Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Porturile românești sunt un exemplu în regiunea Mării Negre

Ştire online publicată Joi, 12 Octombrie 2017
de Ion TIȚA-CĂLIN
Click pe imagine pentru a parcurge galeria

Porturile maritime și fluvio-maritime românești nu sunt permisive pentru navele sub standard. O demonstrează numărul mare de nave reținute de serviciul de Port State Control din cadrul Autorității Navale Române, pentru deficiențe care pun în pericol siguranța navigației. De la începutul anului 2017 și până pe data de 9 octombrie au fost reținute și obligate să-și remedieze deficiențele 49 de nave, din care 40 de nave în portul Constanța, 4 nave în portul Midia, 4 nave în portul Tulcea și o navă în portul Brăila.

v v v

Cargoul de mărfuri generale „LTW Express”, sub pavilion Panama, a intrat în portul Constanța, pe data de 5 octombrie 2017, pentru a descărca 2.422 tone de țevi, în terminalul Umex. La sosire a fost verificat de inspectorii de Port State Control, care au găsit… 23 de deficiențe. În afara celor tehnice, care privesc siguranța navigației, lipsesc o serie de certificate maritime prevăzute de Convenția internațională MLC 2006, precum și certificatele de competență ale unor membri ai echipajului.

Nava are lungimea de 98 metri, lățimea de 17 metri, capacitatea de 4.706 tdw și a fost construită în 1991.

„Este a patra navă reținută de Autoritatea Navală Română, începând cu data de 1 ianuarie 2017, pentru nerespectarea prevederilor MLC 2006. Este un semnal puternic pe care ANR îl dă, alături de noi, armatorilor: navele care intră în porturile românești trebuie să respecte Convenția internațională privind munca și viața pe mare. Sperăm, ca de acum încolo, să avem cât mai puține astfel de cazuri”, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Adrian Mihălcioiu, șeful inspectoratului ITF România și președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Intransigența ANR și a autorităților din celelalte porturi din regiunea Mării Negre va avea efecte asupra vieții tuturor navigatorilor din zonă, va duce la creșterea salariilor echipajelor cel puțin până la nivelul stabilit de Organizația Internațională a Muncii, afirmă Mihălcioiu. „În prezent, în flota Mării Negre, cele mai multe salarii sunt sub standardul OIM. Din această cauză, România nu are navigatori în zonă. Marinarii români nu concep să muncească cu salarii de 400 - 600 de dolari pe lună”, a afirmat liderul de sindicat.

Referindu-se la cazul navei „Geo Star”, aflat în curs de finalizare, Mihălcioiu a lăudat profesionismul inspectorilor de Port State Control, care au reținut nava pentru deficiențe grave și nerespectarea Convenției MLC 2006. În urma intervenției SLN, echipajul a primit, de la firma de asigurare din Rusia, salariile pe patru luni, iar o parte dintre navigatori au fost repatriați.

Mai mult, la solicitarea SLN, făcută în numele echipajului, instanța de judecată din Constanța a decis vânzarea navei, urmând ca licitația să fie programată în perioada următoare. Din suma obținută, echipajul va primi diferența de salarii.

„Am informat Organizația Maritimă Internațională, Organizația Internațională a Muncii și Federația Internațională a Transportatorilor despre rezolvarea fericită a cazului „Geo Star”. Am primit răspunsuri încurajatoare. România este un exemplu în regiunea Mării Negre în ceea ce privește apărarea drepturilor navigatorilor care vin în porturile sale. Avem foarte multe cazuri rezolvate. Anual, recuperăm peste un milion de dolari pentru echipajele care ajung în portul Constanța. În timpul crizei economice am recuperat chiar și trei - patru milioane de dolari pe an.

În urma întâlnirii de pe 7 septembrie, din Georgia, la care au participat inspectorii ITF și reprezentanții sindicatelor navigatorilor din regiune, am reluat campania împotriva navelor sub standard de la Marea Neagră. În cadrul ei, vom organiza dialogul partenerilor sociali cu autoritățile țărilor riverane, pentru ca împreună să acționăm astfel încât Marea Neagră să nu mai fie o mare a rușinii”, a declarat liderul sindical. 

PUBLICITATE
Citeşte şi
Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, împreună cu lucrătorii vamali, au descoperit, într-un container sosit în Portul Constanța Sud Agigea din Thailanda, elemente ...
În anii ’90, în shipping-ul românesc funcționa metoda „listei negre”. Navigatorii nemulțumiți de salarii, de contractele de îmbarcare și condițiile de muncă, cei ...
r Reprezentanți din 12 țări discută soarta viitoarei rute de transport multimodalœTimp de două zile, gara maritimă a portului Constanța este loc de întâlnire pentru reprezantanții ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Grupul KMG International (KMGI) a înregistrat în prima jumătate a acestui an rezultate financiare și operaționale excepționale, acestea fiind susținute în ...
Alianța Industriei Semințelor din România (AISR) și Uniunea de Ramură Națională a Cooperativelor din Sectorul Vegetal (UNCSV) au încheiat un protocol de ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 24 septembrie 2018, euro a câștigat 0,0019 lei, variația ...
În această săptămână, Comisia pentru bugete va adopta propunerile privind bugetul UE pentru anul următor. Membrii Parlamentului European își doresc să prioritizeze stimularea ...
Golful Guineei rămâne punctul cel mai fierbinte al pirateriei pe mare, numărul incidentelor fiind în creștere în ultima vreme. Iată, pe data de 17 septembrie 2018, tancul de ...
Cele mai tranzacționate companii listate pe piața principală a Bursei de Valori București (BVB) au discutat despre oportunitățile de investiții cu ...
Fiscul face concurență agențiilor imobiliare, târgurilor auto și furnizorilor de utilaje grele. În galantarele lui găsești ce vrei și ce nu vrei, la ...
Cotațiile barilului de petrol sunt în creștere. Pe data de 24 septembrie 2018, la ora 15,10 pe contractele futures, bursa din Londra a afișat o cotație de ...
Francul elvețian pierde conducerea în lupta cu leul, spre satisfacția celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 24 septembrie ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 24 septembrie 2018, euro a câștigat 0,0019 lei, variația ...
Ministrul energiei, Anton Anton, a participat, în perioada 17-19 septembrie 2018, în Austria (Linz), la Consiliul Informal Energie și la Conferința la nivel înalt ...
Ministerul Finanțelor Publice finanțează marile investiții din sectoarele de activitate de vârf și dezvoltarea regională, astfel că din 10 septembrie acceptă ...
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a anunțat prelungirea sesiunii de înscrieri aferente Programului de susținere a ...
Clasamentul mărfurilor derulate în porturile Constanța, Midia și Mangalia, în primele opt luni al anului 2018, a fost următorul (în paranteză sunt creșterile ...
În perioada 19 - 21 septembrie 2018, s-a desfășurat Salonul internațional de modă „Première Vision”, de la Paris. În cadrul evenimentului au participat ...
Evoluția bună a industriei portuare s-a consolidat. În primele opt luni ale anului 2018, fluxurile de mărfuri din porturile maritime românești au crescut cu 6,96% ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 21 septembrie 2018, euro a câștigat 0,0040 lei, variația ...
Comisia Europeană invită părțile interesate să transmită observații privind angajamentele comunicate de compania Transgaz, ca răspuns la preocupările în materie de ...
Guvernul României se pregătește pentru preluarea președinției Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării, începând din luna noiembrie 2018, a declarat ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Fun
Arhiva