În primele șapte luni ale anului 2018

Porturile maritime românești au manipulat cu aproape 8% mai multe mărfuri

278
Porturile maritime românești au manipulat cu aproape 8% mai multe mărfuri - porturilemaritime-1534432138.jpg

Articole de la același autor

Portul Constanța are o importanță strategică pentru municipiul și județul Constanța, pentru economia națională în ansamblu. De activitatea sa depind zeci de mii de locuri de muncă din sectorul de operare portuară, din activitățile conexe, din sfera serviciilor, din transporturile rutiere și feroviare, din industrie și agricultură. Acesta este principalul motiv pentru care, de-a lungul anilor, am urmărit îndeaproape și cu mare atenție evoluția sa.

v v v

În primele șapte luni ale anului 2018, fluxurile de mărfuri din porturile maritime românești au crescut cu 7,94% față de aceeași perioadă din 2017, ajungând la 33.381.471 tone. Comparativ cu perioada ianuarie – iulie 2016, care a fost un an foarte bun pentru industria portuară, creșterea a fost de 2,04%.

Traficul maritim a fost de 26.593.030 tone, în creștere cu 9,62%, iar cel fluvial, de 6.788.441 tone, cu 1,82% mai mare față de primul semestru al anului trecut.

v v v

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 28.207.540 tone de mărfuri, în creștere cu 4,63%. Saltul ar fi fost mult mai mare, dacă jocul prețurilor de pe piața internațională a cerealelor nu i-ar fi determinat pe producători și exportatori să stocheze cantități mari de grâne, în așteptarea scumpirii lor. Din acest motiv, cantitatea de cereale și semințe uleioase derulată a fost mai mică cu 22,25% față de primele șapte luni ale anului 2017.

În schimb, mai toate celelalte grupe de mărfuri au înregistrat creșteri semnificative. Ca urmare, în structura traficului au avut loc schimbări majore. Dacă în întreg anul 2017, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 41,68%, în primele șapte luni din 2018 mai reprezentau doar 35,95% din fluxul total de mărfuri. Pe de altă parte, ponderea celorlalte grupe de mărfuri a crescut decisiv pentru a suplini deficitul de cereale. În perioada ianuarie - iulie 2018, ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (15,95%), mărfurile containerizate (13,73%), hidrocarburile (10.60%), combustibilii solizi (8,15%), îngrășămintele și produsele chimice (7,35%), produsele metalice (5,03%), echipamentele și mașinile (1,09%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 3.877.006 tone, respectiv 410.307 TEU. Creșterea în tone a fost de 1,95%. În schimb numărul containerelor manipulate a scăzut cu 1,61%.

v v v

În lunile ianuarie - iulie 2018, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 5.122.020 tone de mărfuri, cu 30,76% mai mare decât în aceeași perioadă din 2017. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 94,22% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au remarcat printr-o creștere de 31,22%.

v v v

Surpriza o reprezintă portul Mangalia, care a manipulat 51.911 tone de mărfuri, cu 7,71% peste nivelul atins în primele șapte luni din 2017. Multă vreme, acesta a fost dependent de importurile de tablă și echipamente navale ale companiei Daewoo - Mangalia Heavy Industries, devenită între timp Damen Shipyard Mangalia. Cum de mai bine de jumătate de an constructorul de nave trece printr-o criză profundă, salvarea portului a venit din diversificarea fluxurilor de mărfuri operate. În prezent, produsele petroliere reprezintă 46,93% din traficul total, fiind urmate de: ciment (30,66%), echipamente (10,33%), minerale brute și neprelucrate (7,13%), articole din metal (2,73%), produse chimice (1,06%) și altele.

v v v

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 157,14 milioane tone de mărfuri, în primele șapte luni ale anului 2018, în creștere cu 6,2%, față de aceeași perioadă a anului trecut. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.507 secunde