Porturile și căile de navigație au o nouă lege

357
Porturile  și căile  de navigație  au o nouă lege - porturile-1512665727.jpg

Articole de la același autor

În "Monitorul Oficial" nr. 0972 din 7 Decembrie 2017, a fost publicată Legea nr. 235 din 29 noiembrie 2017 pentru modificarea și completarea OG nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum și desfășurarea activităților de transport naval în porturi și pe căile navigabile interioare.

Actul normativ cuprinde o serie de măsuri reformiste.

Într-un comunicat de presă al Constanta Port Business Association se arată că organizația "a promovat constant, în ultimii ani, necesitatea amendării cadrului legal aplicabil transportului naval din România, astfel încât acesta să fie în linie cu tendințele manifestate la nivelul Uniunii Europene. Astfel, urmare a unei implicări susținute a organizației și a unor consultări ample cu toți actorii reprezentativi din acest sector de activitate, legea porturilor recent promulgată oferă, în prezent, un cadru legal clar, modern, ce servește atât interesului Statului, prin protejarea și exploatarea eficientă a proprietații publice, cât și mediului de afaceri prin predictibilitate și claritate."

Legea reglementează:

- obligațiile concrete ce revin administrațiilor portuare și de căi navigabile interioare, cărora infrastructura de transport naval le-a fost concesionată. Acestea trebuie să întrețină, repare, modernizeze, dezvolte caracteristicile tehnice ale infrastructurii portuare și ale oricăror rețele de utilități existente pe teritoriul portuar. Trebuie să asigure adâncimile minime la dane sau pe șenalele de acces, în permanență și să asigure furnizarea serviciilor de siguranță;

- modalitatea de alocare a resurselor financiare obținute de către administrații din exploatarea proprietății publice a statului și modul în care sunt repartizate dividendele, astfel încât să fie satisfăcută nevoia de întreținere, reparare și dezvoltare a infrastructurii cu prioritate (75% din profitul net trebuie investit în infrastructura portuară);

- un mecanism modern de negociere și publicare a contractelor cadru de subconcesiune și închiriere, astfel încât să se asigure respectarea principiilor transparenței și nediscriminării (se vor elabora proiecte de contracte-cadru de subconcesiune, închiriere sau de prestări servicii și se vor publica pe website-urile administrațiilor spre dezbatere publică);

- mecanisme de consultare a operatorilor portuari ce desfășoară activități economice în strânsă legătură cu infrastructura de transport naval, în special în ce privește tarifele și condițiile în care infrastructura de transport naval este pusă la dispoziția operatorilor portuari;

- modalitatea de stabilire și avizare a tarifelor practicate de către administrații, în raporturile cu operatorii, prin crearea unui consiliu de supraveghere în domeniul naval în cadrul Consiliului Concurenței, care să monitorizeze modalitatea de stabilire a tarifelor, avându-se în vedere faptul că aceste administrații dețin o poziție de monopol natural. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3254 secunde