Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Porturile românești sunt un exemplu în regiunea Mării Negre

Ştire online publicată Joi, 12 Octombrie 2017
de Ion TIȚA-CĂLIN
Click pe imagine pentru a parcurge galeria

Porturile maritime și fluvio-maritime românești nu sunt permisive pentru navele sub standard. O demonstrează numărul mare de nave reținute de serviciul de Port State Control din cadrul Autorității Navale Române, pentru deficiențe care pun în pericol siguranța navigației. De la începutul anului 2017 și până pe data de 9 octombrie au fost reținute și obligate să-și remedieze deficiențele 49 de nave, din care 40 de nave în portul Constanța, 4 nave în portul Midia, 4 nave în portul Tulcea și o navă în portul Brăila.

v v v

Cargoul de mărfuri generale „LTW Express”, sub pavilion Panama, a intrat în portul Constanța, pe data de 5 octombrie 2017, pentru a descărca 2.422 tone de țevi, în terminalul Umex. La sosire a fost verificat de inspectorii de Port State Control, care au găsit… 23 de deficiențe. În afara celor tehnice, care privesc siguranța navigației, lipsesc o serie de certificate maritime prevăzute de Convenția internațională MLC 2006, precum și certificatele de competență ale unor membri ai echipajului.

Nava are lungimea de 98 metri, lățimea de 17 metri, capacitatea de 4.706 tdw și a fost construită în 1991.

„Este a patra navă reținută de Autoritatea Navală Română, începând cu data de 1 ianuarie 2017, pentru nerespectarea prevederilor MLC 2006. Este un semnal puternic pe care ANR îl dă, alături de noi, armatorilor: navele care intră în porturile românești trebuie să respecte Convenția internațională privind munca și viața pe mare. Sperăm, ca de acum încolo, să avem cât mai puține astfel de cazuri”, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Adrian Mihălcioiu, șeful inspectoratului ITF România și președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Intransigența ANR și a autorităților din celelalte porturi din regiunea Mării Negre va avea efecte asupra vieții tuturor navigatorilor din zonă, va duce la creșterea salariilor echipajelor cel puțin până la nivelul stabilit de Organizația Internațională a Muncii, afirmă Mihălcioiu. „În prezent, în flota Mării Negre, cele mai multe salarii sunt sub standardul OIM. Din această cauză, România nu are navigatori în zonă. Marinarii români nu concep să muncească cu salarii de 400 - 600 de dolari pe lună”, a afirmat liderul de sindicat.

Referindu-se la cazul navei „Geo Star”, aflat în curs de finalizare, Mihălcioiu a lăudat profesionismul inspectorilor de Port State Control, care au reținut nava pentru deficiențe grave și nerespectarea Convenției MLC 2006. În urma intervenției SLN, echipajul a primit, de la firma de asigurare din Rusia, salariile pe patru luni, iar o parte dintre navigatori au fost repatriați.

Mai mult, la solicitarea SLN, făcută în numele echipajului, instanța de judecată din Constanța a decis vânzarea navei, urmând ca licitația să fie programată în perioada următoare. Din suma obținută, echipajul va primi diferența de salarii.

„Am informat Organizația Maritimă Internațională, Organizația Internațională a Muncii și Federația Internațională a Transportatorilor despre rezolvarea fericită a cazului „Geo Star”. Am primit răspunsuri încurajatoare. România este un exemplu în regiunea Mării Negre în ceea ce privește apărarea drepturilor navigatorilor care vin în porturile sale. Avem foarte multe cazuri rezolvate. Anual, recuperăm peste un milion de dolari pentru echipajele care ajung în portul Constanța. În timpul crizei economice am recuperat chiar și trei - patru milioane de dolari pe an.

În urma întâlnirii de pe 7 septembrie, din Georgia, la care au participat inspectorii ITF și reprezentanții sindicatelor navigatorilor din regiune, am reluat campania împotriva navelor sub standard de la Marea Neagră. În cadrul ei, vom organiza dialogul partenerilor sociali cu autoritățile țărilor riverane, pentru ca împreună să acționăm astfel încât Marea Neagră să nu mai fie o mare a rușinii”, a declarat liderul sindical. 

PUBLICITATE
Citeşte şi
Tocmai când ne luasem speranța că statul va mai face investiții în acest final de deceniu, Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un act normativ de mare ...
Portul Constanța a mai pierdut un bun profesionist. Directorul general al companiei Umex SA, George Feraru, a trecut la cele sfinte la sfârșitul acestei săptămâni. Colegii și ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Compania TAROM a anunțat sâmbătă întârzieri pe toate cursele din cauza indisponibilității sistemului (DCS) SITA, la nivel global.Operațiunile de Check-In și ...
Centrul Enterprise Europe Network din cadrul Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța și firma de avocatură Nestor Nestor ...
Prezent la masa rotundă „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii“, Emil Constantinescu, fostul președinte al României, a răspuns întrebărilor ziarului ...
Cea de-a doua ediție a mesei rotunde „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii“, găzduită vineri, 22 iunie 2018, de Gara Maritimă, i-a pus față în ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 22 iunie 2018, euro a cedat 0,0009 lei, variația fiind de ...
Cu o vechime de peste 20 de ani, aeronavele „Transilvania” și „Moldova” ale Tarom au fost vândute liniilor aeriene armene, Armenia Airways, companie ...
Comisia de negociere alcătuită din reprezentanți ai Ministerului Economiei și ai Șantierului Naval 2 Mai Mangalia a finalizat negocierile pentru contractul de ...
KazMunayGas, compania națională de petrol și gaze din Kazahstan, care este unicul acționar al KMG International (fostul Rompetrol Grup) și-a exprimat ...
joi, 21 iunie Economia, pe scurt
CCIR: Mihai Daraban - președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), a participat, în perioada 20 - 21 iunie 2018, la întâlnirea șefilor ...
Agenții economici care în exercițiul financiar precedent au înregistrat o cifră de afaceri mai mare de 220.000 de lei vor fi obligați să întocmească raportări ...
La debut de sezon estival, portul Tomis începe să prindă viață. Restaurantele de pe cheuri încep să se umple de localnici și turiști, căci peștele proaspăt ...
În data de 21 iunie 2018, la ora 14,30, în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de OMV Petrom. Se înregistraseră ...
Cotațiile barilului de petrol sunt în scădere. Pe data de 21 iunie 2018, la ora 14,40 pe contractele futures, bursa din Londra a afișat o cotație de 73,60 dolari pe ...
Francul elvețian preia conducerea în lupta cu leul, spre nemulțumirea celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 21 iunie 2018 ...
Dolarul recuperează teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 21 iunie 2018, de pe piața bancară s-au încheiat cu aprecierea cu 0,0170 ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 21 iunie 2018, euro a câștigat 0,0035 lei, variația fiind ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 21 iunie 2018, euro a câștigat 0,0035 lei, variația fiind ...
Mihai Daraban - președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR) participă, în perioada 20 - 21 iunie 2018, la întâlnirea șefilor permanenți ...
Potrivit Ministerului Agriculturii, pe piață este un exces de tomate, datorită producțiilor realizate de cei peste 12.000 de fermieri care s-au înscris în programul de ...
Vineri, 22 iunie 2018, la Gara Maritimă, are loc masa rotundă cu tema „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii“. Organizatorii sunt Compania Națională ...
Social Eveniment Sport
Cultură-Educație Politică Economie
Actual Fun Arhiva