În anul 2016
Traficul de mărfuri pe canalele navigabile este în declin
Articole de la același autor
Francul elvețian a pierdut 1.47 bani
16 Februarie 2016
Cum vrea ANR să scape de coada marinarilor
12 Februarie 2016
Au fost furați 525 de stabilopozi din digul de larg
01 Aprilie 2016
Băncile din Constanța au scos la vânzare mii de apartamente, vile, spații comerciale și terenuri
05 Martie 2016
Portuarii ies în stradă pentru condițiile speciale de muncă
22 Februarie 2016
Petrolul ieftin a devenit un coșmar pentru omenire
11 Februarie 2016
2016 nu este un an bun pentru transportatorii navali români, deși raportările statisticii oficiale continuă să susțină că avem creștere economică. Evoluția traficului din porturile maritime și de pe căile interioare de navigație reflectă mai curând tendința de recesiune ce a cuprins economia mondială.
În primul trimestru al acestui an, traficul pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari s-a ridicat la 6.432.000 tone capacitate, fiind cu 3,74% mai mare față de programul stabilit pentru această perioadă. În schimb, față de primul trimestru al anului 2015, s-a înregistrat o scădere de 15,03%.
Volumul de marfă tranzitată e mai mic cu 13,22% față de anul precedent. Din cantitatea totală de 2.948.000 tone, cereale reprezintă 37%, minereurile și produsele de carieră - 33%, cocsul - 8%, iar produsele energetice - 7%.
Traficul intern a urcat de la 38%, în primul trimestru al lui 2015, la 47%, în aceeași perioadă din 2016. Traficul în contul Serbiei a coborât la 26%, iar cel în contul Ungariei, la 12%.
Principala cauză a diminuării traficului în 2016 este seceta din anul precedent, care a afectat dramatic recoltele agricole din România, Serbia și Ungaria, precum și can-titățile de grâne și semințe uleioase destinate exportului.
Transportatorii speră că traficul se va relansa în a doua jumătate a anului și își pun speranțele în noua recoltă de cereale.
În primul trimestru al acestui an, traficul pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari s-a ridicat la 6.432.000 tone capacitate, fiind cu 3,74% mai mare față de programul stabilit pentru această perioadă. În schimb, față de primul trimestru al anului 2015, s-a înregistrat o scădere de 15,03%.
Volumul de marfă tranzitată e mai mic cu 13,22% față de anul precedent. Din cantitatea totală de 2.948.000 tone, cereale reprezintă 37%, minereurile și produsele de carieră - 33%, cocsul - 8%, iar produsele energetice - 7%.
Traficul intern a urcat de la 38%, în primul trimestru al lui 2015, la 47%, în aceeași perioadă din 2016. Traficul în contul Serbiei a coborât la 26%, iar cel în contul Ungariei, la 12%.
Principala cauză a diminuării traficului în 2016 este seceta din anul precedent, care a afectat dramatic recoltele agricole din România, Serbia și Ungaria, precum și can-titățile de grâne și semințe uleioase destinate exportului.
Transportatorii speră că traficul se va relansa în a doua jumătate a anului și își pun speranțele în noua recoltă de cereale.
Comentează știrea
coman
6 aprilie 2016
canal
Canalul se justifica in societatea comunista unde statul construia industrie grea. Romania nu are oameni intreprinzatori capabili sa construiasca combinate cu imprumut de la banci. La asta trebuie sa adaugam si sabotajul fostilor prieteni. Cu ce produce vestul nu se pune in miscare canalul. Sa nu uitam reactia locala si din tara la Vestalpine.
Articole pe aceeași temă
Marţi, 02 Februarie 2016
Vineri, 13 Noiembrie 2015
Marţi, 10 Noiembrie 2015
Luni, 28 Septembrie 2015
Miercuri, 27 Mai 2015
Miercuri, 08 Aprilie 2015
Miercuri, 18 Februarie 2015
Marţi, 03 Februarie 2015
Vineri, 23 Octombrie 2015
Vineri, 27 Martie 2015