Record istoric pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari

347
Record istoric pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari - record-1532354508.jpg

Articole de la același autor

Canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari au atins un nou record de trafic. "Duminică, 22 iulie 2018, au fost tranzitate 219.159 tone capacitate. Este pentru prima dată în istoria acestor căi de navigație, când se depășește pragul de 190.000 de tone capacitate într-o singură zi", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile.

v v v

În anul 2018, fluxurile de mărfuri au crescut constant pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari. Transportul pe apele interioare se dovedește a fi mai atractiv decât cel rutier și feroviar, tariful pe tona de marfă transportată fiind mult mai mic.

Grație ploilor abundente de pe continent, transportatorii au beneficiat de condiții bune de navigație pe Dunăre, de la începutul anului și până acum.

"În primele șase luni ale acestui an, traficul pe canalele navigabile a fost de 12.974.197 tone capacitate, cu 2,37% mai mare față de intervalul ianuarie - iunie 2017. Au fost transportate cu 6,60% mai multe mărfuri decât în aceeași perioadă din 2017, respectiv 6,121 milioane de tone", a precizat Lucian Bucuroiu.

În anul 2018 s-a înregistrat o modificare majoră în structura mărfurilor. Pentru prima oară după mai mulți ani, minereurile și produsele de carieră au trecut pe primul loc, cu o pondere de 41%. Cerealele au coborât pe locul doi, reprezentând doar 32% din total. Fenomenul a fost determinat, în principal, de evoluția prețurilor grânelor pe piețele internaționale. Scăderea acestora i-a determinat pe producătorii și exportatorii din România, Serbia și Ungaria să păstreze marfa în silozuri și depozite, în așteptarea unor prețuri mai bune.

Celelalte grupe de mărfuri au următoarele ponderi: produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 15%, produse chimice - 5%, produse din metal - 4%, materiale de construcții - 2%.

Din totalul de 6,121 milioane de tone de mărfuri, în contul României au fost transportate 51%, pentru Serbia - 20%, Bulgaria - 4%, Ungaria - 8%, Austria – 2%, Moldova – 2%, Germania - 1% și Bosnia Herțegovina – 1%.

Între 1 ianuarie și 30 iunie 2018, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 8.951 de unități navale, din care: 6.109 barje, 1.194 șlepuri, 55 nave fluvio-maritime (inclusiv gabare) 1.576 remorchere și 17 nave de croazieră.

Demn de remarcat este faptul că armatorii români domină transportul pe apele interioare, marea majoritate a unităților navale care au străbătut canalele navigabile erau înregistrate sub pavilionul României.

Dintre armatorii români care asigură transportul fluvial de mărfuri, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri.

Este de așteptat ca, odată cu încheierea campaniei de recoltare a cerealelor, traficul de mărfuri să crească continuu, stimulat fiind și de condițiile bune de navigație pe Dunăre.

În anul 2018, continuă lucrările de dragaj pe Dunăre, pentru asigurarea adâncimilor minime de navigație, atât în zona de jurisdicție a României, cât și în cea a Bulgariei. Ca urmare, importatorii și exportatorii vor fi încurajați să folosească transportul fluvial, care se dovedește a fi mult mai eficient decât cel rutier și feroviar.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5419 secunde