În primele cinci luni ale anului 2018

Porturile românești au înregistrat cea mai mare creștere de trafic din zona Mării Negre

482
Porturile românești au înregistrat cea mai mare creștere de trafic din zona Mării Negre - porturileromanestiauinregistrat-1530108259.jpg

Articole de la același autor

În primele cinci luni ale anului 2018, fluxurile de mărfuri din porturile maritime românești au crescut cu 9,74% față de aceeași perioadă din 2017, ajungând la 22.623.204 tone. Traficul maritim a fost de 18.243.163 tone, în creștere cu 12,45%, iar cel fluvial, de 4.380.041 tone, în scădere cu 0,27%.
★ ★ ★
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 19.063.205 tone de mărfuri, în creștere cu 6,17%. Saltul ar fi fost mult mai mare, dacă jocul prețurilor de pe piața internațională a cerealelor nu i-ar fi determinat pe producători și exportatori să stocheze cantități mari de grâne, în așteptarea scumpirii lor. Din acest motiv, cantitatea de cereale derulată a fost mai mică cu 16,80% față de primele cinci luni ale anului 2017. Este de așteptat ca, odată cu noua recoltă, traficul de cereale să se relanseze.


În schimb, mai toate celelalte grupe de mărfuri au înregistrat creșteri semnificative. Ca urmare, în structura traficului au avut loc schimbări majore. Dacă în întreg anul 2017, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 41,68%, în primele cinci luni din 2018 mai reprezentau doar 32,23% din fluxul total de mărfuri.


Pe de altă parte, ponderea celorlalte grupe de mărfuri a crescut decisiv pentru a suplini deficitul de cereale. În perioada ianuarie - mai 2018, ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (16,84%), mărfurile containerizate (14,19%), hidrocarburile (12,50%), combustibilii solizi (8,04%), îngrășămintele și produsele chimice (7,59%), produsele metalice (5,39%), echipamentele și mașinile (1,11%).


În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 2.704.559 tone, în creștere cu 0,67%. Exprimat în containere, a fost de 281.550 TEU, în scădere cu 3,58%.
★ ★ ★
În lunile ianuarie - mai 2018, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 3.529.188 tone de mărfuri, cu 34,23% mai mare decât în aceeași perioadă din 2017. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 93,80% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au remarcat printr-o creștere de 36,05%. 
★ ★ ★
Portul Mangalia a manipulat doar 30.811 tone de mărfuri, cu 5,06% sub nivelul atins în primele cinci luni din 2017, fiind afectat de criza prin care trece compania Daewoo - Mangalia Heavy Industries.
★ ★ ★
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 110,9 milioane tone de mărfuri, în primele cinci luni ale anului 2018, în creștere cu 6,5%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 65,4 milioane tone de mărfuri, cu 7,1% mai mult decât în ianuarie - mai 2017. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 11,2 milioane tone (-0,7%), Kavkaz - 10,0 milioane tone (-0,2%), Taman - 5,4 milioane tone (-17,0%),
Rostov pe Don - 6,6 milioane tone (+32,7%), Kerch - 3,3 milioane tone (-8,7%), Taganrog - 1,3 milioane tone (+31,2%).
★ ★ ★
În intervalul ianuarie - mai 2018, porturile maritime ale Ucrainei au manipulat 54,3 milioane tone de mărfuri, cu 2,13% mai puțin decât în perioada de referință a anului precedent. Traficul de containere a fost de 325.035 TEU, în creștere cu 36,9%. Cantitatea de mărfuri containerizate a crescut cu 34,4%, ajungând la 4,274 milioane tone. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3908 secunde