Soarta companiei Daewoo - Mangalia se decide până pe 7 martie 2018

506
Soarta companiei Daewoo - Mangalia se decide până pe 7 martie 2018 - soartadmhi-1519151794.jpg

Articole de la același autor

Conducerea Sindicatului Liber Navalistul, din cadrul companiei mixte româno - sud coreene Daewoo - Mangalia Heavy Industries, a prezentat, într-un comunicat de presă, detaliile întâlnirii de vineri, 16 februarie 2018, cu Dănuț Andrușca, ministrul Economiei. 


În cadrul ei, delegația sindicală a solicitat informații privind termenul de finalizare a negocierilor dintre statul român și compania DSME, acționarul majoritar al Daewoo - Mangalia, pentru preluarea pachetului majoritar de acțiuni. De asemenea, a dorit să afle care sunt intențiile statului privind viitorul acestei societăți. 


Sindicatul i-a prezentat ministrului situația dramatică a companiei. În prezent, aceasta se confruntă cu scăderea volumului de activitate, întrucât nu mai are comenzi, și lipsa frontului de lucru pentru mai multe categorii de salariați (vopsitori, sablatori, electricieni, mecanici, o parte din personalul TESA și din cadrul departamentului Probe de mare). Din acest motiv, s-a recurs la delegarea temporară a salariaților care nu mai aveau încărcare la alte șantiere navale (Vard  Tulcea și Vard Brăila). 


Pe de altă parte, numărul salariaților este în scădere din cauza migrației forței de muncă spre șantiere navale din străinătate și România, ca urmare a stării de incertitudine și a diminuării veniturilor. În prezent, nivelul salariilor de la Daewoo - Mangalia Heavy Industries este mai mic comparativ cu celelalte șantiere navale din țară.
Delegația sindicală a solicitat finalizarea rapidă a negocierilor, pentru a se ieși din criza în care a ajuns compania.
Ministrul Economiei le-a declarat sindicaliș-tilor că se va lua o decizie privind exercitarea dreptului de preemțiune de către statul român înainte de 7 martie 2018, dată la care expiră perioada până la care o poate face, după cum prevede actul constitutiv al companiei DMHI.


Dănuț Andrușca a afirmat că se află în negocieri avansate cu potențialii investitori interesați de șantierul naval, tratative ce se vor finaliza în curând. 


Una dintre variantele propuse în cadrul negocierilor cu potențialul investitor este ca, în urma transferului de acțiuni, statul român să dețină pachetul de control de 51%, iar partenerul, 49%.


★ ★ ★


Mai mult ca sigur că este vorba de Damen Group. După cum se știe, este singurul investitor care s-a arătat interesat de această tranzacție și chiar a semnat un contract cu sud-coreenii.


Miza preluării controlului asupra DMHI nu este dorința statului român de a deveni constructor de nave. Interesul lui este legat de cea mai tare afacere a ultimelor trei decenii: construcția și mentenanța a patru corvete. În joc sunt 1,6 miliarde de euro. Companiei Daewoo - Mangalia sau cum se va numi după preluare i se va încredința contractul de construcție a navelor militare și, astfel, o mare parte din banii investiți se va întoarce la bugetul statului sub formă de impozite, taxe și profit. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5389 secunde