Recolta bună de cereale a relansat traficul de mărfuri din portul Constanța

348
Recolta bună de cereale a relansat traficul de mărfuri din portul Constanța - trafic-1477224189.jpg

Articole de la același autor

La finalul primelor nouă luni din 2016, porturile maritime românești au reușit să recupereze deficitul de trafic înregistrat în prima parte a anului și să raporteze o ușoară creștere. Au fost ajutate mai cu seamă de recolta bună de cereale din această vară. În intervalul ianuarie - septembrie 2016, cele trei porturi, Constanța, Midia și Mangalia, au derulat împreună 43.993.376 tone de mărfuri, cu 1,21% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Este de așteptat ca, în următoarele luni, traficul general de mărfuri să crească pe seama cantităților mai mari de cereale.


Dar să vedem care a fost evoluția traficului pe grupe de mărfuri: 


a. în creștere față de anul precedent 
• petrol brut - 5.519.083 tone (+3,18%);
• articole diverse - 5.457.867 tone (+8,39%);
• produse petroliere - 4.159.262 tone (+4,51%);
• minereuri și deșeuri neferoase - 2.344.626 tone (+4,34%);
• îngrășăminte - 2.245.991 tone (+91,30%);
• semințe uleioase - 2.072.088 tone (+55,50%);
• produse metalice - 1.578.701 tone (+8,40%);
• produse alimentare - 652.821 tone (+8,56%);
• minerale brute sau prelucrate - 261.554 tone (+11,69%);
• ciment - 142.747 tone (+28,30%);
• animale vii - 73.466 tone (+46,35%);
• celuloză și deșeuri de hârtie - 62.532 tone (+35,11%);


b. în scădere față de anul precedent
• cereale - 14.532.392 tone (-8,28%);
• minereuri de fier și fier vechi - 1.847.810 tone (-5,05%);
• cărbune - 1.820.222 tone (-29,76%);
• produse chimice - 492.417 tone (-8,08%);
• lemn, plută - 450.133 tone (-30,73%);
• echipamente, mașini - 273.968 tone (-0,41%);
• cartofi, legume, fructe proaspete - 5.696 tone (-12,21%).


În primele nouă luni ale anului 2016, Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 38.387.933 tone de mărfuri, în creștere cu +1,44% față de perioada de referință din 2015. Grânele și semințele uleioase continuă să dețină ponderea cea mai mare în fluxurile totale de mărfuri, aceasta crescând de la 39,35%, la sfârșitul lunii iulie 2016, la 43,25%, la 30 septembrie. 


Traficul de containere din portul Constanța a totalizat 5.457.863 tone, respectiv 550.729 TEU, în creștere cu 8,41%, respectiv 8,59%, dar rămâne cu mult sub nivelul capacităților de operare existente. 


Portul petrolier Midia este în scădere de trafic, dar într-o continuă diversificare a mărfurilor manipulate. În intervalul ianuarie - septembrie 2016, a derulat 5.414.060 tone, cu 0,75% mai puțin decât în perioada similară a anului precedent. Involuția s-a datorat, în principal, cantităților de produse petroliere mai mici cu 14,68%.


Micuțul port Mangalia a derulat 197.851 tone, cu 14,58% peste nivelul atins în primele nouă luni ale anului 2015.


Să vedem care a fost evoluția fluxurilor de mărfuri pe malul opus al Mării Negre. Porturile rusești au raportat un trafic de 179,7 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 3,9%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 96,7 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 2,1%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Kavkaz - 24,5 milioane tone (+3,1%), Tuapse - 18,7 milioane tone (-1,5%), Taman - 9,5 milioane de tone (+9,2%), Rostov pe Don - 9,7 milioane tone (+21,7%), Kerch - 7,1 milioane tone (+31,6%) și Azov - 4,8 milioane tone (-2,7%).


În Ucraina, portul Yuzhny a manipulat 29.609.000 tone de mărfuri, cu 16,5% mai puțin decât în aceași perioadă din 2015. Traficul de containere a totalizat 61,580 TEU, fiind în creștere de 1,6 ori.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3933 secunde