Porturile maritime românești se îndreaptă spre un record de trafic de mărfuri

387
Porturile maritime românești se îndreaptă spre un record de trafic de mărfuri - porturilemaritimespreunrecorddet-1568832803.jpg

Articole de la același autor

Cerealele au invadat portul Constanța. În ziua de 18 septembrie 2019, din cele 26 de nave aflate în danele sale de operare, 14 nave încărcau 370.700 tone de grâu, porumb și floarea soarelui. Alte trei nave așteptau în radă să intre la operare, pentru a prelua 184.000 de tone de grâu. Pentru următoarele două săptămâni și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești 73 de nave, din care: 64 de nave la Constanța, 8 nave la Midia și o navă la Mangalia. 


Stimați cititori, trebuie spus că evoluția porturilor maritime românești în primele opt luni ale anului 2019 a întrecut așteptările. Traficul general de mărfuri a crescut cu 8,79% comparativ cu aceeași perioadă din 2018. Împreună, porturile Constanța, Midia și Mangalia a derulat 43.387.319 tone.
Cum se explică acest salt? În primul rând, prin creșterea cu 22,01%, față de perioada ianuarie - august 2018, a cantităților de cereale derulate. A contribuit, de asemenea, saltul înregistrat și de alte grupe de mărfuri cu pondere ridicată în traficul total: minereurile și deșeuri de fier (+21,75%), îngrășămintele (+31,12%), petrolul  brut (+5,52%), cărbunii (+9,66%) și produsele metalice (+8,20%).


Traficul maritim a fost de 33.198.735 tone (în creștere cu 4,86% față de aceeași perioadă din 2018), iar cel fluvial, de 10.188.584 tone (mai mare cu 23,94%).


Dacă ritmul fluxurilor de mărfuri se va menține în următoarele luni cel puțin la același nivel, porturile maritime românești vor încheia anul 2019 cu un trafic record, de peste 65 de milioane de tone. În 1988, când transportul maritim de mărfuri se derula exclusiv prin portul Constanța, acesta atinsese un maxim istoric de 62,4 milioane de tone.
x    x    x
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 37.746.093 tone de mărfuri, mai mult cu 11,32% față de ianuarie - august 2018. Saltul s-a datorat creșterii exportului de: cereale provenite din România, Serbia și Ungaria (+21,92%), produse petroliere (+27,24%), minereuri și deșeuri de fier (+21,75%), combustibili solizi (+7,91%) și îngrășăminte (+40,59%).
În structura fluxurilor de mărfuri nu s-au produs schimbări semnificative. Dacă în primele opt luni din 2018, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 37,86%, în ianuarie - august 2019 au reprezentat 37,48% din volumul total de mărfuri manipulate. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (16,04%), mărfurile containerizate (11,78%), hidrocarburile (11,21%), îngrășămintele și produsele chimice (11,90%), combustibilii solizi (7,43%) și produsele metalice (4,68%).
În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 4.445.421 tone, respectiv 450.242 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 0,67%, în tone, și cu 1,72%, în TEU.
x    x    x
În lunile ianuarie - august 2019, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 5.480.667 tone de mărfuri, mai mic cu 7,20% față de aceeași perioadă din 2018. Cantitățile de hidrocarburi, care dețin o pondere de 93,56% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au diminuat cu 7,71%. 
x    x    x
Surpriza o reprezintă micuțul portul Mangalia, care a manipulat 157.351 tone de mărfuri, cu 139,66% mai mult decât în ianuarie - august 2018. În structură, cimentul reprezintă 56,58% din traficul total, iar produsele petroliere 32,86%. 
x    x    x
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 168,5 milioane de tone de mărfuri, în primele opt luni ale anului 2019, în scădere cu 7,7% față de perioada de referință din 2018. 


Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 103,1 milioane tone de mărfuri, cu 0,1% mai puțin decât în ianuarie - august 2018. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse – 15,8 milioane tone (-8,7%), Rostov pe Don – 10,6 milioane tone (-6,1%), Kavkaz – 13,7 milioane tone (-33,7%), Taman - 9,7 milioane tone (+12,2%), Temryuk – 3,0 milioane tone (+27,4%).


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4108 secunde