Silviu Stanciu, președintele federației "Trans Conex":

"Ținta noastră este să unim întreaga mișcare sindicală din sectorul transporturilor navale"

599

Articole de la același autor

Federația Sindicală "Trans Conex" se va afilia la Convenția Sindicală Națională a Transportatorilor din România (CSNTR). Această structură sindicală a negociat contractele colective de muncă din ramura transporturi până în 2011, când Parlamentul a modificat Legea dialogului social și Codul muncii, desființând contractul colectiv de muncă la nivel național și făcând aproape imposibilă negocierea contractelor la nivel de sector.


"Împreună cu toate sindicatele din transporturi, ne vom strădui să întărim această organizație și să obținem modificarea legislației, astfel încât să putem negocia un contract de muncă pentru sectorul transporturi. Desigur, va fi destul de greu să ne atingem obiectivul, având în vedere faptul că organizațiile patronatele nu vor să obțină reprezentativitatea, pentru a putea negocia cu noi. Prin întărirea Convenției Sindicale, sperăm să punem în mișcare lucrurile și, în câțiva ani, să reușim să negociem un contract colectiv de muncă, de care să beneficieze lucrătorii din transportul naval, feroviar, rutier și aerian", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Silviu Stanciu, președintele Federației "Trans Conex". 


Această organizație este una dintre cele mai tinere și dinamice structuri federative din mișcarea sindicală constănțeană. În cei trei ani de existență, un număr de 24 de organizații sindicale, cu circa 4.700 de membri, i s-au afiliat. 
Astăzi, în București, are loc adunarea generală a Convenției Sindicale Naționale a Transportatorilor din România, la care vor fi alese noile organe de conducere și se va modifica statutul organizației. 


Negocieri colective în portul Constanța 
În prezent, Federația Sindicală "Trans Conex" este implicată în negocierea contratului colectiv de muncă la compania North Star Shipping din portul Constanța. Discuțiile la "masa verde" au început în urmă cu două săptămâni. 
"În fapt, federația noastră negociază în numele sindicatelor din cele trei societăți care au fuzionat în actuala NSS și care, de acum înainte, vor avea un singur contract colectiv de muncă, sperăm cu clauze cât mai bune pentru salariați", a precizat Silviu Stanciu. 
În paralel, Federația Sindicală "Trans Conex" sprijină sindicatul din compania United Shipping Agency din portul Constanța, în negocierea noului contract colectiv de muncă. 
Spre sfârșitul lunii martie, federația va începe negocierile cu Administrația Portului Fluvial Giurgiu, al cărei sindicat a rămas fără reprezentativitate. 


Unirea Sindicatelor Portuare Române 
Proiectul sindicatului unic la nivelul sectorului de activitate "transporturi navale și servicii conexe" se află într-o fază avansată. Organizația a luat naștere prin fuziunea a cinci entități: Sindicatul Lucrătorilor Portuari din Minmetal, Sindicatul Operativ NSS, Sindicatul Liber Dunăre - Giurgiu, Sindicatul Navigatorilor Fluviali pe Dunăre și Sindicatul Liber Decirom. 
Noua organizație a fost recunoscută de instanța de judecată sub numele Unirea Sindicatelor Portuare Române și are peste 700 de membri. În perioada următoare, va avea loc fuziunea cu alte șapte sindicate portuare, care și-au exprimat acordul de principiul, astfel că numărul membrilor noii structuri se va ridica la peste 2.000. 
"Ne dorim să atragem cât mai mulți membri din unitățile care nu au organizate sindicate. Conform statutului noului sindicat, este nevoie de un nucleu de minim 15 membri într-o societate comercială, pentru a se înscrie în organizație. În porturi există societăți cu minim 21 de angajați. Dacă vom reuși să organizăm acele nuclee sindicale, vom putea determina administrațiile respectivelor firme să vină la masa negocierilor cu federația. Ținta noastră este ca, în următorii patru ani, să unim întreaga mișcare sindicală din sectorul transporturilor navale și serviciilor conexe. Sunt convins că toți colegii noștri vor înțelege importanța și miza acestui sindicat, organizat după modelul sindicatelor din marile porturi europene", a afirmat președintele federației "Trans Conex". 


Protecție pentru membrii de sindicat 
Organizarea sindicatului unic la nivel de sector va spori forța mișcării sindicale și prin faptul că liderii organizației nu vor mai fi dependenți de un patron sau altul și nu vor mai fi influențabili, susține Silviu Stanciu. Pe perioada mandatului, contractele lor de muncă cu angajatorii vor fi suspendate, urmând ca liderii să fie plătiți de sindicat. 


"În prezent, sindicatul unic are o conducere provizorie. La această oră, membrii sindicatelor care au fuzionat semnează cererile de retragere din vechile structuri și de înscriere în noul sindicat. Cât de curând, va avea loc adunarea generală și alegerea organelor de conducere. 


Cotizația va fi în sumă fixă și va putea fi achitată prin una din cele trei modalități: pe ștatul de plată, prin virament bancar sau prin plata cu chitanță. Avem situații în care mulți angajați, în special din cadrul TESA, nu vor ca patronul să afle că sunt membri de sindicat. De aceea, vor avea posibilitatea să aleagă modalitatea de plată cea mai convenabilă. Ne dorim ca, pe viitor, niciunui membru de sindicat să nu i se mai rețină cotizația pe ștatul de plată, în acest scop vom realiza înțelegeri cu băncile comerciale", a dezvăluit liderul federației "Trans Conex". 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.9546 secunde