Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Porturile românești sunt un exemplu în regiunea Mării Negre

Ştire online publicată Joi, 12 Octombrie 2017
de Ion TIȚA-CĂLIN
Click pe imagine pentru a parcurge galeria

Porturile maritime și fluvio-maritime românești nu sunt permisive pentru navele sub standard. O demonstrează numărul mare de nave reținute de serviciul de Port State Control din cadrul Autorității Navale Române, pentru deficiențe care pun în pericol siguranța navigației. De la începutul anului 2017 și până pe data de 9 octombrie au fost reținute și obligate să-și remedieze deficiențele 49 de nave, din care 40 de nave în portul Constanța, 4 nave în portul Midia, 4 nave în portul Tulcea și o navă în portul Brăila.

v v v

Cargoul de mărfuri generale „LTW Express”, sub pavilion Panama, a intrat în portul Constanța, pe data de 5 octombrie 2017, pentru a descărca 2.422 tone de țevi, în terminalul Umex. La sosire a fost verificat de inspectorii de Port State Control, care au găsit… 23 de deficiențe. În afara celor tehnice, care privesc siguranța navigației, lipsesc o serie de certificate maritime prevăzute de Convenția internațională MLC 2006, precum și certificatele de competență ale unor membri ai echipajului.

Nava are lungimea de 98 metri, lățimea de 17 metri, capacitatea de 4.706 tdw și a fost construită în 1991.

„Este a patra navă reținută de Autoritatea Navală Română, începând cu data de 1 ianuarie 2017, pentru nerespectarea prevederilor MLC 2006. Este un semnal puternic pe care ANR îl dă, alături de noi, armatorilor: navele care intră în porturile românești trebuie să respecte Convenția internațională privind munca și viața pe mare. Sperăm, ca de acum încolo, să avem cât mai puține astfel de cazuri”, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Adrian Mihălcioiu, șeful inspectoratului ITF România și președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Intransigența ANR și a autorităților din celelalte porturi din regiunea Mării Negre va avea efecte asupra vieții tuturor navigatorilor din zonă, va duce la creșterea salariilor echipajelor cel puțin până la nivelul stabilit de Organizația Internațională a Muncii, afirmă Mihălcioiu. „În prezent, în flota Mării Negre, cele mai multe salarii sunt sub standardul OIM. Din această cauză, România nu are navigatori în zonă. Marinarii români nu concep să muncească cu salarii de 400 - 600 de dolari pe lună”, a afirmat liderul de sindicat.

Referindu-se la cazul navei „Geo Star”, aflat în curs de finalizare, Mihălcioiu a lăudat profesionismul inspectorilor de Port State Control, care au reținut nava pentru deficiențe grave și nerespectarea Convenției MLC 2006. În urma intervenției SLN, echipajul a primit, de la firma de asigurare din Rusia, salariile pe patru luni, iar o parte dintre navigatori au fost repatriați.

Mai mult, la solicitarea SLN, făcută în numele echipajului, instanța de judecată din Constanța a decis vânzarea navei, urmând ca licitația să fie programată în perioada următoare. Din suma obținută, echipajul va primi diferența de salarii.

„Am informat Organizația Maritimă Internațională, Organizația Internațională a Muncii și Federația Internațională a Transportatorilor despre rezolvarea fericită a cazului „Geo Star”. Am primit răspunsuri încurajatoare. România este un exemplu în regiunea Mării Negre în ceea ce privește apărarea drepturilor navigatorilor care vin în porturile sale. Avem foarte multe cazuri rezolvate. Anual, recuperăm peste un milion de dolari pentru echipajele care ajung în portul Constanța. În timpul crizei economice am recuperat chiar și trei - patru milioane de dolari pe an.

În urma întâlnirii de pe 7 septembrie, din Georgia, la care au participat inspectorii ITF și reprezentanții sindicatelor navigatorilor din regiune, am reluat campania împotriva navelor sub standard de la Marea Neagră. În cadrul ei, vom organiza dialogul partenerilor sociali cu autoritățile țărilor riverane, pentru ca împreună să acționăm astfel încât Marea Neagră să nu mai fie o mare a rușinii”, a declarat liderul sindical. 

Vezi comentariile (2)
PUBLICITATE
Citeşte şi
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a revenit la Belgrad, cu cea de-a 11-a ediție a Zilei Portului Constanța, eveniment care ...
Compania Decirom S.A., din portul Constanța, a ajuns oaia neagră a Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD). În 2016, a primito amendă de 50.000 de ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Prezența ruteniului pe teritoriul României nu a mai fost detectată ulterior datei de 3 octombrie. Măsurătorile efectuate de Institutul de Securitate Nucleară din Franța arată că ...
În luna noiembrie 2017, inspectorii din cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Constanța au finalizat 152 de inspecții fiscale, din care: 101 la persoane juridice și ...
Sindicatul Liber al Navigatorilor a primit următoarea radiogramă de la Polul Nord: „Dragii Moșului, pregătiți Pomul de Crăciun și colindele! În curând voi sosi la Constanța ...
ieri, ora 17:35 Pulsul economiei
În luna octombrie 2017, câștigul salarial mediu brut a fost de 3.327 lei, cu 0,7% mai mare ...
Fiscul este cel mai mare agent imobiliar. În „galantarele” lui sunt expuse: case, apartamente, restaurante, hoteluri, cluburi de noapte, depozite, splălătorii auto și ...
„Asociația Crescărorilor și Exportatorilor de Bovine, Ovine, Porcine din România (ACEBOP) își exprimă îngrijorarea față de modul în care țara vecină înțelege să comunice ...
Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile a 25 bănci, instituții financiare nonbancare (IFN), societăți de leasing, asociații profesionale și patronale din ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 11 decembrie 2017 , euro a câștigat 0,0017 lei, variația fiind de 0,04% ...
În primele nouă luni ale anului 2017 au fost date în folosință 39.372 ...
ieri, ora 15:16 Dolarul a pierdut 1,75 bani
Dolarul cedează teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 11 decembrie 2017 , de pe piața bancară s-au încheiat cu deprecierea cu 0,0175 lei, respectiv ...
Francul elvețian pierde conducerea în lupta cu leul, spre nemulțumirea celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 11 decembrie 2017, francul s-a ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 11 decembrie 2017, euro a câștigat 0,0017 lei, variația fiind de ...
În primele nouă luni ale anului 2017 au fost date în folosință 39.372 locuințe, în creștere cu 2.415 locuințe, față de perioada similară din 2016. Pe medii de rezidență, cele mai ...
În luna octombrie 2017, valorile cele mai mari ale câștigului salarial mediu net s‐au înregistrat în activități de servicii în tehnologia informației - 6.054 lei. Cele mai ...
În primele zece luni ale anului 2017, exporturile FOB crescut cu 9,6%, comparativ cu perioada de referință din 2016, însumând 52.360,0 milioane de euro. Importurile CIF s-au ...
În luna octombrie 2017, cantitatea de lapte de vacă colectată de unitățile procesatoare a scăzut, față de luna septembrie 2017, cu 0,9%, dar a crescut cu 12,9% față de luna ...
În primele nouă luni ale anului 2017, investițiile nete realizate în economia națională au însumat 50.095,4 milioane de lei, fiind în creștere cu 3,6%, comparativ cu perioada de ...
În luna octombrie 2017 față de luna precedentă, numărul bovinelor sacrificate a crescut cu peste 33% Numărul sacrificărilor și greutatea în carcasă a acestora au crescut, de ...
Câștigul salarial real (calculat în raport cu evoluția prețurilor de consum) a scăzut cu 0,6%, în luna octombrie 2017 față de luna precedentă. Față de octombrie 1990, câștigul ...
În luna octombrie 2017, câștigul salarial mediu brut a fost de 3.327 lei, cu 0,7% mai mare decât în luna septembrie 2017. Câștigul salarial mediu net a fost de 2.392 lei, în ...
Social Eveniment Sport
Cultură-Educație Politică Economie
Actual Fun Arhiva