Șoferii UBER vor putea fi sancționați, printr-un proiect de ordonanță al Ministerului Dezvoltării
Articole recomandate
Alegeri la Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța. Mihai Daraban, reales președinte al CCINA
19 Aprilie 2024
Investiție majoră în Portul Constanța, printr-un parteneriat public privat cu investitori din Emiratele Arabe Unite
18 Aprilie 2024
CECCAR: Ediţia a doua a Concursului de cultură şi educaţie financiar-contabilă, la Liceul „Virgil Madgearu”
18 Aprilie 2024
Țițeiul kazah KEBCO, în topul cererii europene
18 Aprilie 2024
„Portul Constanţa a devenit cel mai important hub de distribuţie la Marea Neagră pentru Europa Centrală şi de Est”
18 Aprilie 2024
Un proiect de Ordonanță de Urgență al Ministerului Dezvoltări Regionale și Administrației Publice vine să închidă portițele prin care șoferii UBER scăpau neamendați.
Proiectul în cauză a fost publicat la finele săptămânii trecute pe situl ministerului la această adresă și se află în dezbatere publică până în data de 25 mai.
Ce prevede proiectul
Proiectul aduce noutăți în privința a trei aspecte, anume șoferii UBER și servicii similare, precum și taximetriștii care desfășoară activitate în altă localitate decât cea în care au autorizație.
Prevederile legii 38 din 2003 privind transportul în regim de taxi și închiriere prevedea sancționarea șoferilor care practică "în mod repetat", contra cost, transportul de persoane. Ori, tocmai caracterul repetitiv era greu de probat de autorități. "Un alt aspect constatat în practică, îl reprezintă dificultatea sancționării cu amenda ce se aplică potrivit art. 55, pct. 3, lit h) din Legea nr. 38/2003, persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul (....) este dificil ca organele de control să probeze caracterul repetitiv al faptei, astfel încât să poată aplica sancțiunea, neexistând posibilitatea efectivă de a monitoriza de câte ori o persoană exercită activitatea de transport persoane în regim de taxi în altă localitate decât cea de autorizare, prin staționarea în acea localitate", spune nota de fundamentare. Proiectul prevede renunțarea la particula "în mod repetitiv".
Al doilea aspect privește posibilitatea taximetriștilor de a derula activități în alte localități decât cele în care sunt autorizați. În acest caz portița folosită era partea de prevedere care cerea ca staționarea să aibă loc "în mod permanent" pentru ca șoferul să fie sancționat. Și in acest caz Ministerul Dezvoltării propune renunțarea la caracterul permanent al staționării.
Și în fine noua lege își va lărgi sensul dispeceratului de taxi. În vitor, pe lângă ceea ce se înțelege în prezent ca dispecerat, se vor introduce și aplicațiile web sau pe telefon dacă acestea au scopul preluării de comenzi de transport.
Dispeceratul taxi este definit ca "activitate conexă transportului în regim de taxi, marfă sau bunuri, autorizată de autoritatea de autorizare, care permite preluarea comenzilor de transport prin intermediul telefonului, aplicației informatice mobile de taxi sau alte mijloace ce pot fi descărcate cu ajutorul internetului și le transmite taximetristului prin stația radio de emisie-recepție, prin intermediul aplicației informatice mobile de taxi conectată la internet".
Persoanele care efectuează servicii de transport fără autorizație pot fi sancționate, conform legii 265 din 2007, cu amendă cuprinsă între 25.000 lei și 50.000 lei.
Proiectul nu aduce ameliorări în privința aspectelor care nemulțumesc în prezent clienții firmelor de taximetrie cum ar fi refuzul efectuării unei curse, stabilirea arbitrară a costului călătoriei de către taximetrist, comportamentul neadecvat al acestora, etc.
Ce prevede proiectul
Proiectul aduce noutăți în privința a trei aspecte, anume șoferii UBER și servicii similare, precum și taximetriștii care desfășoară activitate în altă localitate decât cea în care au autorizație.
Prevederile legii 38 din 2003 privind transportul în regim de taxi și închiriere prevedea sancționarea șoferilor care practică "în mod repetat", contra cost, transportul de persoane. Ori, tocmai caracterul repetitiv era greu de probat de autorități. "Un alt aspect constatat în practică, îl reprezintă dificultatea sancționării cu amenda ce se aplică potrivit art. 55, pct. 3, lit h) din Legea nr. 38/2003, persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul (....) este dificil ca organele de control să probeze caracterul repetitiv al faptei, astfel încât să poată aplica sancțiunea, neexistând posibilitatea efectivă de a monitoriza de câte ori o persoană exercită activitatea de transport persoane în regim de taxi în altă localitate decât cea de autorizare, prin staționarea în acea localitate", spune nota de fundamentare. Proiectul prevede renunțarea la particula "în mod repetitiv".
Al doilea aspect privește posibilitatea taximetriștilor de a derula activități în alte localități decât cele în care sunt autorizați. În acest caz portița folosită era partea de prevedere care cerea ca staționarea să aibă loc "în mod permanent" pentru ca șoferul să fie sancționat. Și in acest caz Ministerul Dezvoltării propune renunțarea la caracterul permanent al staționării.
Și în fine noua lege își va lărgi sensul dispeceratului de taxi. În vitor, pe lângă ceea ce se înțelege în prezent ca dispecerat, se vor introduce și aplicațiile web sau pe telefon dacă acestea au scopul preluării de comenzi de transport.
Dispeceratul taxi este definit ca "activitate conexă transportului în regim de taxi, marfă sau bunuri, autorizată de autoritatea de autorizare, care permite preluarea comenzilor de transport prin intermediul telefonului, aplicației informatice mobile de taxi sau alte mijloace ce pot fi descărcate cu ajutorul internetului și le transmite taximetristului prin stația radio de emisie-recepție, prin intermediul aplicației informatice mobile de taxi conectată la internet".
Persoanele care efectuează servicii de transport fără autorizație pot fi sancționate, conform legii 265 din 2007, cu amendă cuprinsă între 25.000 lei și 50.000 lei.
Proiectul nu aduce ameliorări în privința aspectelor care nemulțumesc în prezent clienții firmelor de taximetrie cum ar fi refuzul efectuării unei curse, stabilirea arbitrară a costului călătoriei de către taximetrist, comportamentul neadecvat al acestora, etc.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Luni, 21 Mai 2018
Luni, 21 Mai 2018
Luni, 21 Mai 2018
Luni, 21 Mai 2018
Luni, 21 Mai 2018
Duminică, 20 Mai 2018
Duminică, 20 Mai 2018
Luni, 21 Mai 2018
Luni, 21 Mai 2018
Duminică, 20 Mai 2018
Luni, 21 Mai 2018