Potop de cereale pe Canalul Dunăre - Marea Neagră

311
Potop de cereale pe Canalul Dunăre - Marea Neagră - potopdecereale-1406568912.jpg

Articole de la același autor

Ieri dimineată, la primele ore, 13 convoaie de barje au tranzitat Canalul Dunăre - Marea Neagră. 11 dintre ele transportau cereale provenite din România, Ungaria, Serbia și Bulgaria, celelalte două având produse chimice.

În luna iulie, cerealele au dominat fluxurile de mărfuri tranzitate, cu o pondere de circa 90%. Recolta bună din acest an va ajuta Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile să recupereze pierderea de trafic din cel de al doilea trimestru al anului.

În primele șase luni din 2014, au fost tranzitate 12,89 milioane tone de mărfuri, cu 7,93% mai puțin față de program. În structura mărfurilor, nisipul, pietrișul și minereurile au avut ponderea cea mai mare, respectiv 44%. Pe locul doi s-au situat cerealele, cu 31%. Începând din luna iulie, structura mărfurilor s-a schimbat în favoarea cerealelor.

În primul semestru, tranzitul extern a reprezentat 48% din totalul cantităților de mărfuri transportate pe canalele navigabile.

Se remarcă dispariția din trafic a materiilor prime siderurgice pentru Mittal Galați. De altfel, CNACN se aștepta la acest lucru și, la stabilirea programului pe 2014, nu a mai luat în calcul acest client. În schimb, contează pe minereul și cărbunele pentru Austria și Ungaria. Industria siderurgică din cele două țări asigură un trafic de până la 2,3 milioane tone pe an.

Bazându-se, în special, pe agricultură, CNACN și-a propus un program de 31,100 milioane tone de mărfuri pentru 2014. Ar fi cea de a treia performanță din istoria canalelor navigabile, după recordul de 32 milioane tone din 2005, și vârful de trafic de 31,4 milioane tone, din 2012.

Evenimentul lunii august, va fi darea în exploatare a frontului de așteptare pentru convoaie, de la confluența Canalului Dunăre - Marea Neagră cu Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari. Acesta are o lungime de 300 m, din care un cheu de 100 m, pentru alimentarea cu apă a navelor și pentru eventuale mici reparații.

Frontul de așteptare asigură reducerea distanțelor cu 16 km, pentru convoaiele ce erau nevoite să se retragă în portul Medgidia, și cu 8 km, pentru cele ce acostau în portul Murfatlar. Investiția a fost realizată cu finanțare europeană și aduce economii importante transportatorilor.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1728 secunde