Practici înșelătoare la cumpărarea de servicii de telecomunicații online

205
Practici înșelătoare la cumpărarea de servicii de telecomunicații online - practici-1527007163.jpg

Articole de la același autor

Astăzi, Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au publicat rezultatele unei inspecții, derulate la nivelul întregii Uniuni, care a vizat 207 site-uri internet ce oferă servicii de telefonie fixă sau mobilă, de internet, precum și de streaming audio și video.

Rezultatele inspecției au arătat că este posibil ca 163 din aceste site-uri să se facă vinovate de încălcarea legislației UE în materie de protecție a consumatorilor. Printre problemele cel mai frecvent identificate se numără: publicitatea la pachete despre care se lasă impresia că ar fi gratuite sau disponibile la un preț redus când de fapt sunt incluse într-o oferă grupată, absența sistemelor de soluționare a litigiilor sau faptul că aceste site-uri pot să modifice în mod unilateral clauzele contractelor fără a-i informa pe consumatori și fără a le oferi acestora vreo explicație.

Astfel:

- în 50% din cazuri, site-urile conțineau promoții la un pachet de servicii gratuite sau la preț redus, când de fapt era vorba doar de un serviciu oferit în cadrul unui pachet grupat;

- în 78,7% din cazuri, pe site-uri nu figura un link către pagina platformei de soluționare online a litigiilor;

- 40,6% din site-uri nu furnizau nicio descriere a unui sistem de soluționare a litigiilor;

- 31,9% din site-uri puteau modifica unilateral clauzele contractului sau caracteristicile serviciului fără să informeze consumatorii și fără să le ofere acestora posibilitatea de a anula contractul;

- 25,1% din site-uri nu ofereau informații clare sau veridice cu privire la mecanismele de compensare și rambursare disponibile în situația în care serviciul oferit nu este cel pentru care clientul a dat bani;

- 21,7% din site-uri nu ofereau informații clare și cuprinzătoare cu privire la reînnoirea automată a contractului.

Comisia a propus pachetul "Noi avantaje pentru consumatori", care va oferi consumatorilor mai multe pârghii de acțiune pentru a lua măsuri împotriva comercianților care recurg la practici comerciale neloiale, iar autorităților mijloace mai robuste pentru a asigura respectarea normelor UE în materie de protecție a consumatorilor.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6669 secunde