Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Soarta companiei Daewoo - Mangalia se decide până pe 7 martie 2018

Ştire online publicată Miercuri, 21 Februarie 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN

Conducerea Sindicatului Liber Navalistul, din cadrul companiei mixte româno - sud coreene Daewoo - Mangalia Heavy Industries, a prezentat, într-un comunicat de presă, detaliile întâlnirii de vineri, 16 februarie 2018, cu Dănuț Andrușca, ministrul Economiei. 

În cadrul ei, delegația sindicală a solicitat informații privind termenul de finalizare a negocierilor dintre statul român și compania DSME, acționarul majoritar al Daewoo - Mangalia, pentru preluarea pachetului majoritar de acțiuni. De asemenea, a dorit să afle care sunt intențiile statului privind viitorul acestei societăți. 

Sindicatul i-a prezentat ministrului situația dramatică a companiei. În prezent, aceasta se confruntă cu scăderea volumului de activitate, întrucât nu mai are comenzi, și lipsa frontului de lucru pentru mai multe categorii de salariați (vopsitori, sablatori, electricieni, mecanici, o parte din personalul TESA și din cadrul departamentului Probe de mare). Din acest motiv, s-a recurs la delegarea temporară a salariaților care nu mai aveau încărcare la alte șantiere navale (Vard  Tulcea și Vard Brăila). 

Pe de altă parte, numărul salariaților este în scădere din cauza migrației forței de muncă spre șantiere navale din străinătate și România, ca urmare a stării de incertitudine și a diminuării veniturilor. În prezent, nivelul salariilor de la Daewoo - Mangalia Heavy Industries este mai mic comparativ cu celelalte șantiere navale din țară.
Delegația sindicală a solicitat finalizarea rapidă a negocierilor, pentru a se ieși din criza în care a ajuns compania.
Ministrul Economiei le-a declarat sindicaliș-tilor că se va lua o decizie privind exercitarea dreptului de preemțiune de către statul român înainte de 7 martie 2018, dată la care expiră perioada până la care o poate face, după cum prevede actul constitutiv al companiei DMHI.

Dănuț Andrușca a afirmat că se află în negocieri avansate cu potențialii investitori interesați de șantierul naval, tratative ce se vor finaliza în curând. 

Una dintre variantele propuse în cadrul negocierilor cu potențialul investitor este ca, în urma transferului de acțiuni, statul român să dețină pachetul de control de 51%, iar partenerul, 49%.

★ ★ ★

Mai mult ca sigur că este vorba de Damen Group. După cum se știe, este singurul investitor care s-a arătat interesat de această tranzacție și chiar a semnat un contract cu sud-coreenii.

Miza preluării controlului asupra DMHI nu este dorința statului român de a deveni constructor de nave. Interesul lui este legat de cea mai tare afacere a ultimelor trei decenii: construcția și mentenanța a patru corvete. În joc sunt 1,6 miliarde de euro. Companiei Daewoo - Mangalia sau cum se va numi după preluare i se va încredința contractul de construcție a navelor militare și, astfel, o mare parte din banii investiți se va întoarce la bugetul statului sub formă de impozite, taxe și profit. 

PUBLICITATE
Citeşte şi
Compania israeliană „Shlomo Group” intenționează să participe la privatizarea Șantierului Naval Mangalia. Holdingul deține participații în domeniile auto, energie ...
Doar o lună a trecut de când ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a anunțat că Șantierul Naval Mangalia va fi privatizat și iată că au și sosit investitorii. Însuși Shlomo ...
În episoadele anterioare ale anchetei noastre am văzut că societatea româno-sud coreeană Daewoo - Mangalia Heavy Industries se află într-o stare falimentară, fiind ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 21 septembrie 2018, euro a câștigat 0,0040 lei, variația ...
Comisia Europeană invită părțile interesate să transmită observații privind angajamentele comunicate de compania Transgaz, ca răspuns la preocupările în materie de ...
Guvernul României se pregătește pentru preluarea președinției Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării, începând din luna noiembrie 2018, a declarat ...
azi, ora 17:04 Pulsul economiei
România ocupă locul al treilea din UE la producția de gaze naturale (după Țările de Jos și Regatul Unit) și are rezerve semnificative de gaze, ținând ...
Ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorină în agricultură a fost suplimentat printr-o hotărâre de guvern. În urma cererilor depuse la APIA, s-a constatat necesitatea ...
Strategia energetică a României pentru perioada 2018 - 2030, cu perspective până în 2050 este, de departe, cel mai important document pentru evoluția viitoare a economiei ...
În data de 21 septembrie 2018, la ora 15,15, în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de OMV Petrom. Se ...
Cotațiile barilului de petrol sunt în creștere. Pe data de 21 septembrie 2018, la ora 15,10 pe contractele futures, bursa din Londra a afișat o cotație de ...
Francul elvețian preia conducerea în lupta cu leul, spre nemulțumirea celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 21 septembrie ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 21 septembrie 2018, euro a câștigat 0,0040 lei, variația ...
Dolarul pierde teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 21 septembrie 2018, de pe piața bancară s-au încheiat cu deprecierea cu 0,0226 ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 20 septembrie 2018, euro a cedat 0,0005 lei, variația fiind ...
L Noua strategie va favoriza portul ConstanțaComisia Europeană și înaltul reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe și politica de securitate au adoptat o ...
ieri, ora 20:25 Pulsul economiei
Ministerul Energiei a solicitat convocarea Adunării generale a acționarilor companiei Oil Terminal din Constanța, pe data de 10 noiembrie 2018. În calitate de ...
La propunerea lui Mihai Daraban - președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Colegiul de conducere al instituției, reunit în ziua de 19 ...
România se confruntă cu cea mai cruntă criză a forței de muncă din istoria sa. Un deficit atât de mare de brațe de muncă nu s-a mai întâlnit nici în anii ’60 ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
În data de 20 septembrie 2018, la ora 16,0, în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de OMV Petrom. Se înregistraseră ...
Cotațiile barilului de petrol sunt în scăzut. Pe data de 20 septembrie 2018, la ora 15,10 pe contractele futures, bursa din Londra a afișat o cotație de 79,12 ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Monden
Fun Arhiva