Silozurile de cereale duc greul traficului de mărfuri din portul Constanța

228
Silozurile de cereale duc greul  traficului de mărfuri din portul Constanța - silozuriledecerealeleducgreultra-1592571944.jpg

Articole de la același autor

Recesiunea economică mondială generată de pandemia Covid a afectat într-o măsură nesemnificativă traficul de mărfuri din porturile maritime românești. În primele cinci luni ale acestui an, porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia au manipulat împreună 25.156.953 tone de mărfuri, cu doar 1,54% mai puțin față de aceeași perioadă din 2019. Traficul maritim s-a ridicat la 19.090.097 tone (fiind în scădere cu 2,45%), iar cel fluvial a fost de 6.066.856 tone (mai mare cu 1,42%).

Agricultura susține portul Constanța

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 22.915.693 tone de mărfuri, cu 4,31% mai mult față de ianuarie - mai 2019. Au influențat pozitiv creșterea cantităților de: cereale (+43,89%), îngrășăminte (+23,56%), petrol brut (+71,39%), produse chimice (+33,21%) și ciment (creștere de 5 ori).

În structura traficului nu s-au produs schimbări semnificative. Cerealele și semințele uleioase au reprezentat 44,86% din totalul fluxurilor de mărfuri derulate. Ponderi importante au înregistrat: hidrocarburile (12,12%), mărfurile containerizate (11,37%), minereurile și deșeurile metalice (10,06%), îngrășămintele și produsele chimice (9,35%), combustibilii solizi (5,01%) și produsele metalice (3,67%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 2.606.496 tone de mărfuri, respectiv 264.353 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 5,04%, în tone, respectiv 5,10%, în TEU.

Midia – în suferință

În lunile ianuarie - mai, zona petrolieră Midia a derulat un trafic de mărfuri total de 2.106.314 tone, cu 39,70% mai mic decât în aceeași perioadă din 2019. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 85,94% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, au înregistrat un declin de 44,50%, ca efect al reducerii cererii de carburanți.

Surpriza o reprezintă micuțul portul Mangalia, care a manipulat 134.946 tone de mărfuri, cu 55,27% mai mult decât în ianuarie - mai 2019. În structură, cimentul reprezintă 55,82% din traficul total, iar produsele petroliere, 41,65%.

Previziuni pesimiste

Evoluția traficului de mărfuri în următoarele luni depinde de relansarea economiei și revenirea vieții sociale la normalitate, pe măsură ce autoritățile vor ridica toate restricțiile.

Portul Constanța va suferi un al doilea șoc începând din al doilea semestru al anului, ca urmare a reducerii cantităților de cereale și semințe uleioase pentru export. Seceta extremă a afectat grav culturile de grâu, orz, ovăz și rapiță. Se estimează că recolta din acest an va fi cu 50% mai mică decât în 2019.

Dacă volumul mediu lunar al fluxurilor de mărfuri se va menține cel puțin la nivelul primelor cinci luni, porturile maritime românești vor încheia anul 2020 cu un trafic total de 60.376.687 tone, inferior recordului de 66.603.292 tone realizat în 2019.

vvv

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 105,76 milioane de tone de mărfuri, în creștere cu 6,6% față de perioada ianuarie - mai 2019. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.153 secunde