Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Porturile românești sunt un exemplu în regiunea Mării Negre

Ştire online publicată Joi, 12 Octombrie 2017
de Ion TIȚA-CĂLIN
Click pe imagine pentru a parcurge galeria

Porturile maritime și fluvio-maritime românești nu sunt permisive pentru navele sub standard. O demonstrează numărul mare de nave reținute de serviciul de Port State Control din cadrul Autorității Navale Române, pentru deficiențe care pun în pericol siguranța navigației. De la începutul anului 2017 și până pe data de 9 octombrie au fost reținute și obligate să-și remedieze deficiențele 49 de nave, din care 40 de nave în portul Constanța, 4 nave în portul Midia, 4 nave în portul Tulcea și o navă în portul Brăila.

v v v

Cargoul de mărfuri generale „LTW Express”, sub pavilion Panama, a intrat în portul Constanța, pe data de 5 octombrie 2017, pentru a descărca 2.422 tone de țevi, în terminalul Umex. La sosire a fost verificat de inspectorii de Port State Control, care au găsit… 23 de deficiențe. În afara celor tehnice, care privesc siguranța navigației, lipsesc o serie de certificate maritime prevăzute de Convenția internațională MLC 2006, precum și certificatele de competență ale unor membri ai echipajului.

Nava are lungimea de 98 metri, lățimea de 17 metri, capacitatea de 4.706 tdw și a fost construită în 1991.

„Este a patra navă reținută de Autoritatea Navală Română, începând cu data de 1 ianuarie 2017, pentru nerespectarea prevederilor MLC 2006. Este un semnal puternic pe care ANR îl dă, alături de noi, armatorilor: navele care intră în porturile românești trebuie să respecte Convenția internațională privind munca și viața pe mare. Sperăm, ca de acum încolo, să avem cât mai puține astfel de cazuri”, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Adrian Mihălcioiu, șeful inspectoratului ITF România și președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Intransigența ANR și a autorităților din celelalte porturi din regiunea Mării Negre va avea efecte asupra vieții tuturor navigatorilor din zonă, va duce la creșterea salariilor echipajelor cel puțin până la nivelul stabilit de Organizația Internațională a Muncii, afirmă Mihălcioiu. „În prezent, în flota Mării Negre, cele mai multe salarii sunt sub standardul OIM. Din această cauză, România nu are navigatori în zonă. Marinarii români nu concep să muncească cu salarii de 400 - 600 de dolari pe lună”, a afirmat liderul de sindicat.

Referindu-se la cazul navei „Geo Star”, aflat în curs de finalizare, Mihălcioiu a lăudat profesionismul inspectorilor de Port State Control, care au reținut nava pentru deficiențe grave și nerespectarea Convenției MLC 2006. În urma intervenției SLN, echipajul a primit, de la firma de asigurare din Rusia, salariile pe patru luni, iar o parte dintre navigatori au fost repatriați.

Mai mult, la solicitarea SLN, făcută în numele echipajului, instanța de judecată din Constanța a decis vânzarea navei, urmând ca licitația să fie programată în perioada următoare. Din suma obținută, echipajul va primi diferența de salarii.

„Am informat Organizația Maritimă Internațională, Organizația Internațională a Muncii și Federația Internațională a Transportatorilor despre rezolvarea fericită a cazului „Geo Star”. Am primit răspunsuri încurajatoare. România este un exemplu în regiunea Mării Negre în ceea ce privește apărarea drepturilor navigatorilor care vin în porturile sale. Avem foarte multe cazuri rezolvate. Anual, recuperăm peste un milion de dolari pentru echipajele care ajung în portul Constanța. În timpul crizei economice am recuperat chiar și trei - patru milioane de dolari pe an.

În urma întâlnirii de pe 7 septembrie, din Georgia, la care au participat inspectorii ITF și reprezentanții sindicatelor navigatorilor din regiune, am reluat campania împotriva navelor sub standard de la Marea Neagră. În cadrul ei, vom organiza dialogul partenerilor sociali cu autoritățile țărilor riverane, pentru ca împreună să acționăm astfel încât Marea Neagră să nu mai fie o mare a rușinii”, a declarat liderul sindical. 

Vezi comentariile (1)
PUBLICITATE
Citeşte şi
Ieri, 20 septembrie 2017, în jurul orei 12, gigantica platformă de foraj petrolier „Scarabeo 9” a sosit în rada exterioară a portului Constanța. După urcarea pilotului ...
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a revenit la Belgrad, cu cea de-a 11-a ediție a Zilei Portului Constanța, eveniment care ...
Tocmai când ne luasem speranța că statul va mai face investiții în acest final de deceniu, Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un act normativ de mare ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 17 octombrie 2017, euro a cedat 0,0052 lei, variația fiind de 0,11% ...
Francul elvețian preia conducerea în lupta cu leul, spre nemulțumirea celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 17 octombrie 2017, francul s-a ...
Cargoul de mărfuri generale „Seven Star”, sub pavilion bulgăresc, încărcat cu deșeuri metalice periculoase, a fost reținut în Salerno, Italia, la sosirea în port. Nava ...
O echipă de scafandri ai Marinei Marii Britanii a degajat o torpilă ce se agățase de ancora tancului petrolier „Skaw Provider”, în afara portului Portland din Dorset ...
Bulk-carrier-ul „Conquistador” încărcat cu cărbune din SUA a lovit cheul în portul Yuzhniy, din Ucraina, de la Marea Neagră, în timpul unei manevre. Atât cheul cât și ...
A început Campania de plăți în avans pentru fermierii care au depus cereri unice de plată în anul 2017. Suma totală autorizată la plată este de 42,1 milioane euro pentru un număr ...
Tancul de gaze petroliere lichefiate „Pilatus 44” a intrat în coliziune cu o navă de pescuit costieră, pe data de 15 octombrie 2017, în Golful Siam. Nava de pescuit ...
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a efectuat plata următoarelor scheme de plată: ajutor financiar pentru organizațiile de producători - 4.562.268,96 lei; ajutor ...
În perioada 1 - 14 octombrie 2017, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a ...
Proiectul „Inima.bio” este primul brand bio românesc care reprezintă mai producătorii din mai multe zone ale țării. A fost dezvoltat de către MORE Bio Commerce, unul ...
În primele opt luni ale anului 2017, investițiile directe ale nerezidenților în România au însumat 2,518 miliarde de euro (comparativ cu 3,092 miliarde de euro în perioada ...
În perioada ianuarie - august 2017, datoria externă totală a crescut cu 1,167 miliarde de euro. În structură sitiuația este următoarea:Datoria externă pe termen lung a însumat ...
Astăzi, adunarea generală ordinară a acționarilor Companiei Naționale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica” SA a aprobat dividentul brut la ...
ieri, ora 16:28 Pulsul economiei
În perioada ianuarie - august 2017, contul curent al balanței de plăți a României a înregistrat un deficit de 4,043 miliarde de euro, comparativ cu 2,653 miliarde de euro în ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 16 octombrie 2017, euro a cedat 0,0035 lei, variația fiind de 0,08%. Banca ...
În perioada 19 - 22 octombrie 2017, la Pavilionul Expozițional din stațiunea Mamaia, are loc ediția de toamnă a Târgului de mobilă „Mobila Expo Constanța”. Evenimentul ...
Fiscul românesc are cel mai mic grad de colectare a taxelor și impozitelor, din Uniunea Europeană. De vină este nu doar lipsa de personal necesar pentru combaterea evaziunii ...
Toate cele 3.800 de prime de casare suplimentare din Programul „Rabla Clasic” pentru persoane fizice s-au epuizat, luni, în numai 30 de minute, a declarat ministrul ...
În perioada 19 - 22 octombrie 2017, la Pavilionul Expozițional din stațiunea Mamaia, are loc ediția de toamnă a Târgului de mobilă „Mobila Expo Constanța”. Evenimentul ...
Bulk-carrier-ul de 33.205 tdw „Emerald Star” s-a răsturnat și scufundat în dimineața de 13 octombrie 2017, la est de Strâmtoarea Luzon, în Marea Filipinelor. Nava ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Fun
Arhiva