Știri din industriile mării

de Ion TIȚA-CĂLIN Luni, 02 Martie 2020 168
La data de 1 martie 2020, în șantierele navale românești de la Marea Neagră, se aflau, la reparații, o flotilă de 13 nave străine. Din total, patru nave sunt reparate la Șantierul Naval Constanța, patru nave la Mangalia și cinci nave la Midia.

XXX

Ieri, în portul Constanța, se aflau sub operațiuni de încărcare - descărcare un număr de 29 nave, în zona Midia, 2 nave, iar la Mangalia, o singură navă. Din totalul de 32 de nave, 9 nave operează cereale, 2 nave - hidrocarburi, o navă - produse chimice, o navă - șrot, 2 nave - ciment, o navă - containere, 6 nave - produse metalice, o navă - cherestea, 3 nave - fier vechi, 2 nave - animale vii și o navă - autoturisme. Navele aflate sub operare sunt, în general, de capacitate mică și medie. Cele mai mari sunt navele „India Vision” (229 metri lungime), care încarcă 55.000 tone de porumb, și „Cotinga” (229 metri lungime), care încarcă 75.800 tone de grâu, în terminalul USA.

În rada portului Constanța, așteaptă 6 nave să intre la operare, iar la Mangalia, o navă.

XXX

Un număr de 59 de nave cu mărfuri și-au anunțat sosirea în portul Constanța, în următoarele două săptămâni, iar în zona Midia vor veni 11 nave. Din totalul de 70 de nave, 20 de nave sunt cu mărfuri containerizate, 4 nave vor opera produse metalurgice, 8 nave vor descărca hidrocarburi, 12 nave vor încărca cereale, o navă va descărca materii prime siderurgice, 5 nave - produse chimice și îngrășăminte, 2 nave - cărbune, 4 nave vor încărca fier vechi, 5 nave - autovehicule, o navă - șrot, o navă - minerale brute, o navă - cherestea, o navă - ulei de floarea soarelui și o navă - animale vii.

Printre cele mai mari nave așteptate, se numără portcontainerele „Maersk Kitira”, „Maersk Klapieda”, „Maersk Kyrenia”, „Santa Cruz” și „CMA CGM Volga”, fiecare având 300 metri lungime. 

Taguri

Alte ştiri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei