Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Porturile românești sunt un exemplu în regiunea Mării Negre

Ştire online publicată Joi, 12 Octombrie 2017
de Ion TIȚA-CĂLIN
Click pe imagine pentru a parcurge galeria

Porturile maritime și fluvio-maritime românești nu sunt permisive pentru navele sub standard. O demonstrează numărul mare de nave reținute de serviciul de Port State Control din cadrul Autorității Navale Române, pentru deficiențe care pun în pericol siguranța navigației. De la începutul anului 2017 și până pe data de 9 octombrie au fost reținute și obligate să-și remedieze deficiențele 49 de nave, din care 40 de nave în portul Constanța, 4 nave în portul Midia, 4 nave în portul Tulcea și o navă în portul Brăila.

v v v

Cargoul de mărfuri generale „LTW Express”, sub pavilion Panama, a intrat în portul Constanța, pe data de 5 octombrie 2017, pentru a descărca 2.422 tone de țevi, în terminalul Umex. La sosire a fost verificat de inspectorii de Port State Control, care au găsit… 23 de deficiențe. În afara celor tehnice, care privesc siguranța navigației, lipsesc o serie de certificate maritime prevăzute de Convenția internațională MLC 2006, precum și certificatele de competență ale unor membri ai echipajului.

Nava are lungimea de 98 metri, lățimea de 17 metri, capacitatea de 4.706 tdw și a fost construită în 1991.

„Este a patra navă reținută de Autoritatea Navală Română, începând cu data de 1 ianuarie 2017, pentru nerespectarea prevederilor MLC 2006. Este un semnal puternic pe care ANR îl dă, alături de noi, armatorilor: navele care intră în porturile românești trebuie să respecte Convenția internațională privind munca și viața pe mare. Sperăm, ca de acum încolo, să avem cât mai puține astfel de cazuri”, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Adrian Mihălcioiu, șeful inspectoratului ITF România și președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Intransigența ANR și a autorităților din celelalte porturi din regiunea Mării Negre va avea efecte asupra vieții tuturor navigatorilor din zonă, va duce la creșterea salariilor echipajelor cel puțin până la nivelul stabilit de Organizația Internațională a Muncii, afirmă Mihălcioiu. „În prezent, în flota Mării Negre, cele mai multe salarii sunt sub standardul OIM. Din această cauză, România nu are navigatori în zonă. Marinarii români nu concep să muncească cu salarii de 400 - 600 de dolari pe lună”, a afirmat liderul de sindicat.

Referindu-se la cazul navei „Geo Star”, aflat în curs de finalizare, Mihălcioiu a lăudat profesionismul inspectorilor de Port State Control, care au reținut nava pentru deficiențe grave și nerespectarea Convenției MLC 2006. În urma intervenției SLN, echipajul a primit, de la firma de asigurare din Rusia, salariile pe patru luni, iar o parte dintre navigatori au fost repatriați.

Mai mult, la solicitarea SLN, făcută în numele echipajului, instanța de judecată din Constanța a decis vânzarea navei, urmând ca licitația să fie programată în perioada următoare. Din suma obținută, echipajul va primi diferența de salarii.

„Am informat Organizația Maritimă Internațională, Organizația Internațională a Muncii și Federația Internațională a Transportatorilor despre rezolvarea fericită a cazului „Geo Star”. Am primit răspunsuri încurajatoare. România este un exemplu în regiunea Mării Negre în ceea ce privește apărarea drepturilor navigatorilor care vin în porturile sale. Avem foarte multe cazuri rezolvate. Anual, recuperăm peste un milion de dolari pentru echipajele care ajung în portul Constanța. În timpul crizei economice am recuperat chiar și trei - patru milioane de dolari pe an.

În urma întâlnirii de pe 7 septembrie, din Georgia, la care au participat inspectorii ITF și reprezentanții sindicatelor navigatorilor din regiune, am reluat campania împotriva navelor sub standard de la Marea Neagră. În cadrul ei, vom organiza dialogul partenerilor sociali cu autoritățile țărilor riverane, pentru ca împreună să acționăm astfel încât Marea Neagră să nu mai fie o mare a rușinii”, a declarat liderul sindical. 

Vezi comentariile (2)
PUBLICITATE
Citeşte şi
Polițiștii au descoperit 38.800 de articole de igienă personală, mărfuri contrafăcute, în valoare totală de aproximativ 19.400 lei, într-un container din Portul Constanța Sud ...
Polițiștii Serviciului de Poliție Transporturi Maritime, în colaborare cu lucrători din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud și din cadrul Gărzii de Coastă Constanța ...
Joi, 5 octombrie 2017, începând cu ora 9, se defășoară evenimentul Silk Road Summit, organizat în premieră în România, în portul Constanța, de către Compania Națională ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
În perioada 19 - 21 februarie 2018, Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV a găzduit întâlnirea de lucru a ...
Cine îi poate garanta vreunui student faptul că, după absolvirea facultății, va găsi un loc de muncă în specialitatea pentru care s-a pregătit? Nimeni. Țara e ...
ieri, ora 15:57 Cadet la Eastern Pacific
„Am plecat în voiaj în semestrul doi, din anul IV, pe o navă a companiei Eastern Pacific - relatează Robert - Ionuț Dinu, anul IV complementar, la Universitatea ...
„M-am angajat să fac stagiul de practică la compania niponă NYK Shipmanagement, prin intermediul agenției AB Crewing, relatează Dănuț – Valentin Luca ...
Mihai Alupoaie este student la Universitatea Maritimă din Constanța. Despre experiența sa de cadet povestește următoarele: „Am căutat timp de un an de zile o ...
Cosmin Manuel Condulimazi, student anul IV la Universitatea Maritimă din Constanța povestește următoarele: „Mi-am făcut stagiul de cadet la compania Maersk ...
Laurențiu Andrei Condurache, student anul IV la Universitatea Maritimă din Constanța și-a efectuat stagiul de cadet la compania Maersk Tankers. „Am fost ...
Florin - Alexandru Anghel este student anul III, secția punte, la Universitatea Maritimă din Constanța. „Am făcut șase luni de stagiu de practică pe un ...
În cadrul Proiectului DANRISS, derulat de Autoritatea Navală Română în parteneriat cu Administrația Maritimă din Bulgaria, pe data de 22 februarie 2018, la Ruse, a avut loc o ...
Programul Prima Casă 2018 a fost lansat oficial, după ce Ministerul Finanțelor a dat acordul pentru distribuirea plafonului de 2 miliarde de lei, potrivit unui anunț al Fondului ...
Potrivit raportului de audit financiar al Curții de Conturi a României, „ANAF nu și-a îndeplinit obligația legală de a întocmi și prezenta ...
Ucraina și Uniunea Europeană (UE) vor finanța, în comun, proiectul „Go highway”, care va crea un nou coridor de transport pe „Drumul mătăsii”, a ...
Ferry-boat-ul „Hai Kou Jiu Hao”, cu 972 de pasageri și aproximativ 140 de vehicule la bord, a intrat în coliziune cu nava costieră „Xinying F069”, în ...
Anul 2018 a început mai mult decât încurajator pentru canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari. Dunărea a avut suficientă apă pentru a asigura ...
Comisia Europeană a amendat patru transportatori maritimi de autovehicule, cu 395 de milioane de euro, doi furnizori de bujii, cu 76 de milioane de euro și doi furnizori de ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 23 februarie 2018, euro a câștigat 0,0013 lei, variația ...
Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) anunță lansarea  Programului Prima Casa 2018, ca urmare a primirii, din partea Ministerului ...
Japonia a raportat un incident la ONU, referitor la două tancuri petroliere ce făceau un transfer ilegal de marfă, de la navă la navă, încălcând sancțiunile ...
Dolarul pierde teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 23 februarie 2018, de pe piața bancară s-au încheiat cu deprecierea cu 0,0054 ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 23 februarie 2018, euro a câștigat 0,0013 lei, variația ...
Social Eveniment Sport
Cultură-Educație Politică Economie
Actual Fun Arhiva