Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
Silviu Stanciu, președintele federației „Trans Conex”:

„Ținta noastră este să unim întreaga mișcare sindicală din sectorul transporturilor navale”

Ştire online publicată Miercuri, 20 Februarie 2019
de Ion TIȚA-CĂLIN

Federația Sindicală „Trans Conex” se va afilia la Convenția Sindicală Națională a Transportatorilor din România (CSNTR). Această structură sindicală a negociat contractele colective de muncă din ramura transporturi până în 2011, când Parlamentul a modificat Legea dialogului social și Codul muncii, desființând contractul colectiv de muncă la nivel național și făcând aproape imposibilă negocierea contractelor la nivel de sector.

„Împreună cu toate sindicatele din transporturi, ne vom strădui să întărim această organizație și să obținem modificarea legislației, astfel încât să putem negocia un contract de muncă pentru sectorul transporturi. Desigur, va fi destul de greu să ne atingem obiectivul, având în vedere faptul că organizațiile patronatele nu vor să obțină reprezentativitatea, pentru a putea negocia cu noi. Prin întărirea Convenției Sindicale, sperăm să punem în mișcare lucrurile și, în câțiva ani, să reușim să negociem un contract colectiv de muncă, de care să beneficieze lucrătorii din transportul naval, feroviar, rutier și aerian”, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Silviu Stanciu, președintele Federației „Trans Conex”. 

Această organizație este una dintre cele mai tinere și dinamice structuri federative din mișcarea sindicală constănțeană. În cei trei ani de existență, un număr de 24 de organizații sindicale, cu circa 4.700 de membri, i s-au afiliat. 
Astăzi, în București, are loc adunarea generală a Convenției Sindicale Naționale a Transportatorilor din România, la care vor fi alese noile organe de conducere și se va modifica statutul organizației. 

Negocieri colective în portul Constanța 
În prezent, Federația Sindicală „Trans Conex” este implicată în negocierea contratului colectiv de muncă la compania North Star Shipping din portul Constanța. Discuțiile la „masa verde” au început în urmă cu două săptămâni. 
„În fapt, federația noastră negociază în numele sindicatelor din cele trei societăți care au fuzionat în actuala NSS și care, de acum înainte, vor avea un singur contract colectiv de muncă, sperăm cu clauze cât mai bune pentru salariați”, a precizat Silviu Stanciu. 
În paralel, Federația Sindicală „Trans Conex” sprijină sindicatul din compania United Shipping Agency din portul Constanța, în negocierea noului contract colectiv de muncă. 
Spre sfârșitul lunii martie, federația va începe negocierile cu Administrația Portului Fluvial Giurgiu, al cărei sindicat a rămas fără reprezentativitate. 

Unirea Sindicatelor Portuare Române 
Proiectul sindicatului unic la nivelul sectorului de activitate „transporturi navale și servicii conexe” se află într-o fază avansată. Organizația a luat naștere prin fuziunea a cinci entități: Sindicatul Lucrătorilor Portuari din Minmetal, Sindicatul Operativ NSS, Sindicatul Liber Dunăre - Giurgiu, Sindicatul Navigatorilor Fluviali pe Dunăre și Sindicatul Liber Decirom. 
Noua organizație a fost recunoscută de instanța de judecată sub numele Unirea Sindicatelor Portuare Române și are peste 700 de membri. În perioada următoare, va avea loc fuziunea cu alte șapte sindicate portuare, care și-au exprimat acordul de principiul, astfel că numărul membrilor noii structuri se va ridica la peste 2.000. 
„Ne dorim să atragem cât mai mulți membri din unitățile care nu au organizate sindicate. Conform statutului noului sindicat, este nevoie de un nucleu de minim 15 membri într-o societate comercială, pentru a se înscrie în organizație. În porturi există societăți cu minim 21 de angajați. Dacă vom reuși să organizăm acele nuclee sindicale, vom putea determina administrațiile respectivelor firme să vină la masa negocierilor cu federația. Ținta noastră este ca, în următorii patru ani, să unim întreaga mișcare sindicală din sectorul transporturilor navale și serviciilor conexe. Sunt convins că toți colegii noștri vor înțelege importanța și miza acestui sindicat, organizat după modelul sindicatelor din marile porturi europene”, a afirmat președintele federației „Trans Conex”. 

Protecție pentru membrii de sindicat 
Organizarea sindicatului unic la nivel de sector va spori forța mișcării sindicale și prin faptul că liderii organizației nu vor mai fi dependenți de un patron sau altul și nu vor mai fi influențabili, susține Silviu Stanciu. Pe perioada mandatului, contractele lor de muncă cu angajatorii vor fi suspendate, urmând ca liderii să fie plătiți de sindicat. 

„În prezent, sindicatul unic are o conducere provizorie. La această oră, membrii sindicatelor care au fuzionat semnează cererile de retragere din vechile structuri și de înscriere în noul sindicat. Cât de curând, va avea loc adunarea generală și alegerea organelor de conducere. 

Cotizația va fi în sumă fixă și va putea fi achitată prin una din cele trei modalități: pe ștatul de plată, prin virament bancar sau prin plata cu chitanță. Avem situații în care mulți angajați, în special din cadrul TESA, nu vor ca patronul să afle că sunt membri de sindicat. De aceea, vor avea posibilitatea să aleagă modalitatea de plată cea mai convenabilă. Ne dorim ca, pe viitor, niciunui membru de sindicat să nu i se mai rețină cotizația pe ștatul de plată, în acest scop vom realiza înțelegeri cu băncile comerciale”, a dezvăluit liderul federației „Trans Conex”. 

PUBLICITATE
Alte ştiri din sectiunea Economie
Bonurile fiscale în valoare de 695 de lei emise în data de 17 iunie au ieșit câștigătoare la extragerea Loteriei bonurilor fiscale de duminică, 21 iulie 2019.La această extragere ...
În urma publicării de către Eurostat (Oficiul informatic al Uniunii Europene) a situației evoluției deficitului bugetar al statelor comunitare, din care rezultă că, în ...
Cargoul de mărfuri generale „Paksoy 1” a fost atacat și abordat de pirați, în Golful Guineei, într-o zonă aflată la SV de Port Harcourt, Nigeria. Nava ...
Tancul LPG  „Gas Aegean” a fost nevoit să-și întrerupă voiajul dinspre Lavera, Franța, spre Cudallore, India, și să acosteze în portul Trincomalee ...
În primul semestru al anului 2019, pe mările și oceanele lumii au avut loc 28 de atacuri asupra navelor, din care trei eșuate, a anunțat ReCAAP Information Sharing ...
În edițiile anterioare ale documentarului nostru dedicat industriei portuare, am prezentat evoluția veniturilor și profitului unui număr de 24 de operatori din ...
Un incendiu s-a produs în sala mașinilor de pe nava „Xin Yu Jin Xiang”, specializată în transportul pasagerilor și al mărfurilor. Incidentul a avut loc în ...
Cargoul de mărfuri generale „LCTEvelia” s-a scufundat într-o zonă situată în estul Golfului Guineea. Vasul plecase din Douala, Camerun, spre Libreville, Gabon, și ...
Muncitorii sindicalizați de la Hyundai Heavy Industries, cel mai mare constructor de nave din lume, au decis să intre în grevă, din cauza lipsei de progrese în cadrul ...
Până vineri, 19 iulie, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a eliberat un număr de 6.781 adeverințe pentru beneficiarii schemelor de plată ...
Avantajele competitive oferite de mediul de afaceri din România și oportunitățile de investiții pe piața autohtonă, cu posibilitatea extinderii pe cea ...
În mijlocul verii, portul Constanța are mult de lucru. Macaralele, podurile rulante, benzile transportoare și pompele de absorbție duc tot greul. Din pântecele ...
Având în vedere declarațiile oficiale privind implicarea organizațiilor sindicale în lupta împotriva corupției, Federația „Solidaritatea Sanitară” ...
Federația Internațională a Transporturilor (ITF) a cerut guvernului din Sri Lanka să-l elibereze imediat pe navigatorul ucrainean Gennadiy Gavrilov și să îl lase să ...
„Cuget Liber” vă prezintă clasamentul unui număr de 24 de operatori portuari, realizat în funcție de profitul brut (pierderea brută) obținut în anul 2018 (în ...
În ediția din 18 iulie 2019 a cotidianului „Cuget Liber“, am prezentat prima parte a documentarului nostru privind evoluția industriei portuare în anul 2018 ...
Asigurarea intervenției pentru prevenirea și stingerea incendiilor și intervenție în situații de urgență la obiectivele Companiei Naționale ...
Rompetrol Rafinare anunță continuarea programului de remediere și ecologizare a batalelor istorice din cadrul rafinăriei Vega Ploiești și trecerea în etapa cea mai importantă ...
HG nr. 33/2018 privind stabilirea contravențiilor care intră sub incidența Legii prevenirii nr. 270/2017 va fi modificată. Ministerul Finanțelor Publice a constatat ...
„Cuget Liber” vă prezintă clasamentul unui număr de 24 operatori din portul Constanța, realizat în funcție de veniturile obținute în 2018 (în paranteze ...
Social Politică Sănătate
Eveniment Sport Cultură-Educație
Economie Actual Fun
Arhiva