Se dau lupte grele pentru deblocarea schimburilor de echipaje

de Ion TIȚA-CĂLIN Sâmbătă, 23 Mai 2020 1711
Pandemia Covid a scos în evidență importanța solidarității umane. Fără ea, omenirea ar fi cunoscut Apocalipsa pe care calculele probabilistice ale statisticienilor epidemiologi o prognozau la debutul crizei. Vă mai aduceți aminte când anunțau că 60% - 70% din populația planetei ar putea fi răpusă de virusul ucigaș, dacă nu se iau măsuri urgente? În fața pericolului, oamenii și-au unit forțele, s-au ajutat între ei, unii făcând-o cu prețul propriei vieți.

La rândul lor, navigatorii și-au făcut datoria, transportând medicamentele, materialele sanitare și dispozitivele medicale pentru combaterea epidemiei, aprovizionând popoarele lumii cu bunurile necesare vieții de zi cu zi. Pentru a înțelege mai bine efortul și importanța muncii lor, trebuie amintit faptul că 90% din comerțul internațional al planetei se desfășoară pe apă.

Dar pe de altă parte, navigatorii reprezintă categoria profesională cea mai afectată de restricțiile de circulație impuse de statele lumii în timpul pandemiei, schimburile de echipaje efectuându-se cu mare dificultate. Și în acest caz, solidaritatea marinărească, a cărei expresie instituțională o reprezintă organizațiile profesionale, a avut un cuvânt de spus. Fără intervenția sindicatelor naționale și internaționale, navigatorii ar fi rămas „prizonieri” la bordul navelor pe toată durata pandemiei.

În aceste zile, comunitatea maritimă din România este nevoită să lupte pentru deblocarea fiecărui schimb de echipaj. Iată cel mai recent exemplu: joi, 21 mai 2020, Adrian MIhălcioiu – președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor, Romeo Stavar - Vergea și Florin Urziceanu – președintele și, respectiv, vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing din România s-au întâlnit cu reprezentanții Ministerului Transporturilor și cu conducerea operatorului aerian național. În cadrul reuniunii a fost prezentată situația gravă cu care se confruntă navigatorii români aflați pe mările și oceanele lumii și greutățile întâmpinate în efectuarea schimburilor de echipaje. Participanții s-au străduit să identifice soluții de transport a navigatorilor, în condițiile în care zborurile de linie sunt suspendate, iar multe state nu mai acordă viza de intrare.

„S-a convenit ca joi, 28 mai 2020, să se organizeze o cursă charter (numai pentru navigatori) la inițiativa operatorului aerian național pe ruta București - Amsterdam – București. Agențiile de crewing se vor organiza și vor pregăti necesarul de navigatori pentru această cursă dus și, pe cât posibil, pentru întors. Sindicatul Liber al Navigatorilor va prelua cererile navigatorilor care au contracte de muncă semnate direct cu angajatorii externi. În funcție de reușită, se poate ca această linie să fie deschisă pentru început la un zbor pe săptămână, joia, pe ruta București - Amsterdam și retur.

S-au mai luat în calcul și alte două aeroporturi, Londra și Munchen (sau Frankfurt) pentru a se organiza zboruri în aceleași condiții. În același timp, toate cursele aeriene umanitare efectuate la cererea Ministerului Afacerilor Externe spre aeroporturi din Europa vor fi aduse la cunoștința noastră pentru a putea fi folosite pe cât posibil în vederea schimburilor de echipaje.

S-a mai discutat și posibilitatea efectuării unor curse charter către SUA sau Asia, cu aeronavele operatorului aerian național, la cererea companiei de navigație interesate. În principiu, avem sprijinul Ministerului Transporturilor și operatorului aerian, în condițiile efectuării acestor curse aeriene speciale numai pentru navigatori”, a declarat Adrian Mihălcioiu.

Taguri

Alte ştiri din sectiunea Economie

ieri, ora 17:41

Ultima oră

Titlurile zilei