Traficul de mărfuri din porturile Constanța, Midia și Mangalia a depășit nivelul din 2015
292
Articole de la același autor
E jale mare în portul Constanța! De două zile autoritățile nu mai iau șpagă de la nave!
08 Octombrie 2016
Atenție, studenți de la marină: Europa are nevoie de specialiști în serviciile de la uscat!
19 Octombrie 2016
Navigatorii români sunt condamnați să fie foarte bine pregătiți
20 Octombrie 2016
Ovidiu Cupșa a pus-o de-o colaborare cu americanii
28 Octombrie 2016
Flota mondială are nevoie de ofițeri. Cum îi ajută UMC pe absolvenți să se îmbarce?
07 Noiembrie 2016
Atenție, se primesc proiecte de finanțare pentru sănătate!
18 Octombrie 2016
Traficul de mărfuri din porturile maritime românești a înregistrat un reviriment în a doua parte a anului, reușind să recupereze deficitul din intervalul ianuarie - iunie și chiar să raporteze o ușoară creștere. La aceasta a contribuit mai cu seamă recolta bună de cereale din vară. În primele zece luni ale anului 2016, cele trei porturi, Constanța, Midia și Mangalia, au derulat împreună 49.107.915 tone de mărfuri, cu 2,69% mai mult față de aceeași perioadă din 2015. Este de așteptat ca, în următoarele luni, traficul general de mărfuri să crească pe seama cantităților mai mari de cereale.
Dar să vedem care a fost evoluția traficului pe grupe de mărfuri:
a. în creștere față de anul precedent
- petrol brut - 6.122.435 tone (+6,46%);
- articole diverse - 5.954.093 tone (+4,64%);
- produse petroliere - 4.702.236 tone (+9,68%);
- minereuri și deșeuri neferoase - 2.631.750 tone (+7,30%);
- semințe uleioase - 2.516.679 tone (+49,28%);
- îngrășăminte - 2.465.022 tone (+82,31%);
- minereuri de fier și fier vechi - 2.181.790 tone (+4,12%);
- produse metalice - 1.780.070 tone (+1,37%);
- produse alimentare - 692.079 tone (+2,45%);
- minerale brute sau prelucrate - 287.003 tone (+10,46%);
- ciment - 158.674 tone (+26,96%);
- animale vii - 83.574 tone (+59,79%);
- celuloză și deșeuri de hârtie - 68.032 tone (+27,21%);
b. în scădere față de anul precedent
- cereale - 16.244.609 tone (-4,82%);
- cărbune - 1.853.611 tone (-35,85%);
- produse chimice - 565.047 tone (-2,80%);
- lemn, plută - 481.806 tone (-33,19%);
- echipamente, mașini - 307.241 tone (-2,93%);
- cartofi, legume, fructe proaspete - 5.696 tone (-12,21%).
În primele zece luni ale anului 2016, Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 42.812.027 tone de mărfuri, în creștere cu 1,98% față de perioada de referință din 2015. Grânele și semințele uleioase continuă să dețină ponderea cea mai mare în fluxurile totale de mărfuri, aceasta crescând de la 39,35%, la sfârșitul lunii iulie 2016, la 43,82%, la 31 octombrie.
Traficul de containere din portul Constanța a totalizat 5.954.089 tone, respectiv 607.329 TEU, în creștere cu 4,66%, respectiv +6,51%, dar rămâne cu mult sub nivelul capacităților de operare existente.
Portul petrolier Midia prezintă o creștere semnificativă de trafic și o mai mare diversificare a mărfurilor manipulate. În intervalul ianuarie - octombrie 2016, a derulat 6.080.418 tone, cu 7,79% mai mult decât în perioada similară a anului precedent. Evoluția s-a datorat, în principal, cantităților de petrol mai mari cu 18,08%.
Micuțul port Mangalia a derulat 215.470 tone, cu 8,85% peste nivelul atins în primele zece luni ale anului 2015.
Să vedem care a fost evoluția fluxurilor de mărfuri pe malul opus al Mării Negre. Porturile rusești au raportat un trafic de 199,7 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 3,3%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 107,6 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 2,2%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Kavkaz - 27,1 milioane tone (+1,1%), Taman - 10,8 milioane de tone (+11,5%), Rostov pe Don – 10,9 milioane tone (+16,4%), Kerch - 7,9 milioane tone (+28,9%), Yeisk - 3,4 milioane tone (+10,2%), Temryuk – 2,4 milioane tone (+15,0%), Tuapse – 20,6 milioane tone (-3,0%), Azov - 5,4 milioane tone (-5,6%) și Taganrog - 1,9 milioane tone (-20,8%).
În Ucraina, portul Illichivsk a manipulat 12,9 milioane tone de mărfuri, cu 10% mai puțin decât în aceași perioadă din 2015.
Dar să vedem care a fost evoluția traficului pe grupe de mărfuri:
a. în creștere față de anul precedent
- petrol brut - 6.122.435 tone (+6,46%);
- articole diverse - 5.954.093 tone (+4,64%);
- produse petroliere - 4.702.236 tone (+9,68%);
- minereuri și deșeuri neferoase - 2.631.750 tone (+7,30%);
- semințe uleioase - 2.516.679 tone (+49,28%);
- îngrășăminte - 2.465.022 tone (+82,31%);
- minereuri de fier și fier vechi - 2.181.790 tone (+4,12%);
- produse metalice - 1.780.070 tone (+1,37%);
- produse alimentare - 692.079 tone (+2,45%);
- minerale brute sau prelucrate - 287.003 tone (+10,46%);
- ciment - 158.674 tone (+26,96%);
- animale vii - 83.574 tone (+59,79%);
- celuloză și deșeuri de hârtie - 68.032 tone (+27,21%);
b. în scădere față de anul precedent
- cereale - 16.244.609 tone (-4,82%);
- cărbune - 1.853.611 tone (-35,85%);
- produse chimice - 565.047 tone (-2,80%);
- lemn, plută - 481.806 tone (-33,19%);
- echipamente, mașini - 307.241 tone (-2,93%);
- cartofi, legume, fructe proaspete - 5.696 tone (-12,21%).
În primele zece luni ale anului 2016, Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 42.812.027 tone de mărfuri, în creștere cu 1,98% față de perioada de referință din 2015. Grânele și semințele uleioase continuă să dețină ponderea cea mai mare în fluxurile totale de mărfuri, aceasta crescând de la 39,35%, la sfârșitul lunii iulie 2016, la 43,82%, la 31 octombrie.
Traficul de containere din portul Constanța a totalizat 5.954.089 tone, respectiv 607.329 TEU, în creștere cu 4,66%, respectiv +6,51%, dar rămâne cu mult sub nivelul capacităților de operare existente.
Portul petrolier Midia prezintă o creștere semnificativă de trafic și o mai mare diversificare a mărfurilor manipulate. În intervalul ianuarie - octombrie 2016, a derulat 6.080.418 tone, cu 7,79% mai mult decât în perioada similară a anului precedent. Evoluția s-a datorat, în principal, cantităților de petrol mai mari cu 18,08%.
Micuțul port Mangalia a derulat 215.470 tone, cu 8,85% peste nivelul atins în primele zece luni ale anului 2015.
Să vedem care a fost evoluția fluxurilor de mărfuri pe malul opus al Mării Negre. Porturile rusești au raportat un trafic de 199,7 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 3,3%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 107,6 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 2,2%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Kavkaz - 27,1 milioane tone (+1,1%), Taman - 10,8 milioane de tone (+11,5%), Rostov pe Don – 10,9 milioane tone (+16,4%), Kerch - 7,9 milioane tone (+28,9%), Yeisk - 3,4 milioane tone (+10,2%), Temryuk – 2,4 milioane tone (+15,0%), Tuapse – 20,6 milioane tone (-3,0%), Azov - 5,4 milioane tone (-5,6%) și Taganrog - 1,9 milioane tone (-20,8%).
În Ucraina, portul Illichivsk a manipulat 12,9 milioane tone de mărfuri, cu 10% mai puțin decât în aceași perioadă din 2015.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 16 Noiembrie 2016
Socep - o companie 100% românească - face investiții de zeci de milioane de euro în portul Constanța
Sâmbătă, 12 Noiembrie 2016
Luni, 24 Octombrie 2016
Marţi, 18 Octombrie 2016
Luni, 17 Octombrie 2016
Sâmbătă, 15 Octombrie 2016
Miercuri, 16 Noiembrie 2016
Luni, 07 Noiembrie 2016
Vineri, 28 Octombrie 2016
Miercuri, 26 Octombrie 2016