimi din emisiile de CO2 raportate de cele 11.600 nave sunt legate de călătorii către sau dintr-un port din afara spațiului economic european. Călătoriile din interiorul spațiului european au reprezentat doar 32% din emisiile totale de CO2, iar emisiile de la navele din interiorul porturilor spațiului economic european au reprezentat 6% din emisiile totale. Atunci când se compară emisiile de CO2 pe tipuri de nave, portcontainerele dețin cea mai mare pondere a emisiilor totale, cu peste 30%.

Eficiența energetică tehnică a flotei monitorizate este în general comparabilă cu cea a flotei mondiale (cu excepția navelor portcontainer de mici dimensiuni). Cea mai mare parte a flotei monitorizate îndeplinește deja standardele globale de eficiență energetică aplicabile în perioada 2020 - 2025. În ceea ce privește eficiența energetică operațională, marea majoritate a navelor și-au redus viteza comparativ cu 2008 (cu 15% până la 20%). Navigarea la viteze mai mici economisește energie și combustibil și poate reduce semnificativ emisiile de CO2.

Începând din 2018, UE impune companiilor de transport maritim să își monitorizeze emisiile de CO2, consumul de combustibil și alte informații relevante în timpul navigării către sau din porturile spațiului economic european, atunci când transportă mărfuri sau pasageri din motive comerciale.

Cele 11.600 de nave monitorizate în conformitate cu legislația UE reprezintă 38% din flota comercială mondială (de peste 5.000 tone registru brut) și acoperă o mare varietate de nave. Mai mult de jumătate din flota monitorizată (ca tonaj brut) este deținută de entități cu sediul în UE. Companiile grecești dețin 20% din tonajul brut, fiind urmate de companii din Japonia (9%), Germania (8%) și Singapore (7%). Proprietarii din Norvegia, Danemarca și China reprezintă fiecare 5% din tonajul brut al navelor monitorizate. 



Taguri

Alte ştiri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei